Dag 37 Koh Tao maandag 13-2 - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Dag 37 Koh Tao maandag 13-2 - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Dag 37 Koh Tao maandag 13-2

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg

13 Februari 2012 | Thailand, Koh Tao

Goedemorgen allemaal

Weer lekker geslapen.
Duiken is heel relaxed, maar het vergt ook ongemerkt veel energie. Dus slapen is geen probleem.

Het wordt een smakelijke gewoonte. Ontbijten met een verse fruit shake van allerlei soorten fruit. Behalve banaan en nog iets dat ik niet zo lekker vind. Maar verder gaat er van alles in.
Ananas, mango, papaya, meloen, mandarijn, citroen, watermeloen enz.

Vanochtend gaan we een diepe duik maken naar een wrak.
Mijn duikbuddy is dit keer Boris uit Duitsland, die nu 3 jaar hier woont/werkt.
We gaan naar het wrak Sattakut, 30m diep.

Als we langs een boei afdalen hangt daar een Triggerfish op oorlogspad. Die gaan we maar mooi uit de weg.
Deze vissen kunnen gemeen hard bijten.

Boris zwemt met kompas richting het wrak. En ik zie hem op een gegeven moment verbaasd rondkijken.
Geen wrak? Hier moet toch het wrak liggen?
Een beetje rondjes draaien en dan hebben we het wrak gevonden.
Het zicht is 2 tot 3 meter, dus niet zo goed. Dat is dan wel weer jammer.
Op sommige plaatsen mogen we het wrak binnen zwemmen.
En binnen is het een grote kindergarten. Heel, heel veel jonge visjes. Veel jonge Barracuda's volgens Boris. Geloof ik meteen.

Vanaf het wrak zwemmen we naar een koraal pilaar en daar is het echte werk. Voor mij dan. Weer veel mooie vissen. Ik ben toch wel een fan van het aquarium gebeuren.
Wrakken en dergelijke is leuk, maar vissen is leuker.
De duik duurt ongeveer een half uur.

En aan boord staat er altijd kokend water klaar voor koffie/thee. Drinkwater en nog beter verse ananas en watermeloen.
En dit keer zijn we maar met zessen op de boot dus extra stukjes fruit.

We hebben een uur om uit te rusten en moeten dan het water weer in.
Want om 12:00 uur gaat de volgende lading duikers aan boord.

De tweede duik maken we op White Rock. Dit is een duik van maximaal 19,5 m.
Ook hier weer rustig aan zwemmen. En ik zie weer prachtige vissen die ik nog niet gezien heb. Ook komen we een grote Trigger fish tegen, maar deze is vredelievend. Dus hier kunnen we op ons gemakje naar kijken en van genieten.

Onderweg komen we nog langs het poetsstation. Er ligt een grote vis met zijn bek open en de poetsvisjes zijn ijverig aan het werk.
Geweldig om te zien.

Zo zie ik zoveel moois. En al de namen van de vissen weet ik ook niet.
Ik zal bij de duikschool kijken of ik een boekje od van de vissen die hier voorkomen kan kopen.
Dat is wel leuk.
Het is een prachtige duik van ruim een uur. Dit is echt genieten!

Terug op het eiland heb ik de tijd om lekker rustig aan te doen. Het is tenslotte vakantie.
Dus douchen en in de hangmat lezen. Half uur en dan ben ik vertrokken naar dromenland. 2 uur later word ik wakker.

Dan moet ik toch even wat zaken gaan regelen. Mijn beltegoed van de Thaise kaart is op.
Gisteren heb ik ons moeke eindelijk gebeld. Fijn om haar stem te horen.
Bij de 7/11 hebben ze beltegoed, en ze zetten dit er voor mij mooi op.
Mini-magnum gehaald en dan surf ik eens langs de souvenir winkeltjes.
En vind er eentje met magneten van Thailand. Dat is ook alweer geregeld.

Dan gaat de telefoon, en ik krijg geen gehoor. Dit gebeurt een paar keer.
Vreemd want eergisteren kon ik wel gebeld worden.
Ik bel Ferry terug en dat werkt wel.
Vanavond komen ze me weer oppikken bij de duikschool om gezamenlijk te gaan eten.

Zo lekker en gezellig. Niet alleen eten en er wordt voor je gekookt.
Want jullie weten dit wel. Ik ben dol op ETEN!! Maar niet zo dol op koken.
Wel op alles proeven.
Dus dat gaat helemaal goed komen.

Groetjes Gerrie

  • 13 Februari 2012 - 12:45

    Janny:

    Nou, ik lees het weer, je hebt nu het gedeelte van de vakantie, duiken, rusten, eten en genieten!!! Geniet er nog maar even van want tegen de tijd dat jij in
    Nederland aankomt zal het wel weer anders nat worden als dat je nu gewent bent, nl. regen. De sneeuw is dan ook weer verdwenen, Debbie heeft iets te graag sneeuw gewild op haar trouwdag.
    Hoop dat Daisy in de lente gaat trouwen!!
    Tot gauw in ons kikkerlandje, home sweet home!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 139312

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: