registratie dag - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu registratie dag - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

registratie dag

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg

15 Juli 2013 | Nederland, Nijmegen

Maandag 15 juli 2013

Paco op tijd naar pension gebracht.
Wel met fiets in de trein of toch niet? Jawel hoor! Twijfelkontje is weer bezig.
Midden in de nacht in je uppie door de stad te fietsen is ook niet alles. Dus toch maar met de blarenbus.
Op het station in Nijmegen sluit deze debutante zich aan bij een veterane van de 4-daagse. Het wordt haar 10de keer.
De weg naar de registratie is gezellig druk met wandelaars van allerlei pluimage. En tentjes en kraampjes staan er overal. Blij met mijn gids.
Gelukkig heb ik automatisch mijn rijbewijs ook meegenomen, want een ID heb je nodig (was ik effe vergeten).
Volgende stop 4-daagse souvenirtje, alvast een plaatje gekocht voor op mijn rugzak van 4 x 40 km. Hoop niet dat dit me ongeluk brengt.
Dan op zoek naar de blarenpas. Na enig vragen vind ik de tentjes van de busmaatschappij. Blarenpas is vandaag t/m vrijdag geldig voor de bus.
En het allerbelangrijste: Voor de BLARENBUSSEN, deze rijden op verschillende routes vanaf 3:00 - 6:00 uur.
Laatste stop de wandelbond. Nog effe lid worden, krijg een leuke goodie-bag mee met oa wandelsokken. En, heel belangrijk voor de komende dagen, toegang tot hun tent op ca. 10 km afstand van de finish. Effe kunnen zitten en wat drinken.

Op de bus naar mijn gastgezin. Ik bel aan en er is niemand thuis. O jee!!!!
Even bellen, ze is onderweg. Een paar minuten later komt een West-Afrikaanse vrouw en een Amsterdamse Friesin met een boodschappentas aanlopen. Ze hebben het ontbijt gehaald bij de supermarkt.

Connie (de Friesin) is ook gast. Later komt er nog een dame bij en het wachten is op dame nr. 4.
Waar slaapt Aïsha dan? Die gaat bij vrienden logeren, die moet de komende dagen gewoon werken.
De andere 2 dames hebben een kamer voor zich alleen. Ik deel mijn kamer met dame nr. 4. Die moet nog komen.
We zijn allemaal debutanten. Aïsha als gastadres. Wij als 4-daagse wandelaars.
Uiteindelijk komt Heidi, jonge dame nr. 4 ook een debutante. Het is al 5 uur geweest en zij heeft zich nog niet geregistreerd. Ze was hier maar had haar paspoort niet bij zich, en rijbewijs in de auto kon ze ineens niet meer vinden. Dus is ze weer terug naar Almere gereden, maar was niet meer op tijd hier voor de registratie.
Helaas voor haar kun je je na 5 uur niet meer registreren, dus voor haar houdt het avontuur hier al op. Ze heeft het hele jaar hiervoor getraind. Doodzonde.
De een zijn ongeluk is de ander zijn geluk. In dit geval voor mij. Heb ik ook de kamer voor mij alleen. Maar ik vind het echt heel sneu voor Heidi. Echt wel!

Conny en ik zijn samen nog naar de supermarkt geweest. Zij gaat pasta koken vanavond. Ik heb ijs gehaald voor het toetje.
De rest van de dagen zien we wel weer. Zat vreettentjes op het feestterrein morgen.

Morgen vroeg op. Zeg maar vannacht om ca. 4 uur gaat de wekker. En dan hebben we morgen een "late" start. We starten om 6:15 uur. De blaren bus komt hier om half 6.
Dinsdag en vrijdag vertrekken we een uurtje eerder.

Dus voor nu is het genoeg geweest. Toetje eten en naar bed.
Welterusten
Groetjes Gerrie


  • 15 Juli 2013 - 18:04

    Janny:

    En ze gaat weer los!! Succes Gerrie, tot donderdag langs de route waarschijnlijk in Groesbeek!!

  • 15 Juli 2013 - 21:23

    Wilma :

    succes Gerrie, doe je best en zorg ervoor dat je donderdag nog in de "race" bent. Wij komen, ik lees net waarschijnlijk in Groesbeek!! en maar hopen dat we alles mee krijgen in dat autootje van mij.

    groetjes Wilma en Leonie

  • 15 Juli 2013 - 22:17

    Caroline:

    Hoi Gerrie. wat een verhaal weer. gelukkig was jij op tijd met registreren. Zet hem op morgen.
    Veel drinken dan komt het goed.

  • 16 Juli 2013 - 13:16

    Janny:

    wat erg voor je kamergenoot!! zulke dingen gebeuren maar gelukkig is bij jou alles goed gegaan.
    Welke kleur is je vlieger geworden??
    Wij wilden in Groesbeek gaan staan donderdag maar volgens mij kunnen we beter iets eerder op route gaan staan. Wat denk je zelf?
    Succes
    xxx

  • 17 Juli 2013 - 15:18

    Karin:

    Hoi Gerrie,
    Wie weet brengt je 4x40 plaatje je juist geluk!
    We wensen je vanuit Mierlo heel veel succes!! Je kunt het...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 532
Totaal aantal bezoekers 139420

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: