NZ dag 30 Op weg naar Paihia - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu NZ dag 30 Op weg naar Paihia - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

NZ dag 30 Op weg naar Paihia

Door: Gerrie

28 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Paihia

zondag 28-2-2010

Waarom staat de Bunkdown Lodge niet op loopafstand van the beach?
Dan bleef ik de hele week hier. Gezellig thuis gevoel. Maar helaas, zonder auto is er hier niet veel te doen.
Er zijn prachtige stranden hier in de buurt, met de auto.
Nog een reden om eens terug te komen.
Bij het afscheid krijg ik een dikke knuffel van Noell en Peter brengt me naar de bus. Goodbey, Farewell, Aufwiedersehen, Houdoe. Helaas ik moet gaan. Misschien tot een volgende keer.

Het is een korte bustrip naar Paihia, een uur ongeveer.
Bij de bushalte spreekt een man mij aan of ik al een accomodatie heb. Hij heeft een folder met een prachtige accomodatie vlakbij. Maar jammer voor hem, ik heb al iets geregeld.
Ik logeer bij the Pickled Parrot.
Er is zelfs een echte papegaai daar. En 2 honden en een zwarte kat met witte kousjes en koppie.
Ik kom in een 6 persoons kleine dorm. Maar goed, het is alleen maar om te slapen. Helaas heb ik geen onderbed, maar slaap boven.
Jammer voor the guy at the bottom, ik moet er 's nachts altijd wel 1 of 2 keer uit.
Helemaal nieuw is mixed slaapplaatsen niet. Bij de duikclub hebben we dat ook wel vaker gedaan.
Vervelend is wel dat ik bij de douche er achter kom dat ik schoon ondergoed vergeten ben. Ik kan me niet op de kamer omkleden. Dus weer heen en weer lopen. Ik ben bang dat dit nog wel vaker gaat gebeuren.

Paihia is een echt toeristisch dorpje en ik ga eerst eens kijken wat voor activiteiten er hier zijn en dan uitkiezen wat ik de komende 4 dagen ga doen.
De man van de andere accomodatie spreekt me weer aan. Of ik niet daar wil kijken, kopje koffie. Hij kan me met de auto wel even brengen. Ja duh! Niet zo opdringerig zeg.
Nou ga ik al helemaal niet meer kijken. Bey,bey.

Er is van alles te doen in Paihia, dat wordt keuzes maken. En ik zou ook wat gaan relaxen, toch?
Daar begin ik vanmiddag mooi mee.
Bikini aan, naar het strand. Zwemmen in de warme zee en in de zon een boekje lezen. How's that for relaxing?

's Avonds klets ik nog gezellig met een Engels stel. Weer tips over reizen, vliegprijzen. BV Round the world ticket was goedkoper geweest dan de ticket die ik nu had.
Had ik via Los Angelos, Fiji of Cook Islands, Nieuw-Zeeland, Oost-Azie, huis kunnen reizen.
Dan is 6 weken wel wat kort denk ik zo. Misschien iets voor de toekomst?

Rustig dagje vandaag en nu lekker slapen.

Groetjes Gerrie