Dag 41 Bangkok vrijdag 17-2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Dag 41 Bangkok vrijdag 17-2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Dag 41 Bangkok vrijdag 17-2

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg

17 Februari 2012 | Thailand, Bangkok

Goedemorgen

Ik heb weer regelmatig geslapen in de trein. Dat is goed.

Om 6:00 uur is het wakker worden. De bedjes worden weer omgetoverd tot stoeltjes.
Om half 7 zouden we aankomen in Bangkok, maar dat wordt nu uiteraard ook een uur later.
Maar goed dat ik de fietstocht voor vanmiddag geregeld heb. En niet voor 8 uur vanochtend, waar ik even aan had zitten denken. Maar al gauw verwierp ivm vertragingen van de trein.

Op het station verdringen de taxi-, en Tuk Tuk chauffeurs zich weer om ons touristen.
Eén Tuk Tuk chauffeur wil mij en 2 anderen wel tegelijk meenemen. We verblijven redelijk dicht bij elkaar in de buurt. Hij vraagt wel te veel.
En de jongen zegt wij pakken wel een taxi, ik ben moe en ik heb geen zin in gehussel. Dan kunnen we ineens mee voor een redelijke prijs.
Voor hem toch meer omdat hij 3x een bedrag krijgt. En voor ons een normale prijs. Iedereen blij.

Ik moet naar Banglumpoo Place. En op hun folder staat het adres in het Engels en in het Thais. Dus dat moet lukken.
Onderweg moet de chauffeur toch even zijn collegae raadplegen voor de weg.
Maar komen doen we er.

Bij het hotel is de prijs ineens hoger dan door de telefoon gezegd is. Dit vertel ik ook. En dan krijg ik de kamer toch voor de afgesproken prijs.
Heerlijk douchen!!!

Het hotel heeft internet en Wifi, maar geen free Wifi. Dat is dan wel weer jammer

Eerst maar eens op zoek naar een ontbijtje. En hier kan hebben ze free Wifi. Komt dat even goed uit.

Om 11:00 uur wandel ik op mijn gemak richting Grand China Princess Hotel in China Town. Volgens de ontbijt eigenaar is het een uur wandelen. En ik moet er om 13:00 uur zijn.
Ik wandel zoveel mogelijk langs de rivier en kom zo in kleine winkelstraatjes. Dit is de sieraden/Boeddha hanger buurt???
Er worden allerlei hangers en materialen voor hangers van Boeddha verkocht. Ik koop hier ook een Boeddha hanger en verderop een ketting om deze aan te hangen.

Ondertussen is de tijd toch wel hard gegaan, en het laatste stuk moet ik flink doorstappen om op tijd te zijn.
Regelmatig vragen naar de weg, want het is niet altijd even duidelijk aangegeven en weet ik soms niet precies waar ik zit.
Maar ik kom er wel.

Binnen in het hotel staan al mensen in gele Co van Kessel shirtjes te wachten.
We worden ontvangen met wat te drinken.
We zijn met een groep van 10 personen.
1 Japans meisje Chinees studerend in Taiwan, 4 Deense mannen, en 5 Nederlanders. En 2 gidsen. Eentje rijdt voorop en de andere sluit de rij, zodat niemand verkeerd kan rijden mochten ze te ver achter raken.
Goed geregeld.

We rijden eerst door China Town door smalle achterstraatjes en zien allerlei shops. Veel gagares propvol auto/motor onderdelen.
Met de Ferry steken we de rivier over. En verderop gaan fietsen en passagiers in één longtailboot. En varen we door de klongs (kanalen) waar allerlei huisjes aan/op staan.
Moet je je voorstellen dat deze een half jaar geleden geheel of gedeeltelijk onder water stonden. Die mensen hadden niets meer, moesten weer helemaal opnieuw beginnen.

Onderweg wordt er vrolijk naar ons gezwaaid en Hello geroepen.
Onze "kapitein" houdt wel van racen, want op rechte stukken en geen tegenliggers geeft hij flink gas.
De boottocht duurt ongeveer een half uur.

Dan mogen we weer fietsen en zijn nu in een buitengebied van Bangkok.
Hier worden gewassen verbouwd en fietsen we door kleine straatjes. Tot we bij de Villa wijk komen.
Hier staan keurig dezelfde nette, kleine villa's op een rijtje. Verderop staan de grotere villa's.

Dan gaan we weer door kleine smalle weggetjes naar het restaurant waar het diner al voor ons klaar staat.
Dat maakt het Japanse meisje en mij erg blij. Wij hebben beiden de lunch overgeslagen en hebben wel trek.
Er is soep met groenten, vlees en noodles.
Rijst met 4 bijgerechten.
En als toetje verse mango en annanas.
Arroi mak mak. Hééél erg lekker.

De gids vraagt hoe de mensen bij Co van Kessel zijn uitgekomen. De meesten via internet. Ik via een collega die dit heeft gedaan. En ook onderweg heb ik van mensen gehoord dat dit goed en leuk was.
De gids vertelt ook dat de eerste paar jaar ze alleen maar Nederlandse toeristen hadden, omdat dit ook is opgezet door een Nederlander.
Maar mond op mond reclame en goede recensies op het internet doen de rest.

Dan gaan we weer op weg naar de longtail boot. Bij de kade zijn de kinderen de vissen aan het voeren, zoals wij de eendjes voeren.
Er zijn giga veel Catfish (meervallen)
en ook grote zitten er tussen. Als je in het water valt blijf je drijven op de vissen.

Fietsen en mensen weer op de boot laden en off we go! De kapitein heeft er weer zin in. Flink hard waar het kan. Dit keer gaan we het laatste stuk over de grote rivier. En hier is er veel golfslag, het water spat ons in het gezicht.
Ook hier wordt de motor eventjes getest en racen we over het water! Best wel gaaf.
Dan zijn we weer terug op de kade en fietsen we het laatste stuk terug naar het hotel.

Onderweg wordt de nightmarket alweer volop opgebouwd. Dus vanavond kan er weer volop geshopt worden. Niet door mij. Mijn koffer zit VOL!!!!
Om 18:00 uur zijn we weer keurig op tijd bij het hotel terug. Hoezo niet punctueel die Thai???
Het was een leuke en gezellig tocht. Ook een aanrader voor wie nog eens in Bangkok is.

Tuk Tuk of Taxi vinden om me terug naar het hotel te brengen. Het wordt een Tuk Tuk. Ik laat hem de folder van het hotel zien. En op weg zijn we.
De chauffeur stopt ergens waar ik niets herken en ook mijn hotel niet zie.
En hij wijst vaag een richting uit. Ik zeg. Where hotel? There!!! Don't see
Dan laat ik hem nog een keer de folder zien. Ooooh! Ja dan weet hij het wel weer. En weg zijn we weer.
Onderweg keert hij nog eens een keer om. Hij weet het geloof ik toch niet zo goed. Dan hoor ik hem een triomf kreet slaken. Hij weet het weer!!! Recht zoals die gaat. En ja hoor! We komen aan bij het goed hotel. Kapoenka!

Eten hoef ik niet meer. Wel een taxi naar het vliegveld voor morgenochtend bestellen. En Wifi tijd kopen, zodat ik mijn verslagjes weer kan schrijven.

Lekker douchen, slapen en morgen op weg naar huis!!!!
Wel fijn om de kids, ons mam, rest van de familie en vrienden weer te zien.
Werken zal wel weer wennen worden.
Gelukkig hoef ik pas dinsdag te werken, dienst.

Saskia en Bram jullie in ieder geval tot morgen!

Groetjes Gerrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 527
Totaal aantal bezoekers 139381

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: