NZ dag 20 Op weg naar National Park (Tongariro) - Reisverslag uit National Park, Nieuw Zeeland van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu NZ dag 20 Op weg naar National Park (Tongariro) - Reisverslag uit National Park, Nieuw Zeeland van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

NZ dag 20 Op weg naar National Park (Tongariro)

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg

18 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, National Park

donderdag 18-2-2010

Gisteravond heb ik nog gerend om de Cable Car te halen. Maar bedacht me onderweg dat dit niet zo handig is. Dan moet ik nl in het pikkedonker alleen door de Botanical Garden lopen. Mij niet gezien.
Dus bij de 1ste bushalte gestopt en aan 2 dames gevraagd welke bus ik moet halen en welke bushalte. Dit wisten zij ook niet zo 1,2,3. Maar samen hebben we dit uitgezocht.
My luck, stond ik bij de goede bushalte!

Ik had een van de laatste bussen om 22:15 uur. Het alternatief zou lopen zijn geweest. Zo alleen in het donker?? Niet dus.
Ja hoezo??? Zullen jullie denken dat deed je in Singapore en Sydney ook.
Jawel, maar daar was nog volop volk op straat, hier niet. Ik moest naar een wijk buiten de city centre.
Het beste alternatief was een taxi geweest. Gelukkig was dit niet nodig.

Het is ook wel weer wennen in de stad. Fijn dat we vandaag weer naar de natuur vertrekken.

In Foxton stoppen we voor koffie/thee bij de Hollandse molen (anno 2002). Deze is gebouwd door de Nederlandse gemeenschap.
Ze hebben hier zelfs een dijk, omdat dit plaatsje lager ligt dan zeeniveau.

Ook hier weer boodschappen doen voor ontbijten en lunchen.
En er moet weer 2 dagen gezamenlijk gekookt worden.

Het wordt hier steeds warmer, de zon schijnt volop.
Dit zal hoe verder we noordelijk komen steeds wat warmer worden.
Fijn voor de laatste week strand die ik nog heb.

We gaan naar het Tongariro National Park. Het plaatsje heet ook National Park.
En we verblijven in The Park travellers' lodge.

Maar eerst zien we vanuit de bus langzaam maar zeker Mount Doom (Lord of the rings) opdoemen.
We maken nog een wandelingetje ca. 2 uur in Tongariro National Park.
En kunnen 2 vulkanen in dit gebied goed zien.

Er moet gekozen worden welke route je morgen wilt lopen:
De zware Tongariro Crossing van 8 a 9 uur stijgen en dalen.
Of een alternatieve wandeling langs de voet van de vulkanen.

Ik ga dit keer wel voor de uitdaging. Ik heb al een wandeling gemist die ik achteraf best had kunnen doen.
Deze crossing wilde ik heel graag doen, van het begin af aan.
Deze is ongeveer 18 tot 19 km lang. 700 m klimmen, en ca 900 - 1000 m dalen.
Rustig aan met de knie en hopen dat ik er niet te veel last van zal hebben.
Wens me in gedachte sterkte. En als je niets meer van me hoort, heb ik het niet gehaald. En ben achtergebleven op Mount Doom.

Ik heb het op het moment erg moeilijk met het groepsleven.
En zit er zelfs over na te denken of ik me niet in Hamilton laat afzetten, onderweg naar Auckland. En niet meer meega naar Auckland.

Daar komt nog bovenop dat met het gezamenlijk eten er avocado in de salade zit. Niemand mij dit heeft verteld. Ik pas aan tafel kwam toen iedereen al lang en breed zat te eten. En dus avocado, waar ik allergisch voor ben, heb gegeten.
O jeeeee!!!
Een beetje veel bang ben ik nu wel. Ik praat hierover met Nicole, voordat ik tablet en inhaler ga gebruiken. Ook de epipen gaat in mijn broekzak en ik mag nog niet gaan slapen.
Ook gaat Nicole met de groep praten over dat ik me op dit moment zeer oncomfortabel voel in de groep.
Maar het belangrijkste en mijn grootste angst is nu. Krijg ik een allergische reactie op de avocado?

2 foutjes zijn er gemaakt. Ik ben vergeten te vragen wat er in de salade zit.
En de kookploeg is vergeten mij te vertellen dat er ook een salade was gemaakt ZONDER avocado. Dus ze hadden heel lief rekening met mij gehouden.
Les: Altijd gefocust blijven met eten dat iemand anders heeft gemaakt.

Tot nu toe geen reactie, dus naar bedje toe. En hopenlijk morgen gezond weer op.

Groetjes Gerrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 139327

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: