3de dag 4-daagse - Reisverslag uit Zuidvelde, Nederland van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu 3de dag 4-daagse - Reisverslag uit Zuidvelde, Nederland van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

3de dag 4-daagse

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg

18 Juli 2013 | Nederland, Zuidvelde

donderdag 18-7-2013

4 uur op. Wat vroeg!!!! Bij de bushalte zien we de eerdere starters al lopen.
Dit keer geen problemen met de bus. En om half 7 zijn we weg.

Het wordt al vroeg warm, dus dat belooft wat. Onze vaste koffie/thee zetters staan alweer klaar op ongeveer 2 uur vanaf de start.
Dit is een groep lichamelijk gehandicapten van een bepaald tehuis.
Lekkere koffie, volgens Connie, en lekker kopje thee.

We gaan lekker en hebben er flink de pas in. En we genieten ook volop van alles rondom ons heen.
Connie is net zo gek als ik, dus dat klikt lekker. Lekker geiten en lol hebben onderweg. Wij bouwen een 4-daags feestje!!!!!
Het is wel weer heel heet. 28 graden. Onderweg neem ik elke douche, natte pet, natte handdoek in de nek. En kids zijn ook zo blij.
Nu mogen ze ongestraft de mensen nat spuiten met tuinslang, watergeweer, zonder dat ze op hun sodemieter krijgen. Genieten!!!!

In Milsbeek zitten Wilma, Janny en Sandra. Wij lopen Milsbeek in en hebben zin in pauze, maar dan is het dorp best nog wel groot. Duurt wel effkes voordat we ze zien.
Zitten ze aan de zon kant. Zijn ze er al vanaf vanochtend en hadden ze alle keus!! Beetje dom, zou Maxima zeggen.

En ze hebben alle 3 een bordje met bemoedigende tekst voor ons/mij. Kei leuk.
Ze hebben ook heerlijke hartige hapjes bij zich. Mjam, mjam. En iets verderop in de straat staat een slagwerkgroep heerlijke muziek te trommelen.

We nemen best wel een lange pauze. 1/2 uurtje???
Bij de slagwerkgroep heb ik nog zin en energie om lekker te dansen. En dan gaan we vol goede moed weer op weg. Nog maar 17,5 km te gaan.
We zijn al over de helft!!!!!
En het is nog voor 12 uur.

Het laatste stuk gaat wel langzamer, niet omdat ik het heb zitten. Het gaat hartstikke goed. Conny en ik hebben een reuze lol en blijven regelmatig langs de kant en met andere wandelaars kletsen.
En we moeten natuurlijk de 7 heuvelen over. Het zijn er 4 of 5, maar het is toch heuveltje op, heuveltje af. Dat gaat ook weer een stukje langzamer.
Het is net de Alpe d'Huez!!! Allemaal campers en supporters langs de weg. Echt een feestje!!!!!

Swingend komen we bij de finish aan. Om half 5.
Mijn polsbandje is nogal vervaagd van warmte, water en zonnecreme. Dus ik wil graag een nieuw bandje, om niet het risico te nemen dat morgen dat ding niet meer gescand kan worden.
Dus sta ik een uur in de rij bij de administratie. Terwijl Connie een pilsje en een icetea haalt.
Maar dan heb je ook wat. Een splinter nieuw mooi polsbandje. Daar kom ik morgen de dag wel mee door.

Wij lopen trouwens meer dan 40 km per dag. Want wij moeten ook steeds weer naar het station lopen. Samen met duizenden anderen.
En ik loop sowieso meer dan Connie. Want ik moet steeds zijpaadjes nemen om te zeiken. Maar dat komt ook goed uit voor Connie, want dan kan zij weer een shaggie draaien. Tijd voor een paffie.

Onderweg bij de Chinees halen we ons eten. En dan staat onze bus al bij het station. Wij hebben nog energie om een sprintje te trekken en jawel!!! We halen de bus.

Thuis zo fijn dat die schoenen uit kunnen. Pijne voeten. Benen niet, maar die voeten!!!!
Vannacht weer rust en dan moeten ze weer.

Morgen een vroege start, weer om 3 uur op. En dit keer gaan we meteen bij de andere halte staan om dat gezeik van gisteren te voorkomen.

3/4 hebben we er al op zitten. Morgen de laatste dag!!!!!
En we worden allebei ingehaald. Hartstikke fijn/leuk/geweldig!!!!

Tot morgen
Groetjes Gerrie


  • 18 Juli 2013 - 20:38

    Thea:

    Tot morgen Gerrie. Ik bel wel waar we in Nijmegen staan. Waarschijnlijk op de tribunes kunnen we tenminste zitten.
    groetjes Thea

  • 18 Juli 2013 - 21:00

    Janny:

    Ik moest wel aan die kant zitten want daar kon ik mijn rechterarm goed gebruiken om een highfive bv. te geven en dat kon aan de overkant niet.Linkerarm gaat niet meer omhoog.
    Maar het gaf niets, want we hebben lol gehad, veel lol.
    volgend jaar weer ??!!!

  • 18 Juli 2013 - 21:13

    Sylvia:

    Hoi hoi,

    Nou Gerry, morgen nog en dan zit het er weer op en kunnen je voeten rusten!
    Tip ; ga je voeten verwennen met Garra Rufa visjes, hebben wij ook gedaan in Thera / Santorini dat is echt super, zeker als je voetjes wat geleden hebben.
    Ik verwacht niet anders dan dat je morgen ook gewoon de finish haalt.

    Zaterdag begin ik aan {voorlopig} de laatste dag van mijn shop meer-daagse, ook erg zwaar hoor +/- 9 uur door de stad lopen. Winkel in winkel uit , passen passen, kopen kopen, met steeds meer tassen dus extra gewicht pffff .....tussendoor effe uitrusten op een terrasje en hop weer door tot sluitingstijd en daarna gezellig buiten een hapje eten. Na het eten weer een wandeling naar het station en weer op de trein. Moe maar voldaan thuis de douche en meteen het bed in.
    En voor dit alles krijg ik niet eens een kruisje of medaille, zelfs geen lintje!
    Alleen maar bonnetjes, een slinkende bankrekening maar ook een volle kast nieuwe kleding!
    Dat laatste heb ik toch net iets liever dan een medaille........................

    Veel wandelplezier morgen !
    Toedels, Sylvia

  • 18 Juli 2013 - 21:42

    Joke:

    Je hebt het goed naar je zin zo te lezen en weer heel wat kilometers in de benen!
    Jammer dat je van al die jaren de km stand niet hebt bij gehouden he?
    Misschien moet je al in de revisie....ha ha
    Veel succes morgen!

  • 18 Juli 2013 - 21:45

    Diny Schut:

    ciao Gerrie

    wat stoer!! de vierdaagse lopen!! Heel veel succes morgen, de laatste dag en heel veel plezier op de
    Via Gladiola in Nijmegen.

    zonnige groetjes Diny

  • 19 Juli 2013 - 09:14

    Wilma:

    hoi Gerrie.
    de meeste tijd was in de schaduw. dus viel ook wel mee. nadat je weg was, werd het steeds rustiger met lopers. dus zijn we niet lang meer gebleven. Maar het was een top dag. ik vond trouwens vorige week die ongeveer 15 kilometer al lang. dus petje af
    vandaag succes.
    groetjes wilma

  • 22 Juli 2013 - 00:04

    Conny Van Der Meulen:

    Jajaja, dat gezeik van jou, dat was wel wat zeg, ik rook in de regel minder met tochten, nou was het om de haverklap "effe ròkuh!" On-voor-stel-baar... En wat ontzettend leuk, je zussen....In no time was ik een gestopt worstje...heerlijk... Bij deze nog even danke-danke daarvoor zussen.

  • 22 Juli 2013 - 00:04

    Conny Van Der Meulen:

    Jajaja, dat gezeik van jou, dat was wel wat zeg, ik rook in de regel minder met tochten, nou was het om de haverklap "effe ròkuh!" On-voor-stel-baar... En wat ontzettend leuk, je zussen....In no time was ik een gestopt worstje...heerlijk... Bij deze nog even danke-danke daarvoor zussen.

  • 22 Juli 2013 - 00:04

    Conny Van Der Meulen:

    Jajaja, dat gezeik van jou, dat was wel wat zeg, ik rook in de regel minder met tochten, nou was het om de haverklap "effe ròkuh!" On-voor-stel-baar... En wat ontzettend leuk, je zussen....In no time was ik een gestopt worstje...heerlijk... Bij deze nog even danke-danke daarvoor zussen.

  • 22 Juli 2013 - 00:04

    Conny Van Der Meulen:

    Jajaja, dat gezeik van jou, dat was wel wat zeg, ik rook in de regel minder met tochten, nou was het om de haverklap "effe ròkuh!" On-voor-stel-baar... En wat ontzettend leuk, je zussen....In no time was ik een gestopt worstje...heerlijk... Bij deze nog even danke-danke daarvoor zussen.

  • 22 Juli 2013 - 00:06

    Conny Van Der Meulen:

    Kijk, in de herhaling, dat is leuk....haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zuidvelde

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 533
Totaal aantal bezoekers 139325

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: