langlauftrektocht Noorwegen - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu langlauftrektocht Noorwegen - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

langlauftrektocht Noorwegen

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg

18 Februari 2013 | Noorwegen, Lillehammer

maandag 18 februari 2013

Bedankt allemaal weer voor de leuke reacties.

Sylvia.
Doe maar niet doen. Verkeerde naam en 20 jaar jonger. Geen goede match.
Ik geniet wel van mijn verplichte eigen kamer.

Joke.
Noors eten is ook heel erg lekker. Vandaag krijgen we denk ik een Noors buffet in ons nieuwe, luxe hotel met sauna en zwembad.

Janny
Dat is weer anders lezen dan de Margriet en Story. En een unieke oplage.
Leuk dat je ook weer berichtjes terug stuurt. Dat is voor mij net zo leuk, als voor jullie de berichten lezen.
Foto's komen thuis. Ik heb maar beperkte tijd achter de computer en dan moet ik de foto's eerst overzetten.
Maar wacht eens. Ik ben een moderne vrouw en heb een smartphone.
Ja slimmerd, daar kun je ook foto's mee maken. Dus ik stuur af en toe via de mail foto's vanaf mijn phone naar jullie.
Enjoy.

Caroline
Dit is veel, en veel harder werken dan op de OK. Ik ben na zo'n dag uitgeteld. Ik heb ook de verkeerde ski's, ze zijn iets te breed voor de loipe dus ze remmen af. Thuis kijken of ik wat met de winkel kan regelen om ze om te ruilen.
Ja, jij hebt weer mazzel dat ik wifi heb. Anders moest jij echt afkicken. De eerste dag wist ik het nog niet. Had je al afkickverschijnselen?

Ferry
Ook leuk weer wat van jou te horen. Dit is zeker anders dan Thailand. Alhoewel maar een klein beetje anders. Het eten was weer net zo lekker als vorig jaar.
Heb jij nog met duiken de walvishaai gezien?

Maandag
De 1ste dag van onze trektocht over de Peer Guint route.
Het sneeuwt en de bomen zijn prachtig onder hun sneeuwkleed. Het is niet zo koud - 6 graden. Grote bagage wordt vervoerd naar ons volgende hotel. Heel erg fijn. Want dat zou ik niet mee kunnen krijgen op mijn rug. Het is zo al zwaar genoeg. Maar wel heel mooi en leuk.

Surina staat ons buiten uit te zwaaien in een T-shirt en met blote voeten in slippers, alsof ze thuis in Thailand is. Stefan haar man zegt: Die wordt nooit ziek. No bacterie can beat the chili's.

We beginnen waar we gisteren zijn begonnen en het is een stuk warmer dan gisteren, want binnen no time heb ik het warm, en dat is niet van de opvliegers.
Bij de eerste stop gaat er een laagje uit, en de buff uit. Zo dat is beter.
Het is een prachtige omgeving, maar als echte Hollander moet ik toch klagen.
K.. nieuwe ski's. Iets te breed voor de loipe, dus dat remt onnoemelijk af. Voor mijn gevoel moet ik 1 1/2 tot 2 keer zo hard werken dan de rest.
Ik ben een twijfelkont, dat weten de meesten wel. En dat blijkt hier ook wel weer. Dan zit ik weer in de loipe dan weer buiten de loipe. Zo ploeter ik door.
We krijgen van Peer nog een stukje les om nog makkelijker en beter te glijden. En dat lukt mij best goed. Alleen anderen glijden mij gewoon voorbij!!!!! Dat is heel frustrerend.
Ik ben dus vaak ook de hekkensluiter en glij, ploeter moederziel alleen door het landschap. Kei vermoeiend, en kei mooi en kei rustig.
Af en toe moet ik ook echt even stil staan om van het uitzicht te genieten.
Is een verkapt uitrusten. Fotomomentje is er ook zo één.

Maar wat is het hier mooi!!!!!
Helaas hebben we vandaag niet zoveel mooie, lange afdalingen.
Kun je nagaan, andere jaren was ik blij met glooiend en kleine afdalingen. Nu wil ik méér. Vooral met deze ski's, die zijn super geschikt voor afdalingen buiten de loipes.
Maar je kunt niet alles hebben, en je blijft leren van je fouten.

Joos heeft trouwens ook wat handige dingetjes die ik ook wil hebben, hebben.
Anti condens voor mijn zonnebril. En nu met de sneeuw een winterpet.
Een pet met oorbeschermers en klep, houdt mooi de sneeuw uit je ogen.
Want ik heb een mooie sneeuwbril met gele glazen, dat schijnt beter te zijn voor je zicht met sneeuw. Alleen deze beslaat wel, ondanks anti-condens. Volgens mij zit het in een soort dubbele glazen, want ik krijg het er niet meer uit.
Dus mocht ik heel lief van Joos haar pet lenen.

Zoals bacpackers vorig jaar in Azië al zeiden: Sharing is caring.
Ik draag voor haar de grote koffer de trap op en af. Goeie deal toch?

Vandaag hebben we 19 km afgelegd. 750 m stijgen en 702 m dalen.
En de temperatuur steeg tot ongeveer -2 graden.
Wat frustratie gaf bij de andere deelnemers. Hun wax op de ski's was voor koudere temperaturen, met als gevolg dat de sneeuw onder hun ski's bleef plakken. En ze met hetzelfde probleem als ik zaten.
Afremmen!!!! Alleen bij hun het laatste stuk van de route.

Al met al hadden we er flink tempo in zitten, want om half 3 waren we al bij het hotel. De bagage was er nog niet. En we mochten pas om 3 uur van de koffie/thee/warme chocomelk en gebak pakken.
Dan maar eerst kamer checken, de natste laagjes uit. En toen hebben Joos en ik het zwembad even opgezocht.
Tropisch warm.
Straks sauna, zwemmen, sauna, lekker eten, lekker slapen en morgen gezond weer op.
Life is a bitch

Groetjes Gerrie


  • 18 Februari 2013 - 19:37

    Thea:

    Hallo gerrie
    Blij dat je het leuk vind, maar wanneer is dat niet als je op vakantie bent? Breek in ieder geval niets., dus kom heelhuids thuis.

    Thea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Lillehammer

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 139410

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: