Dag 35 Koh Tao zaterdag 11-2 - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Dag 35 Koh Tao zaterdag 11-2 - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Dag 35 Koh Tao zaterdag 11-2

Door: Gerrie

12 Februari 2012 | Thailand, Koh Tao

Hallo allemaal

Gisteren een kort vliegreisje naar Bangkok.
Openbaar vervoer naar het treinstation genomen. Daar in gesprek geraakt met 2 mensen die alleen door India hebben getrokken. En ook zij zeggen dat dit alleen goed te doen is. Dus wie weet? Het staat nog op mijn lijstje.
En dat zou een examen zijn. Als je alleen door India kunt backpacken kun je het overal.

Bij het treinstation de info balie opgezocht en daar stond netjes een mannetje met een bord met mijn naam erop. Hij had mijn tickets voor trein en ferry. Keurig geregeld door CCT.

Op de ticket staat het nummer van je wagon, maar ik kon nergens nummers ontdekken. Een vriendelijke meneer kwam mij te hulp en wees mij de juiste wagon.
Stoelnummer gevonden. Is weer een smallere stoel dan in de bus. Ik hoop niet dat er nog iemand bij komt.
Wordt wel erg krap.

Tijdens de reis kun je eten bestellen, maar ik heb op het station al water en wat te eten gekocht, dus ik ben oke.

's Avonds komt de Pursor? de bedden opmaken. De 2 stoelen worden tegen elkaar geschoven het bovenste bed wordt uitgeklapt. Dat is dus voor het meisje in de andere stoel.
Ik krijg de bottom bunk helemaal voor mijzelf.
Op de stoelen komt zelfs nog een matrasje, schoon laken, kussen, en een schone deken. Gordijntjes worden ervoor gehangen en ik kan gaan slapen.
Welterusten.
Om ongeveer half 5 zullen we in Chumporn aankomen, waar ik eruit moet.

Om 5 uur zijn we in Chumporn en daar moeten we ons melden bij een tafel van de catamaran ferry. En krijg ik een sticker met Tao opgeplakt.
Om 6 uur komt de bus ons ophalen naar de ferry.
Daar krijg ik een roze sticker met Koh Tao opgeplakt en op mijm bagage.
Omdat deze boot 4 eilanden aandoet.
Om 7 uur vertrekt de boot en om ongeveer half 10 komen we aan op Koh Tao.
Bagage ophalen en kijken of ik Ferry kan ontdekken.
Niet dus, ik wacht bij een uitgang en er komen steeds taxi-drivers en guesthouse mannetjes vragen of ik niet met ze mee ga.
Where you go? Don't know. Haven room for you. Allready have room, friend picks me up. Okay
En dan verdwijnen ze weer. Dan wordt er op mijn rug getikt en daar is Ferry. Die herken ik nog meteen.
We wandelen naar mijn onderkomen en bekijken de bungalow nr 7. Het is prima in orde. Dus doen!
Een bungalowtje helemaal voor mij alleen, met mijn eigen veranda met bankje, helaas geen hangmat.
Maar je kunt niet alles hebben.
Ik verblijf in het Koh Tao Garden Resort.

Bij de duikschool kunnen Ferry en ik wat bijkletsen en legt hij het een en ander uit van het eiland.
Hij blijkt een stuk van de stad af te wonen op een heuveltop uitkijkend over de zee. Goed gedaan jochie!!!!
Met 50 stoppen met werken en dan hier wonen. Echt geweldig.

Aan de overkant van de duikschool staat een bromfiets kraampje waar ze, volgens Ferry, de lekkerste papaya salade van het eiland maakt.
Het is toch lunchtijd dus dat ga ik meteen uitproberen. Ferry regelt nog even dat het not to spicy is.
En ik moet zeggen, het smaakt verrukkelijk.

Vanmiddag ga ik vast wat genieten van het onderwater leven. Ferry heeft voor mij duikbril en snorkel geregeld. Ik kan zijn vinnen gebruiken en off I go!
Het water is lekker warm! En ik zie een aantal mooie vissen. Mark mooie aquarium vissen.
Ook is er een klein bootwrakje waar grotere vissen rondzwemmen. Een mooi voorproefje voor morgen als ik echt ga duiken.
Op het strand opdrogen, wel in de schaduw want ik ben bang dat ik in slaap zal vallen.
En ja hoor dat gebeurt ook.

Terug bij de duikschool ligt er een
HANGMAT voor mij klaar. Heeft Ferry voor mij gebracht. Lief he?
Die ga ik meteen uitproberen. En even later lig ik te snurken in de hangmat. Ik ga er thuis ook een aanschaffen. Die kan ik mooi onder de veranda hangen. Chillen!!!

Ferry belt en vraagt of ik straks met ze mee ga een hapje eten.
Dat is heel fijn. Hoef ik niet alleen te eten en kan ik zijn vriendin Noy ook ontmoeten. Ondertussen is er ook een neef, Marijn, van Ferry aangekomen en gaan we dus met z'n viertje eten.
Bij de duikschool word ik netjes aan Marijn voorgesteld en net als we willen vertrekken kruipt het schaamrood over Ferry's wangen.
Hij heeft helemaal zijn vriendin nog niet aan mij voorgesteld. Shame on you!

We gaan met de motor en scooter naar het restaurant. Ik achterop de motor bij Ferry en Marijn en Noy op de scooter, door de regen.
Want ondertussen is het gaan regenen. Maar bij het restaurant zitten we droog.
Lekker Thais eten. Ik lust graag Garnalen en Marijn, Noy en Ferry hebben zo ook hun voorkeuren.
Ferry bestelt het eten. En we krijgen eerst een lekker gefrituurd voorgerechtje.
En dan 4 verschillende gerechten.
Dat is dus ook zo fijn als je met meerderen eet. Je kan van alles wat proeven.
Noy heeft echt een pittig Thay gerecht. Waar ik uiteraard ook een beetje van proef. Lekker maar very spicy. Blussen met water.
Noy kan hier verder helemaal alleen van genieten, want voor ons is het te spicy.
De rest van het eten is, zoals altijd, weer heerlijk. Ik mis het Nederlandse/Westerse eten echt niet.

Ondertussen is het harder gaan regenen en Ferry gaat als een echte gentleman naar de winkel om regenjassen te kopen.
En natuurlijk is het gestopt met regenen als hij met vuilniszakken terug komt.
Ik word netjes op de motor terug gebracht en hoef morgenochtend niet vroeg op.
Ik hoef pas om half 11 bij de duikschool te zijn.
UITSLAPEN!!!!

Maar eerst nog een stukje lezen, in de hangmat, voor ik ga slapen.

Welterusten

Groetjes Gerrie

• 12 Februari 2012 - 08:39

Caroline:

Hoi Gerrie,
    Nog lekker even genieten.
    Volgende week weer werken. Moet je ff niet aan denken.
    Het is stil op het werk zonder je gezellige geklets.
    Tot na de carnaval.
    groetjes,
    Caroline

• 12 Februari 2012 - 09:06

Joke:

Hee Gerrie wat een luxe en wat een genot kan je nog wel wennen in Nederland? ha ha
    Zo'n gast vrijheid is goed voor de ziel en put je weer kracht waar je weer een hele tijd op kan teren.
    Geniet maar van je week rust en vertier groetjes Joke

• 12 Februari 2012 - 12:17

Tiny:

Hoi Gerrie

Wat een geregel iedere keer en dan maar steeds afwachten of het allemaal goed gaat..maar je bent wel erg aan het genieten van deze reis begrijp ik.
    Wel knap hoor dat je het allemaal zo in je eentje voor elkaar krijgt..je moet wel steeds flexibel blijven en alles een beetje op zijn beloop laten.
    Je ontmoet wel heel behulpzame en vriendelijke mensen, maar..wie goed doet, goed ontmoet!!

Ik wens je nog een hele fijne vakantieweek; rust nog lekker wat uit en bedenk waar je de volgende keer weer naar toe gaat!

gr Tiny