Dag 29 Phom Penh zondag 5-2 - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Dag 29 Phom Penh zondag 5-2 - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Dag 29 Phom Penh zondag 5-2

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg

05 Februari 2012 | Cambodja, Phnom-Penh

Hi allemaal

Vanochtend weer geen wekker gezet. De fan niet aangezet. Misschien heb ik die keelpijn wel van steeds de fan op mij of airco.
Ik ben nu mijn stem bijna helemaal kwijt. En kan alleen maar wat fluisteren. Wel rustig voor .... Wie????

Dat slaapt niet echt geweldig. Maar goed. Ik heb wel wat geslapen.
Om 11:30 uur moet ik uitchecken. Dus heb ik eerst nog tijd om naar the Royal Palace en Silver Pagode te gaan.
Netjes langere broek en T-shirt met mouwtjes aan. And off we go again.

Het is niet zover lopen vanaf mijn hostel. Dus dat valt mee.

De gebouwen binnen het paleis complex zijn prachtig. Alleen mag je bijna nergens naar binnen. De mooie grote tempel ook niet. Het dak wordt gerepareerd. Moet ook gebeuren.
Ook zijn een aantal paden afgesloten om naar andere gebouwen te gaan.
Dat is dan wel weer jammer, maar helaas.

In de tempel voor de emerald Boeddha. Jawel Cambodja heeft zijn eigen emerald Boeddha, een prachtig beeld.
In deze tempel staat ook een grote, zuiver gouden met diamanten bedekte staande Boeddha.
En verder staat het er nog vol gouden en andere materialen Boeddha's.
De royal family heeft een rijke collectie opgebouwd in de eeuwen dat ze regeren over Cambodja.

Op het andere terrein kan ik de zilveren pagode niet vinden. Blijkt het de centrale pagode te zijn.
Maar die is niet van zilver!!!
Nee, dat kun je aan de buitenkand ook niet zien. Binnen is het te doen.
De vloer is helemaal van zuiver zilver.

De foto's van de kroning van de koning nog bekeken. En dan is het weer tijd om terug te gaan.

Koffer inpakken en betalen.
Mijn bagage kan ik de rest van de dag in een voorraadkamertje plaatsen, zodat ik nog weg kan gaan.

En dat is ook nodig. Want ik heb geen ontbijt gehad en heb wel zin in lunch.
Het restaurant waar ik naartoe wil gaan, ligt een stuk verder weg dan ik nog wil lopen.
Ik voel me niet helemaal lekker en ben moe.
Tuk Tuk kan wel, maar ik weet niet zeker of dit restaurant wel open is op zondag en of er plaats is. Dus ik besluit maar weer naar Romdeng te gaan.

Ben ik daar, lonkt het zwembad. Heb ik er niet aan gedacht zwemkleding aan te trekken. Wat jammer nou!!!
Ik krijg een mooi plaatsje in de schaduw. En ik bestel een visgerecht met rijstnoodles en een kokoscurry.
Heel smakelijk.
Maar meer dan dat hoef ik deze keer niet.
Mijn darmen spelen op en helemaal lekker ben ik niet.
Ik ga aan de rand van het zwembad, in de schaduw zitten, met mijn beentjes bungelend in het water. OOOh! Lekker koel. Af en toe een windje. Ik zit hier voorlopig wel goed.

Het restaurant verdient wederom van mij een 10 plus!!!
Echt, hier moet je naartoe als je in Phnom Penh bent.

Onderweg vraagt bijna elke Tuk Tuk chauffeur en motorrijder of ik geen ritje nodig heb. Maar ik hou het bij rustig terug wandelen.
Wel heel aardig van één Tuk Tuk chauffeur. Ik moet weer een drukke straat oversteken, en dat gaat goed als je maar goed uitkijkt en de gaatjes weet te vinden. En dat gaat me steeds beter af.
Maar deze chauffeur zet zijn Tuk Tuk in om de weg vrij te maken voor mij.
Kei lief.

Weer terug bij de hostel, wil ik helemaal niets. Een kopje thee en verder hang ik maar een beetje op de bank. Voel me echt niet zo goed.
Een paar anti diaretica innemen en voor vannacht in de bus ook. Moet er niet aan denken dat ik in de bus de krampen en bijbehorende ellende krijg.

Heb ik nu wel tijd om jullie op de hoogte te houden van mijn belevenissen
Lang leve free Wifi in hostels/guesthouses of restaurants.

Verder heb ik voor vandaag niet veel meer te melden.
Vannacht met de nachtbus naar Siem Reap, waar ik bij de bushalte opgepikt wordt om naar mijn guesthouse te worden gebracht.
Dit heeft het guesthouse geregeld.
Dat is pure luxe!!! Heerlijk!!!

Groetjes Gerrie

  • 05 Februari 2012 - 12:35

    Caroline:

    Zag ik het goed? Heb je spinnen gegeten?
    Nu snap ik de last van je darmen!
    Nog twee weken en dan weer naar huis. Het is wel heel stil op het werk zonder jou!
    groetjes,
    Caroline

  • 05 Februari 2012 - 13:58

    Janny:

    Na het lezen van je reisverslag sla ik uiteraard de foto's over. Waag me er niet aan!!!!!
    Je verhaal over de horror in die vreselijke oorlog was ook niet erg gezellig maar snap het wel dat je dat ook wilde vertellen.
    Maar ben blij dat we nu weer de gewone reispraatjes krijg.
    Vervelend dat je je nu toch nog een beetje ziekjes voelt,maar Gerrie, dat hoort bij jou verslagen.
    Volgens traditie heb je in elke vakantie wel wat. Neem maar een goede ibuprofen en een hete grog, succes.
    groetjes Janny

  • 05 Februari 2012 - 16:02

    Thea:

    Hallo Gerrie

    Jammer dat je je op het moment niet zo lekker voelt, ik hoop dat je snel weer fit bent (zal wel lukken je bent een doorzetter)
    Ik zou het voorgerecht NIET hebben gegeten, ik griezel van spinnen. Ik hoop dat je in de bus weer lekker kunt slapen.
    groetjes Thea

  • 05 Februari 2012 - 18:40

    Tiny:

    Hoi Gerrie,

    leuk om af en toe jouw verslagen te lezen; het is echt de reis van je leven denk ik zo!!
    Maar pas je wel op met spinnen eten..niet voor niks dat je vandaag niet zo lekker bent!!
    Zaten de haren er trouwens nog op..bij de gedachte alleen al!.. ik denk dat ik daar maar niet op vakantie ga.
    Zorg dat je niet ziek wordt en geniet van al het moois!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 139426

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: