Oostenrijk zondag - Reisverslag uit Oberdachstetten, Duitsland van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Oostenrijk zondag - Reisverslag uit Oberdachstetten, Duitsland van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Oostenrijk zondag

Door: Gerrie

26 Augustus 2013 | Duitsland, Oberdachstetten

Zondag 25 augustus

Op mijn gemakje opgestaan, het regent toch en 's middags zou het iets minder gaan regenen.
Volgens het weerbericht van Francois gisteren. Maandag en dinsdag zou het beter worden.
Maandag wil ik naar 2 klammen/kloven. Dinsdag en woensdag met Eva een wandeling maken en donderdag naar huis. Of het moet dan heel mooi weer zijn, dan ga ik vrijdag naar huis.

In Waidachhof heb ik wifi, dus effe wordfeuten met Caroline. Ook kijk ik naar het weerbericht in de omgeving. Dat geeft voor alle dagen t/m donderdag regen en temperaturen rond de 15 graden. Pas vrijdag weer zon. Ziet er niet goed uit.
Ook maar eens kijken wat het weer in Nederland/Helmond doet. Daar staat in eerste instantie ook regen. Maar na wat heen en weer switchen is het anders.
Het begint met regen, maar wordt gaandeweg beter met zon en temperaturen boven de 20 graden.
Jeanine heeft haar I-pad ook aan staan. Even vragen of zij een andere site met het weer heeft, en wat die aangeeft. Ja hoor!!! Hetzelfde, mooi weer komende week.

Dan besluit ik vandaag nog naar huis te gaan. In de regen de bergen op wandelen is niet echt leuk. En ik heb al prachtige wandelingen gedaan. Dan heb ik liever nog wat vakantie met mooi weer.
Het is half 10, gauw mijn spulletjes bij elkaar graaien, afrekenen en gaan!!
Bijna dan. Nog even de routeplanner aanzetten. In de hut zeiden ze gisteren dat via Nürnberg sneller is. Dus eens kijken wat ongeveer 450 km is en daar een gasthof zoeken.
Ergens bij Würzburg in de buurt.
Via booking.com in die buurt naar een gasthof zoeken waar huisdieren ook welkom zijn.
Janny dat is niet zo moeilijk. Ik vind een sweatdeal, voor € 40 heb ik een kamertje in:
Gasthof Hofman in het dorpje Oberdachstetten.

Ik heb geen broodjes od gehaald. Maar ik heb een goed ontbijt gehad. Ik heb nog een appel, druiven en notenrepen liggen. Daar red ik het wel mee tot vanmiddag.

Mijn Tomtom instellen. En dan blijkt het op een afstand van nog geen 400 km te liggen. Jammer dan moet ik maandag het grootste stuk nog rijden.
De tomtom geeft aan dat het 4:15 uur rijden is. 10:45 uur vertrekken, dan zou ik rond 15:00 uur daar moeten zijn. Het zal wel iets later worden, want ik hou wel een pauze.

Op weg door de regen. Dit keer rij ik via Mittersill, Sankt Johan in Tirol, Kufstein naar München. Hierbij moet ik een kleine pas over. Maar na de hochalpenstrasse is dit een makkie, ook in de regen.
Het gaat voorspoedig en na 2 uur nemen we een pauze.

Dan breekt het zonnetje door. Heerlijk!!! Voor een half uurtje of zo. Dan begint het pas echt flink te regenen. En deze regenbui duurt de hele rest van de dag.
Ook kom ik een heel eind voor München in de stau terecht, meer dan 20 km. langzaam rijden. Af en toe iets harder. Ook na München in de richting Nürnberg is het één en al stau.
Er is een omleiding mogelijk en die neem ik dan maar. Een tijdje kan ik weer doorrijden, maar dan zit ik toch weer op de A9 naar Nürnberg in de stau.

Volgens de radio is er heeeeel veel stau op de wegen. Vooral rond München, richting Nürnberg en Würzburg. Had ik maar....... via Stuttgart weer terug gereden.
Niets aan te doen.

Stug doorrijden en om ca 18:45 uur kom ik aan bij het Gasthaus. 8 uur erover gedaan.
Ik ben moe en heb honger!!
Ik heb een geweldig mooie, grote 2 persoonskamer met badkamer met bad. Helaas is de keuken gesloten vertelt de gastvrouw. Maar ik zou het nog kunnen proberen bij de brouwerij annex restaurant/cafe.
Anders kan ik met de auto naar het andere dorp, daar heeft haar oom een restaurantje dat zeker open is. No way dat ik nog in de auto stap!!!!! IK HEB ER GENOEG VAN

Op naar de brouwerij. En......... Gelukkig de keuken is nog open tot 8 uur. Ik kan nog eten.
En het is heerlijk. Varkensfilet met een sausje van Laudbier, spätzle (kleine knödels) en salade. Dat smaakt heerlijk.

En nu nog even schrijven en dan lekker slapen. Morgen op tijd op. Want dan moet ik ca. 600 km. rijden.

Groetjes Gerrie