Dag 6 Perth - Reisverslag uit Perth, Verenigd Koninkrijk van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Dag 6 Perth - Reisverslag uit Perth, Verenigd Koninkrijk van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Dag 6 Perth

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg

02 September 2010 | Verenigd Koninkrijk, Perth

Donderdag 2-9-2010

It's another sunny, warm day in Scotland. Ha,ha,ha!!!!

Rustig dagje Perth verkennen vandaag.
Beginnend bij de Tourist Info om de bus naar het vliegveld te regelen voor zondag.
Folders voor wandelroutes in de omgeving die makkelijker met de bus zijn te bereiken. Dat ik geen auto heb is een minpuntje, want nu kan ik niet overal komen waar ik naartoe zou willen gaan.
Ik had een leuk plan voor vrijdag, maar helaas was dit helemaal volgeboekt.
Ik had ook een wandelplan voor zaterdag, maar ik ben eerst 2 uur of meer onderweg met de bus. De wandelroute duurt ca. 6 uur en dan moet ik ook nog 2 uur terug met de bus. Teveel gedoe. Dus op zoek naar een alternatief.
Gevonden: Zaterdag zijn er Highland games in Braebam. The Queen will also be there. Helaas geen manier om er met de bus te komen.
Wat dacht je van een wandelroute dichterbij en een bezoekje aan een Whisky distilleerderij?
Toch een beetje een alcoholiste?????

Eerst maar eens shoppen in Perth. Op naar de CD/DVD shop.
Wilma ik moet je helaas teleurstellen, de artiest is nergens bekend. Misschien maakt hij geen CD's meer???
De film, the stealing of the Stone of Destiny, is ook niet meer te verkrijgen. Er is geen oplage meer van. Ik kan ze het beste een e-mail sturen en mocht deze film weer gedrukt worden kunnen ze me dit laten weten.
Dan maar op zoek naar muziek met de bagpipes. Ik wil een mix traditioneel/modern.
Het worden the Red Hot Chilli Pipers. Een band van bagpipers, met Rockband, drummers en dansers.
De muziek klinkt goed, maar het is natuurlijk leuker om de life show te zien. Dus koop ik de DVD.
Verkoopster zegt: Nodig een stel vrienden uit, glaasje Whiskey erbij en je waant je in Schotland.
Good idea!!!!

Ondertussen is het tijd om Jill te bellen. Die is nu wel klaar met zwemmen. Dan gaan we samen in de pub wat drinken. EN ik moet beslist the Loo bekijken. Dat is ook wel handig, want ik moet NODIG!
De dames toiletruimte is een balzaal. Met 2 lounge bankjes en een prachtig uitzicht over the river Thay.
Dus: ben je in Perth, moet je nodig, ben je moe en heb je geen cent op zak. This is the place to hang out!

Nu ga ik naar het museum/gallerij. Hier zijn de meeste museums gewoon GRATIS. Hoe doen ze dat??? Unbelievable!!

Stukjes geschiedenis van Schotland en Perth gezien.
En prachtig glaswerk. Vroeger was de glasfabriek in Perth. Helaas nu niet meer, was een bezoekje meer dan waard.
Ik vind vooral de ronde paperweights prachtig. Met glasfiligraan erin verwerkt. De mooiste is er een met een dragonfly/libelle. Die zou ik zo willen hebben.
Misschien heb ik morgen tijd om naar de fabriek in Crieff te gaan.

Op mijn gemak wandel ik naar de river Thay, dit is de langste rivier in Schotland.
In het zonnetje geniet ik van een late lunch, als plots de telefoon gaat. Onbekend nummer. Het is in ieder geval Jill niet. Dus niet opnemen.
However? Het zou Naelimits kunnen zijn. Toch maar terugbellen. En inderdaad het is Naelimits. Morgen om half 10 is er plaats voor mijn activiteit of ik dan kan? Yes!!!!

Die Hume teen (geluk brenger) werkt als een tierelier.
Ik wandel gezellig langs de rivier verder. In de rivier staat een flyvisser tot zijn middel in het water, hopende op THE CATCH! Helaas het word zero, noppes, niks.

De grootste zalm ooit gevangen in de river Thay bij Perth was in de jaren '20.
En tot grote ontsteltenis EN jaloezie van de mannelijke vissers. Werd deze gevangen door een jongedame. Miss Ballantine, die met haar vader in een bootje was gaan vissen.
Hier is zelfs een gedicht van gemaakt. De vis werd vereeuwigd op foto en er werk een gipsafdruk van gemaakt.
In het museum heb ik de zalm gezien. Deze is inderdaad gigantisch.
De staf en de patienten van het ziekenhuis hebben er een heerlijk maaltje van gehad.

Ik raak in gesprek met een Brit. Hij is hier met zijn familie, op zoek naar woonruimte voor zijn dochter die in Dundee gaat studeren.
"Where are you from?" Holland.
"My wife is from Holland!" Goedendag, klinkt het met een zwaar Engels accent. Zij is als klein kind met haar ouders al naar Canada geemigreerd. Verstaan gaat prima. Praten is wat moeilijker.
Ze woont sinds 5 jaar in Engeland, getrouwd met haar internet vriend. How modern!!!

Ik wandel verder langs de rivier op weg naar de oude begraafplaats. Hier vind je op oude grafstenen afbeeldingen van het beroep van de overledene. Volgens Jill. Helaas de poort zit op slot.
Ik heb in het museum wel een foto gezien van de grafsteen van een ferryman. Want dat was een goede business, voordat de brug werd gebouwd.

Nog wat sightseeing en dan is het mijn beurt om te koken. Ik bel Jill. Meet me at the pub!
Ik ga er alvast naartoe en vind een mooi rustig plekje in een alkoof.
We hebben Schotse soep vooraf en een heerlijke garnalencurry weggespoeld met een Carlsberg biertje voor Jill en een Frans wijntje voor mij.
En of ik internationaal kan koken!

Terug thuis zoekt Jill uit welke bus en vooral hoe laat ik de bus naar Ballinluig moet hebben. Half 7 de bus bij Jill ---- 8:15 uur in Ballinluig. Kan dat niet een uur later? Nee, dan rijdt de bus niet.

Stoppen met alles. Brood smeren, tas inpakken en naar bed.
Morgen om half 6 gezond weer op.
Trusten!

Groetjes Gerrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 585
Totaal aantal bezoekers 139467

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: