Dag 7 Ballinluig en Birnam - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Dag 7 Ballinluig en Birnam - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Dag 7 Ballinluig en Birnam

Door: Gerrie

03 September 2010 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Vrijdag 3-9-2010

Wel vroeg hoor, half 6!
Buschauffeur weet waar Naelimits is en kan me daar vlakbij afzetten. That's nice!

Onderweg mooi groen heuvellandsssssss
Buschauffeur moet me wakker maken als we er zijn. What else is new?
Ik heb 3 kwartier voor ze open gaan. Time for a cup of tea and a sandwich.

Rara. Wat ga ik doen?
Abseilen? Kleiduif schieten? Rafting? Canyoning? Cliff jumping? Been there, done that.
Quat biking? Paintball? No fun alone.
Sphering? Looks like fun, in een grote opblaasbal de heuvel af stuiteren.
Of White water tubing? Fun also, in een grote zwemband de stroomversnellingen af drijven.
Kiezen, kiezen. Niet zo moeilijk. Tubing, the fun lasts longer.

Wetsuits aan en op naar the river Tummel. 4 vriendinnen, ik en 2 gidsen.
We beginnen bij een rustige poel met een kleine cliff jump. Dan in de poel een beetje spelevaren. Peddelen met onze "zwemvlies" handschoenen.

Bij de 1ste stroomversnelling komt er ook water van de zijkant naar beneden gestroomt, dus moet je counter balance naar de andere kant hangen.
2 van de 5 komen zittend in de tube onder de stroomversnelling aan. De rest kiepert om, waaronder ik.
Volgende versnellingen gaan lekker. In een andere rustige poel een beetje spelen, evenwicht spelletjes, gaan staan EN elkaar proberen om te duwen. Just having fun.

Laatste stroomversnelling eindigt in
een soort trapje, dan moet je de tube op een bepaalde manier optillen om niet om te kieperen.
1 persoon lukt het, de rest kiepert om. Ik ook. We gaan in de herkansing. Ha, nu blijf ik wel zitten.
Als toetje gaan we nog cliff jumpen. Niet zo spectaculair hoog.
2 tot 2 1/2 m. en 4 tot 4 1/2 m.

It was fun, but.... Jawel, Gerrie heeft weer een maar..... het was een beetje tam. Canyoning is way more fun. So is rafting on a wild river. Maybe tomorrow? Fo toch wandelen?

Weer warm worden in de heerlijke Schotse zon. Echt waar!!

Met de bus terug naar Birnam voor een afternoon walk up a little hill.
Ik ga de Birnam Hill walk doen.
In de folder wordt geadviseerd deze rechtsom te lopen. Gerrie is natuurlijk weer eigenwijs en wil deze linksom lopen.
Het 1ste stuk steil omhoog en dan rustig dalen. Ik heb meer last van mijn knie bij het steil dalen dan bij het steil klimmen, zodoende.
Onderweg kom ik een groep mensen tegen die net zo eigenwijs zijn als ik. That's reassuring.
Op de top, the "Kings seat", in mijn geval the "Queens seat", zit ik lekker in het zonnetje dit te schrijven. Met een prachtig uitzicht op de bergen in het noorden. Het is een beetje heiïg dus je kunt niet zo ver kijken jammer genoeg.
Er zijn prachtige valleien en de heuvels zijn begroeit met paarse heide, die helaas is uitgebloeid.

Ik heb hier geen foto's van, camera thuis gelaten. Ik sjouw al extra handdoek en sandalen mee in mijn rugzak.
Volgende reis zorg ik dat ik ook een kleine camera bij me heb. Voor dit soort gevallen.

Onderweg krijg ik wat tips van andere wandelaars voor morgen als ik naar Pitlochry ga.

Het laatste stuk gaat de versnelling erop, zelfs stukken rennen, want ik wil de bus halen. Precies op tijd ben ik bij de bushalte, maar geen bus te zien. Zou die al geweest zijn? Gelukkig niet, deze vertrekt 30 minuten later dan gedacht.
Heb ik effe Hume geluk. Tijd voor the loo en een koud drankje.

Wat ik morgen ga doen, lees je dan weer.

Groetjes Gerrie