1ste dag 4-daagse - Reisverslag uit Zuidvelde, Nederland van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu 1ste dag 4-daagse - Reisverslag uit Zuidvelde, Nederland van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

1ste dag 4-daagse

Door: gerrie

Blijf op de hoogte en volg

16 Juli 2013 | Nederland, Zuidvelde

Dinsdag 16 juli 2013

Janny ik heb een goud kleurig vliegertje. Maar het is het beste als je mij belt en verteld waar jullie staan. BV Bij het café, winkel, iets markants.

Vroeg!!!! 4 uur ging de wekker. 5:15 uur naar de bus. Conny, één van de huisgenoten, heeft dezelfde starttijden als ik en moet ook met de blarenbus. Dus dat is al gezellig.
We besluiten om te kijken hoe het is om samen te lopen.
In de rij aansluiten bij de start en om 6:15 uur mag er gestart worden.
Wij starten om ca half 7.

Er zijn bij de start al, eigenlijk nog steeds, jonge supporters die vrolijk met een biertje in de hand iedereen een goede tocht wensen.
Route zoeken, follow the leader, of eigenlijk follow the meute.
Wat een massa wandelaars en iedereen heeft er zin in.
Leeftijd vanaf 12 tot over de 80 jaar. Getraind en ongetraind. Alles is er.

Langs de kant ook. Het is een echt volksfeest!!!! Vergelijkbaar met de Kennedymars. Kei gezellig. En bij saaie stukken sleept je dat er doorheen.
Of als het je even te heet wordt, is er wel weer iemand met een sproeier, emmer water, of watergeweer om je nat te maken.
Pet onderdompelen en weer op het warme bolletje.
Want mother it's HOT!!!!!!!

Conny houdt een wat langzamer tempo aan. En dat is goed voor mij. Want ik heb de neiging om er vol voor te gaan en sneller te lopen.
Maar met die hitte is dat 1 dag goed vol te houden, maar red ik het dan wel 4 dagen?
Bovendien is het erg gezellig met een wandelmaatje. Conny en ik kunnen het goed samen vinden. En af en toe liggen we in een deuk.
We hebben ook een strijdkreet gemaakt. UMBAYEAH!!!!!
Geen idee wat het betekent, maar je kunt het voor elke gelegenheid gebruiken.

Op een zeker moment zien wij een vrouw erg langzaam slenteren. En vragen of het goed met haar gaat.
Niet dus!!! Sinds kort weet ze dat ze hartproblemen heeft, maar ja die 4-daagse. Droom, getraind, ingeloot. Lopen dus. Niet dus.
Ze heeft last van haar hart en de eerste hulp post zou niet ver meer zijn.
Dus wij begeleiden haar maar. Ondertussen in mijn hoofd de reanimatie repeterend. Conny kan ook reanimeren.
We leveren haar gelukkig nog lopend en wel bij de eerste hulppost af. UMBAYEAH!!!! Mission completed.

Nu kunnen we weer vrolijk verder wandelen.
We stoppen regelmatig om even in de schaduw te zitten. Overal drinken aanpakken.
En bij een feeststraat delen ze ijsjes uit!!!! UMBAYEAH!!! Lekkerrrrr.

Overal langs de kant worden snoepjes, dropjes, chipjes, ed uitgedeeld.
Ik zeg al tegen Conny ik loop de rest op suiker.

Om ongeveer half 5 zijn we binnen. We hadden de tijd tot 5 uur, dus veel tijd hadden we niet over.
Morgen een vroege start. 5:15 uur. Dus om 3 uur op. UMBAYEAH!!!! Niet leuk.

Langs de finishstraat moedigen we de late deelnemers nog aan. Sommigen gaan het niet meer halen op tijd. Heel erg sneu.
Conny relaxed met een biertje. Ik heb iets beters voor mijzelf in petto.
Het is ook kermis in Nijmegen en in Helmond stond de grote, hoge draaigondel er niet. Maar een vervanger die ik wat tam vond.
Maar hier hebben we hem vanaf de duik al gezien.
Dus ik ga even uitwaaien. UMBAYEAH!!!!!!!

Dan moeten we nog een paar kilometer lopen naar het station voor de bus.
"Thuis" gekomen komt de man met de hamer. UMBAPOEH!!!!

Geen zin in eten meer. Effe beentjes omhoog een koel drankje. Douchen. En zo meteen toch wat eten.
Slapen en morgen weer vroeg op.

UMBAYEAH!!!! Trusten

Groetjes Gerrie

  • 16 Juli 2013 - 20:01

    Thea:

    Hallo Gerrie

    Tof dat je het met de hitte zo goed gelopen hebt. Koel ook je polsen optijd dan koel je verder ook goed af of neem een handdoek die je nat maakt en om je hals hangt. Zoals je weet lopen daar ook slagaders wat dus verkoelend werkt groetjes van Willy en mij

  • 16 Juli 2013 - 20:03

    Wilma :

    hoi gerrie, goed gedaan. maar houd die tijd wel in de gaten. je moet het wel halen iedere dag. zonde om nu zonder kruisje naar huis te gaan.
    succes wilma

  • 16 Juli 2013 - 20:23

    Janny:

    Hey Gerrie,

    Goed gedaan op de eerste "warme" dag!! Inderdaad hou die tijd in de gaten want wordt alleen maar zwaarder nu dus op tijd rusten maar wel tijd in de gaten houden!!
    Je goede daad heb je ook weer gedaan dus voor vandaag genoeg.
    Waar wil je dat we ongeveer staan, wij dachten Groesbeek maar zag vandaag dat dat maar 10 km van Nijmegen ligt, moeten we eerder op de route staan of toch maar in Groesbeek?

    Ik heb er zin in om te supporteren, kijk elk vierdaagse journaal op tv, en de sfeer is weer geweldig!!!

    Succes morgen , veel wandelplezier

  • 16 Juli 2013 - 21:39

    Joke:

    Toppie Gerrie, op tijd naar bed want je moet midden in de nacht op!!!
    Veel succes morgen en geniet ervan.

  • 16 Juli 2013 - 22:07

    Ferry :

    Hè Gerry dat heb je weer eens goed gedaan.. Volgende keer 4 daagster van Bangkok loop ik zeker mee.. Morgen vroeg op en ja de tweede is altijd heftig, maar geniet
    Ferry

  • 17 Juli 2013 - 15:24

    Karin:

    Wat SUPER! De eerste tocht is uitgelopen, en dat in die hitte, nu de rest nog....!
    Hopelijk kun je vannacht een beetje bijtanken.
    Veel succes voor morgen (vandaag)!
    UMBAYEAH!!!!!

  • 17 Juli 2013 - 17:36

    Caroline:

    Goed gedaan zeg! Ik had niet anders verwacht.
    Succes, leuk trouwens een maatje.
    Ik mis mijn wordfeudmaatje!
    Saai, 's morgens om half zeven ben je allang op pad.

  • 21 Juli 2013 - 23:31

    Conny Van Der Meulen:

    Hahaai Gerrie... Twee dagen na het behalen van het kruisje heb ik je reisverslag gevonden hoor....en er moeten toch wat toevoegingen bij, vind ik.... Het vliegertje bijvoorbeeld.Het wordt terloops even aangestipt, maar jònge, wat een vliegertje was dat... Het prikte mijn ogen zowat uit mijn hoofd, je raakte het bijna kwijt, het knakte en alles bij elkaar werd het een voddig vliegertje...haha.. Verder meld je wèl dat je je petje vol water schept maar niet dat je de inhoud van dat petje recht in mijn gezicht zwiepte..... Gerrie, je verteld de helft niet. Dat je als een dolle bromvlieg over de weg zwalkt, roepend van "oh, daar is een snoepje, ah, daar is een chippsje, kijk, een tomaatje-watermeloenetje-kaasje-worstje-spekkie..." Ik heb zelden zo,n veelvraat meegemaakt.. En je strijdkreet heb je in deze 4 dagen niet goed geoefend, zoals ik graag had gezien, het blèèf maar kraken, daar bij jou... Verder klopt t als een bus...hahaha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zuidvelde

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 517
Totaal aantal bezoekers 139366

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: