Dag 39 Koh Tao woensdag 15-2 - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Dag 39 Koh Tao woensdag 15-2 - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Dag 39 Koh Tao woensdag 15-2

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg

17 Februari 2012 | Thailand, Koh Tao

Hi allemaal

Gisteravond in mijn uppie gaan eten.
Schuin tegenover de duikschool is een restaurant met verse vis voor op de BBQ.
Ik had een red snepper uitgekozen. Best wel een flinke vis, maar ik ben een flinke meid. En hongerig na al die visjes kijken.

De vis wordt met kruiden en groenten in alluminiumfolie op de BBQ klaargemaakt.
Dit duurt een tijdje, maar dan heb je ook iets héééérlijks!!! Wat salade erbij en ik eet weer lekker mijn buikje vol.

Terug bij de bungalow ligt de hond van het terrein bij de ingang in zijn uppie. (de winkel/receptie is gesloten) En hij wandelt gezellig met mij mee naar mijn bungalow. Ik ga nog even in de hangmat lezen en de hond komt er gezellig bij liggen.
Als ik naar binnen ga wil hij ook mee naar binnen. Maar dat doen we dus niet.
Dan gaat hij maar weer op de veranda liggen.
Welterusten grote boef.

Vanochtend is de hond uiteraard verdwenen. Die is alweer naar voren naar zijn eten toe.
Dat ga ik ook doen. Verse fruitshake en dan weer duiken!

Vandaag duik ik weer met Becky. We zijn met z'n tweetjes en dat vindt zij ook wel fijn. Want ik duik goed en rustig, dus wordt het voor haar ook een fun dive. Genieten met z'n tweetjes.

De eerste duik is op Green Rock. We duiken 22,5m en 54 minuten.
We zien weer prachtige vissen. Oa. 2 hele grote Harlekijn Sweetlips.
En ik ontdek in een rotsspleet een yellow boxfish. Ik probeer Becky nog te waarschuwen, maar ze zwemt een eindje voor me uit.
En wanneer ze naar me kijkt is de vis ondertussen weggezwommen.
Héééél erg jammer blijkt boven aan boord. Want deze vis heeft zij in haar 3 jaar duiken pas 2 keer gezien. En ze baalt dat ze hem gemist heeft.
Maar we hebben een heerlijke relaxed duik gehad.

De tweede, en tevens mijn laatste duik, doen we weer op White Rock.
Ook nu zien we dezelfde soorten vis, maar het blijft mooi om in een aquarium te zwemmen.
De zeeslang komen we ook weer tegen.
Tot nu toe hebben we de Titan Triggerfish gezien. Nu zien we ook een Yellow Margin Triggerfish.
En weer prachtige Blue striped Angelfish. En een andere favoriet is de Blue lined Hint.
We maken een duik van max. 17m. en 54 min. Ik kon nog makkelijk langer, want ik kom boven met 80 bar.

Als ik zo aan het duiken ben heb ik bijna spijt dat ik gisteren verse vis heb gegeten. Ze zijn zo prachtig in
de zee. Dat ik bijna besluit om geen vis meer te eten. Bijna! Niet helemaal!

Het duiken bij Golden Divers is me heel goed bevallen. Kleine groepjes om mee te duiken. Goede Divemasters. Een aanrader als je naar Koh Tao gaat.
Ze zitten op loopafstand van de aankomst/vertrek pier.
Ze doen ook opleidingen, dus als je in Thailand wil leren duiken is dit een goede plek. Niet giga groot, maar veilig en kleinschalig.

Bij de duikshop komt Ferry mij halen om naar zijn huis op de heuvel te gaan.
Met de motor stijl omhoog en omlaag. Deels asfalt, deels dirt road.
Voor mij gaat Ferry wat langzamer rijden met zijn motor, want ik vind het toch wel een beetje eng. Dunne kleding, geen helm.
Maar Ferry rijdt hier al 10 jaar, die kent elk deukje en hobbeltje in de weg.

Ferry en Noy wonen prachtig op de heuvel met een geweldig uitzicht over een baai. Zelfs vanuit de badkamer hebben ze dit prachtige uitzicht.
Ze kunnen via een trap naar beneden naar een strandje bij de baai en daar rustig zwemmen en snorkelen. Daar komt haast niemand.
Ze hebben een vriendelijke zwarte hond en een grote rode kater, Garfield. Hij lijkt ook precies op Garfield.
Ook vinden ze nog weleens een slang in huis of op het pad.
Zelfs in de vogelkooi hebben ze een keer een Boa gevonden, volgevreten met de 2 vogels (Love birds).
Niets voor jou om te wonen Wilma.

Echt een prachtige plek om je "oude" dag door te brengen.
Ferry en Noy geniet er maar goed van. Maar ik weet wel dat jullie dat doen.

Vanavond gaan we weer met z'n viertjes eten. Ferry, Noy, Marijn en ik.
Weer op de motor en naar een ander gedeelte van het eiland. Zie ik toch nog wat van het eiland.
Het is een erg toeristisch eiland vol duikwinkels, restaurants ed.
Als je niet duikt zou ik een ander eiland kiezen. Maar om te duiken is dit een prima plek.

We gaan bij een restaurant op het strand eten. Uitkijkend over het water genieten van mijn laatste avond.
Mijn gerecht is een ietsje pietsje te veel pittig. Maar ze nemen het mee terug en ik krijg een aangepaste Westers pittige versie.
Ook eet ik wat mee van de knapperige BBQ-vis van Ferry.
Marijn heeft gekozen voor Westers met patatjes. Die zien er ook erg verleidelijk uit. Thuis eet ik weer dikke Belse patatjes.

Ferry brengt mij weer op de motor via een andere weg terug. We komen ook door de rosse buurt. En het echte uitgaanscentrum van Koh Tao.
Dat heb ik dus echt niet gemist.

Terug wacht de hond al op mij en loopt gezellig weer mee naar mijn bungalow.
Ik ga nog in de hangmat lezen en hij komt er weer gezellig bij liggen.
Van lezen komt niet veel. Ik lig al gauw te snurken.
Van 1 glaasje rode wijn bij het eten?
Ja, + Warmte, vermoeidheid.
Als ik later wakker word, ga ik toch maar binnen slapen. Buiten is wel lekker, maar er zijn veel mosquito's.

Morgen hoef ik er gelukkig niet vroeg uit. En kan ik gewoon uitslapen.

Tot morgen

Groetjes Gerrie


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 563
Totaal aantal bezoekers 139653

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: