3de dag Grossglockner week - Reisverslag uit Heiligenblut, Oostenrijk van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu 3de dag Grossglockner week - Reisverslag uit Heiligenblut, Oostenrijk van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

3de dag Grossglockner week

Door: Gerrie

24 Augustus 2013 | Oostenrijk, Heiligenblut

Dinsdag 20 augustus 2013

Even wat namen info. Bianca en Francois zijn de eigenaars van Dogwalktrail. Nienke is een medewerkster.
Franz und Hanni zijn de eigenaars van de hut.

Het is koud en nat buiten. Echt koud, handschoenen weer. Dus besluit ik de makkelijke route mee te lopen. Ik heb geen zin om in de kou en de regen steil naar beneden te glibberen.
Om 10 uur komt Francois en die gaat even checken hoe het op de berghelling is. Want als het te koud is gaat de pittige route niet door.

Het waait heel hard op de helling recht in je gezicht. Met regen en natte sneeuw. Dus deze tocht gaat vandaag niet door. Vind ik wel fijn, want ik wil hem wel graag lopen. Dus ik kan de andere keer mooi meelopen.
We gaan nu met z'n allen dezelfde tocht lopen. Vanaf de hut richting Heiligenblut.
Dit is dan niet de easy wandeling als we zouden gaan doen. Bianca vraagt aan het easy groepje of dit wel oké voor ons is. Iedereen gaat uiteraard mee.

Ik heb ook totaal geen last van spierpijn of dergelijke. En qua conditie kan ik dit ook aan. Ik zal niet de snelste zijn, maar dan loop ik wel in de achterhoede. Als ik er maar kom.

We moeten een heel eind dalen en dan lopen we heerlijk door de bossen. Ik heb de bossen echt gemist. De andere wandelingen zijn ook mooi, met mooie uitzichten. Maar ik hou toch ook wel erg van de bossen, blijkt wel. Of hoog over de kam van de berg, zoals de eerste dag. Ook erg mooi.

Op de rustplaats thee en apfelstrudel, dat smaakt dan zo lekker!!! Paco zit vast aan een hek en blaft als hij me ziet. Ik probeer wel achter Angelien's brede rug weg te duiken. Maar dan hoort ie me weer, en begint weer. Het is net zo'n durocel hondje, zonder UIT-KNOP!!!
Verder doet Paco het hartstikke goed. Aan de lijn bergje op en bergje af. Als het te steil en glibberig wordt gaat hij rustig naar beneden als ik het zeg.
En zo makkelijk een klein hondje. Er zijn een paar plaatsen waar we over een hek moeten klimmen. En Paco kan ik er alleen met 1 hand overheen tillen. EASY

Hij is dan wel de kleinste hond, maar heeft een heeeele goede conditie.
De wandeling heeft van half 11 tot half 4 geduurd. Iedere dag een beetje meer.

Nu is het tijd voor warme chocomelk.
Dan gaan we met vieren, Marijke, Bert, Roy en ik, een spelletje scrabble doen. Caroline het wordfeud werpt zijn vruchten af. Ik WIN!!!!!!! Nota bene tegen een Belgische leraar Nederlands.
Etenstijd met een lekker soepje, spaghetti, beetje salade, en ijs na. Goed eten.
Alleen groenten en fruit is er niet veel. De boodschappen moeten ver gehaald worden en moeten dus ook lang houdbaar zijn. Dus niet veel verse groenten en fruit. Maar voor 1 weekje geeft dat niet. Straks thuis weer volop groenten en fruit. Komt goed.
Na het eten de honden even uitlaten. En 2 dames lopen los en Vargas een mannetje waar Paco begin van de week lelijk tegen deed. Maar hij loopt los, dus Paco ook. En het gaat hartstikke goed. Een energie dat ze nog hebben. Er wordt volop gehold over het veld. Zij hebben natuurlijk al een aantal uurtjes liggen slapen op de kamer. Kunst!!!

We duiken de spelletjes kast nog eens in en Bert en ik gaan mastermind doen. Dat vond ik vroeger al een leuk spel. En het gaat me nu nog steeds goed af.
Iedere avond rond 9, half 10 is het de hond uitlaten en verdwijnt iedereen langzaam maar zeker naar zijn kamertje. Ik lees nog wat en dan lekker slapen en op tijd weer op om 7 uur En ik slaap toch lekker. Al die gezonde berglucht en beweging én ontspanning.

Dus slaap lekker, tot morgen
Groetjes Gerrie

• 25 Augustus 2013 - 18:06

Thea:

Tof Gerrie dat je het zo naar je zin hebt.