Dag 3 Niagara Watervallen - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Dag 3 Niagara Watervallen - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Dag 3 Niagara Watervallen

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg

10 September 2017 | Canada, Niagara Falls

Zaterdag 9 september

1 ste nacht in Toronto. In Sheppard Kennedy Guest Homestay.
Hoe heb ik geslapen? Haast niet.
Om ongeveer half 3 na toilet bezoek kon ik mijn kamer niet meer in. Op de één of andere manier had ik mezelf buitengesloten. Knopje op deurklink niet omgezet of zoiets.
Op de deur geklopt bij iemand, zij had geen telefoonnummer van onze Lady.
Mijn buurvrouw in de guesthouse wel. En zij heeft voor mij de Chinese Lady gebeld. En ze zou komen Okay. Beneden lopen ijsberen en wachten. En.........
Er kwam niemand. Mijn buurvrouw opnieuw wakker geklopt. Heeft weer voor mij gebeld. Okay ze zou komen. Weer ijsberen beneden. 8 stappen heen 8 stappen terug. Als een gevangene. Alleen was ik niet opgesloten maar buitengesloten. Vast brood smeren voor morgen. Ijsberen en wachten. En ..........................
Weer niks. Ze komt dus niet. En een derde keer kloppen bij de buurvrouw durf ik niet. Maar hoor.......... Er komt iemand de trap af. het is mijn buurvrouw voor een sanitaire stop. Ze ziet mij en zal nog een keer bellen. Wachten, wachten. Maar nee hoor. Er komt niemand.
Dan ga ik maar een dutje doen op de bank. En als Leentje en Lorne komen dan vraag ik hun nog maar eens te bellen en dan met een dikke vette HELP.
Ik word wakker van mijn wekker die boven afgaat. Ik ben bang dat mijn buurvrouwtje daar ook weer wakker van wodt. En..... na 5 minuten gaat deze nog een keer. Wat zal ze mij vervloeken het buurvrouwtje.
Ik hoor haar boven praten, misschien is ze weer aan het bellen???
I hope so. Ondertussen ben ik maar gaan ontbijten.
Niet veel later gaat de voordeur open en de husband van de Lady komt binnen. Hij is heel verbaasd mij beneden in pyama te zien. Hij heeft geen idee wat er aan de hand is.
Langzaam dringt het tot hem door als ik mijn gesloten deur laat zien. Heb ik dan niet gebeld? Ja 3x vannacht is er gebeld, en the Mrs zei steeds Okay. Ze verstaat niet goed Engels zegt hij dan.
Ja STOMME K.. begin dan geen guesthouse in Canada, als je de taal niet goed beheerst!!!!!!!!
Hij heeft alleen zijn eigen sleutels bij zich, dus moet hij eerst terug naar huis rijden om de sleutelbossen van zijn vrouw op te halen. Gaat hij eerst in huis lopen rommelen. Ik zit daar moe, verkleumd en ik moet me gaan aankleden. Dus ik hurry hem up naar huis.
Hij is weg. Dan ga ik vast douchen. In de badkamer hangt een grote schone handdoek, dus dan heb ik dat ook maar vast gedaan.
Rare douche hebben die Chinezen. Er is een voeten douche en een gewone douche. En als ik de kraan open draai. Doet de voetendouche het wel, maar ik krijg de gewone douche niet aan de praat.
Ja, ja. HET IS ECHT ZO'N VAKANTIE. Dat beloofd nog wat voor de komende maand. Gerrie maak je borst maar nat. Ja ik zou nu willen dat dat kon.
Dan maar een wastafel wasje, is beter dan niets.
Meneer komt terug met de sleutelbossen. Na tig sleutels heeft hij de goede te pakken.
YEAH!!!!!! Ik kan weer in mijn kamer.
Terwijl ik me omkleed belt Leentje ze zijn vlakbij en even later staan ze voor de deur.
Ik moet nog gauw mijn tanden poetsen en dan kunnen we gaan.
100 meter verder moeten we weer terug. Ben ik mijn bril vergeten!!!

Uiteindelijk zijn we dan toch onderweg. En we kletsen veel. En de zon schijnt. Looking good.
De eerste blik op de falls van USA is prachtig, magnifiek.
Maar de falls van Canada zijn gewoonweg AWESOME!!!

We zijn vroeg, dus het is nog niet druk. En we kunnen overal rustig foto's maken en kijken.
Prachtig. En die machtige rivier voordat deze de klif af dondert. WAUW
En het geluid. I LOVE IT!!!!!

Lorne en ik gaan op de boot. Ik dacht altijd dat deze Maiden of the Mist heette. Maar het is de Hornblower. The Maiden is van de USA kant.
We krijgen allemaal rode plastic regencapes aan. En dan varen we het spektakel tegemoet. The horseshoe heet de Canadese waterval.
En het is duidelijk waarom.
Van dit perspectief en met de waterdruppels om onze oren vliegend is hij ook prachtig.

Terug probeer ik Leentje nog om te praten om samen met mij met de Zipline naar beneden te gaan. Maar ze laat zich niet ompraten.

Het is tijd voor lunch. En we wandelen naar het toerist gedeelte en gaan lunchen bij het HARD ROCK CAFE. Er wordt hier goede muziek gedraaid. En dan krijgen we ook nog life entertainment van een jongen en zijn gitaar.
En Joyce ik heb mijn dagelijkse portie groenten. Ik bestel een rucola salade met kip en nootjes en cranberrys en feta. Gezond bezig.

We hebben een Hop On Hop Off buskaartjes gekocht, dus kunnen we met de bus terug. Daar gaan Lorne en ik nog met een trip behind/under the waterfall. Dit heeft Lorne ook nog nooit gedaan.
We hebben een prachtig beeld van de waterval vlakbij vanuit een uitzicht platform. Met de zon op en door het water schijnend. Dat sprankelt en glinstert in de zon.

Dan is het weer tijd om naar "huis" te gaan. Onderweg kletsen we weer veel.
Het is een fantastische, leuke, gezellige dag geweest.
With very good company. And we stay in touch.

Ze zijn bij mij welkom, als ze naar Nederland willen komen. En dat willen ze ook wel. Maar Leentje moet eerst genoeg moed verzamelen om op het vliegtuig te stappen.
En ik mag terug komen naar hun. Om Oost-Canada te ontdekken. In een giga, giga, giga trailer. Waar wel 10 personen in kunnen.
Dat is goed als er kinderen en kleinkinderen mee willen.
Ze hebben 2 zoons en 1 dochter, en 7 kleinkinderen. 5 meisjes en 2 jongens.
En niet ver van hun vandaan wonend, volgens Canadese begrippen.
They are blessed. And I swap with them anytime.
It's been a wonderful day. Thank you guys for this.

First priority at home. Uitzoeken hoe ik morgenvroeg van het guesthouse naar het vliegveld kom.
Openbaar vervoer gaat niet lukken. Die rijden niet zo vroeg.
Uber taxi geprobeerd. Aanmelden, App downloaden. En bestellen.
Maar dat gaat zomaar niet. Ze accepteren mijn mail-adres niet.
Zal wel komen dat ik een Canadees nummer heb, maar de mail gekoppeld is aan mijn Nederlands nummer???????
Wietske gevraagd of ik misschien vannacht bij haar mag slapen. Zij woont heel dichtbij het vliegveld.
Maar ze reageert nog niet op mijn berichtje, ze is waarschijnlijk nog druk aan het werk.
Dan ga ik eerst een powernap doen.
Daarna bel ik haar. Ze is net klaar met werken en moet ook nog opruimen en spullen klaarmaken voor de hond. En het is heel druk op de weg. Zo dat gaat hem niet worden.
Dat snap ik ook wel.

Dus een taxi bestellen. 2 prijzen opgevraagd en of ik met creditcard kan betalen? Bij eentje reservering gedaan. 7 uur pick-up
Dan de Lady bellen dat zij er om 6:30 hier moet zijn.
Ik hoor al dat ze er niks van snapt. Maar zodra ik het woord money en key gebruik, schijnt ze het te begrijpen.
Ik heb borg betaald voor de sleutel dat moet ik terug krijgen en dan krijgt zij haar sleutel terug.
Nou maar hopen dat ze het inderdaad gesnopen heeft. Maar dat zullen we morgen wel zien.

Morgen vliegen naar Calgary en dan de bus naar Banff en dan relaxed dagje. Rust dagje.

Jullie horen morgen wel of ik het vliegtuig heb gehaald of dat er een ander avontuurtje is gebeurd.
Tot morgen

  • 10 September 2017 - 13:45

    Wilma:

    ik duim voor je.
    dat moet goed komen.
    wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 139400

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: