Dag 7 Ballinluig en Birnam - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Dag 7 Ballinluig en Birnam - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Dag 7 Ballinluig en Birnam

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg

03 September 2010 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Vrijdag 3-9-2010

Wel vroeg hoor, half 6!
Buschauffeur weet waar Naelimits is en kan me daar vlakbij afzetten. That's nice!

Onderweg mooi groen heuvellandsssssss
Buschauffeur moet me wakker maken als we er zijn. What else is new?
Ik heb 3 kwartier voor ze open gaan. Time for a cup of tea and a sandwich.

Rara. Wat ga ik doen?
Abseilen? Kleiduif schieten? Rafting? Canyoning? Cliff jumping? Been there, done that.
Quat biking? Paintball? No fun alone.
Sphering? Looks like fun, in een grote opblaasbal de heuvel af stuiteren.
Of White water tubing? Fun also, in een grote zwemband de stroomversnellingen af drijven.
Kiezen, kiezen. Niet zo moeilijk. Tubing, the fun lasts longer.

Wetsuits aan en op naar the river Tummel. 4 vriendinnen, ik en 2 gidsen.
We beginnen bij een rustige poel met een kleine cliff jump. Dan in de poel een beetje spelevaren. Peddelen met onze "zwemvlies" handschoenen.

Bij de 1ste stroomversnelling komt er ook water van de zijkant naar beneden gestroomt, dus moet je counter balance naar de andere kant hangen.
2 van de 5 komen zittend in de tube onder de stroomversnelling aan. De rest kiepert om, waaronder ik.
Volgende versnellingen gaan lekker. In een andere rustige poel een beetje spelen, evenwicht spelletjes, gaan staan EN elkaar proberen om te duwen. Just having fun.

Laatste stroomversnelling eindigt in
een soort trapje, dan moet je de tube op een bepaalde manier optillen om niet om te kieperen.
1 persoon lukt het, de rest kiepert om. Ik ook. We gaan in de herkansing. Ha, nu blijf ik wel zitten.
Als toetje gaan we nog cliff jumpen. Niet zo spectaculair hoog.
2 tot 2 1/2 m. en 4 tot 4 1/2 m.

It was fun, but.... Jawel, Gerrie heeft weer een maar..... het was een beetje tam. Canyoning is way more fun. So is rafting on a wild river. Maybe tomorrow? Fo toch wandelen?

Weer warm worden in de heerlijke Schotse zon. Echt waar!!

Met de bus terug naar Birnam voor een afternoon walk up a little hill.
Ik ga de Birnam Hill walk doen.
In de folder wordt geadviseerd deze rechtsom te lopen. Gerrie is natuurlijk weer eigenwijs en wil deze linksom lopen.
Het 1ste stuk steil omhoog en dan rustig dalen. Ik heb meer last van mijn knie bij het steil dalen dan bij het steil klimmen, zodoende.
Onderweg kom ik een groep mensen tegen die net zo eigenwijs zijn als ik. That's reassuring.
Op de top, the "Kings seat", in mijn geval the "Queens seat", zit ik lekker in het zonnetje dit te schrijven. Met een prachtig uitzicht op de bergen in het noorden. Het is een beetje heiïg dus je kunt niet zo ver kijken jammer genoeg.
Er zijn prachtige valleien en de heuvels zijn begroeit met paarse heide, die helaas is uitgebloeid.

Ik heb hier geen foto's van, camera thuis gelaten. Ik sjouw al extra handdoek en sandalen mee in mijn rugzak.
Volgende reis zorg ik dat ik ook een kleine camera bij me heb. Voor dit soort gevallen.

Onderweg krijg ik wat tips van andere wandelaars voor morgen als ik naar Pitlochry ga.

Het laatste stuk gaat de versnelling erop, zelfs stukken rennen, want ik wil de bus halen. Precies op tijd ben ik bij de bushalte, maar geen bus te zien. Zou die al geweest zijn? Gelukkig niet, deze vertrekt 30 minuten later dan gedacht.
Heb ik effe Hume geluk. Tijd voor the loo en een koud drankje.

Wat ik morgen ga doen, lees je dan weer.

Groetjes Gerrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 454
Totaal aantal bezoekers 139374

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: