NZ dag 36 Laatste dag in NZ Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu NZ dag 36 Laatste dag in NZ Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

NZ dag 36 Laatste dag in NZ Auckland

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg

06 Maart 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

zaterdag 6-3-2010

Goed hostel. Maar het blijft in de city, dus ook nu heb ik mijn oordopjes nodig gehad. Veel uitgaande mensen tot vroeg in de ochtend. En heel vaak de sirene van politie/ambulance??? gehoord.

Ik heb al verschillende goed thuiskomen wensen gehad.
Maar he. It's not ver yet.

Boaring day in Auckland???
Dacht het niet.
Vandaag ga ik Canyoning in the Blue Canyon.
Having fun jumping, sliding, abseiling.

Het begint al goed. Er stopt een busje voor canyoning en ik stap vrolijk in bij een gezellige bunch. Wacht even gaan jullie naar de Blue Canyon? Nee dus. Wrong bus.
Geeft niets, even later komt de juiste bus. En met z'n zevenen gaan we op pad naar de canyon. Een leuke trip door de heuvels rondom Auckland.
Bij de hut komen er nog een stuk of 10 mensen bij. Een hele groep Amerikaanse studenten die hier een tijdje studeren.

Allemaal een wetsuit. wetsocks, klompen, klimgordel en helm zonder licht.
Dan is het nog 10 minuten downhill en 20 min. uphill. Zodat we warmgelopen zijn als we aankomen.
Even afkoelen in de pool.
Instructies over veiligheid en hoe we moeten abseilen.
And away we go!

De eerste jump is easy. De 2de jump is al hoger. Smile, you're on camera.
Hoe meer jumps je doet, hoe makkelijker het wordt.
Het is een en al fun, fun, fun.
We jumpen wat af, hebben een paar leuke slides en een paar keer abseilen langs/in de waterval. Dat is gewoon leuk.
Having a great, great time.
Ryan en ik worden bij een watervalletje gezet voor de foto.
Ze hebben het watervalletje even afgedamt en dan laten ze het water voluit lopen.
Ryan krijgt de volle laag. Ha,ha,ha.

Lunch aan de voet van de waterval. Een paar lekkere sandwiches, hot drink en chocolade. Alles smaakt even goed.

Het is echt weer een TOPDAG!!!
Er worden veel foto's gemaakt door de organisatie en die maken daar weer een CD van.
Ryan reist ook alleen en wij hebben al een deal gesloten. We kopen 1 CD en kopieren die gewoon. Fair enough and it saves money.

Ryan komt uit Canada en hij is een leraar Frans, Drama en Wiskunde.
Heeft een jaar in Frankrijk gewoont/gewerkt. En al meerdere reizen gemaakt. En wil nog zoveel mogelijk blijven reizen.
Good idea. I'm all for it.

Het is nu een competition wie er het eerst de oversteek naar de ander maakt. Wie gaat er winnen, Canada of the Netherlands?
Zo heb ik ook 3 adressen in Engeland en 1 in Schotland.
Doing good!!!

Mijn bagage is in de storage in mijn hostel. Maar ik mag geen gebruik meer maken van de faciliteiten.
Ik kan op Ryan's kamer nog even douchen, zodat ik schoon het vliegtuig in kan. That's good.
Ondertussen gaat hij naar de kelder om de CD te kopieren. Helaas lukt dit niet.

We hebben allebei honger en gaan eten bij de kleine Chinees om de hoek, waar ik gisteren ook heb gegeten.
Het blijkt dat de Chinese dame deze zaak pas 2 weken geleden geopend heeft.
In Nieuw-Zeeland kun je alles met je creditcard betalen, zelfs een ijsje.
Maar bij alle Aziatische eettentjes die ik gezien heb accepteren ze geen creditcards. Ik denk dat die aan creatief boekhouden doen. That's why they're so good in business.

Ik heb nog credit time op mijn internetkaart van de hostel staan. Dus proberen we of we daar de CD kunnen kopieren.
En dit lukt. Ryan heeft een laptop en memorystick waar hij de foto's op zet. Dus kan ik de CD meenemen.
Hoeven we daar ons thuis niet meer druk over te maken. All good.

Nog een boodschap voor Nicky boy.
Ik heb een souveniertje voor je.
Spannend!!!!!

En ja, dan is het nu toch echt tijd om de bus te nemen naar het vliegveld. Voor de volgende stop: Singapore Airport. Waar ik vanaf ca. 6:00 uur tot ca 23:00 uur de tijd heb om nog even te chillen.
Of nog even the Town in te gaan. Afhankelijk hoe moe ik ben.
Singapore Airport zelf heeft veel faciliteiten om je bezig te houden.
Orchideeentuin, vlindertuin, sportruimte, swimmingpool (ga ik zeker naar toe), spa waar ze heerlijke massages geven, ga ik ook zeker naartoe.
En als ik erg moe ben is er misschien voor 1 persoon nog wel plaats in het Transit hotel om een dutje te doen.

Jullie horen nog van me.

Groetjes Gerrie

  • 06 Maart 2010 - 09:29

    Janny:

    je hebt je eigen tot het laatst toe lekker vermaakt. Goed van je. Geniet nog maar lekker van Singapore, in of buiten het vliegveld.
    Ik vermaak me hier met Esther in het ziekenhuis, ze heeft geen zin meer en iedereen krijgt de volle laag. Hoop dat je een hele goede vlucht hebt en dat je tussendoor nog even kan slapen.
    Voor maandagochtend, WELKOM THUIS!!!!

  • 07 Maart 2010 - 14:39

    Chris Dekker:

    Je zit nu al in het vliegtuig, denk ik.
    Ik hoor komende week wel van je hoe het geweest is.
    Groet
    Chris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 482
Totaal aantal bezoekers 139414

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: