Dag 4 van Toronto naar Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Dag 4 van Toronto naar Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Dag 4 van Toronto naar Banff

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg

11 September 2017 | Canada, Banff

Zondag 10 september

Goed geslapen vannacht en mijzelf niet buitengesloten. Yippie.
6 uur gaat de wekker weer. Heerlijk douchen en alles bij elkaar grabbelen, mijn ontbijt niet vergeten uit de koelkast te halen. Heb ik alles? Yep.
Meneer Chinees is er om half 7. En zodra ik uit de kamer ben gaat hij deze controleren. En hij komt niet terug. Ondertussen loopt de tijd door en ik wil graag mijn borg voor de sleutels terug. Dus ik loop naar boven waar mijnheer het bed aan het verschoven is.
Ik vraag of ik mijn geld kan krijgen. Just a minute making the bed. Ik zeg no, frist the money cause taxi can come any minute.
Okay. Dan wil hij het recu. Lady heeft een briefje geschreven, maar na de hectiek van aankomst heb ik geen idee waar het is. En ik zoek in al mijn zakken en portemonnee. Niks.
Just give me my money back please, I pand it otherwise I would not got the key. No recu. No money. Enz.
Ik win en ik krijg mijn geld terug. He he.
En de taxi is mooi op tijd,zelfs iets te vroeg. Time to say goodbey. No say farewell. Not coming back here.

De taxichauffeur is een vriendelijke, ik denk uit India, man en onderweg naar het vliegveld hebben we een leuk gesprekje.
De ritprijs op de meter is 66 dollar, maar hij rekent 63. Dat is wat ze mij gisteravond gezegd hebben.

Vandaag weer iets nieuws. Gisteravond ingecheckt en stoel uitgezocht. En via mail heb ik een link gekregen om boardingpass en bagagelabel uit te printen. Ben benieuwd hoe dat werkt.
Just follow the instruction's on the machine and you'll be okay. Zegt een medewerkster.
Ja ja zal wel. En het is inderdaad easy. Koffer inleveren en tijd voor ontbijt.
Ik heb nog 2 bruine bagel met kaas en 8 pakjes sinaasappelsap.
Na 4 pakjes heb ik genoeg gehad en ik geef de rest aan een groepje jongeren naast mij. They appriciate it.

Bij de gaten zie ik dat de mensen al aan het boarden zijn. Dat is vroeg. Maar goed ik ga wel mee. Ik kijk nog eens goed. Is een vroegere vlucht naar Victoria. Oeps dat zou schrikken zijn als ik daar aan zou komen. Ha ha dat zou pas een avontuur zijn.

Ik ben eindelijk in de Fijn Vakantie mode. Niet gestrest.
Zoals het begon met dat rot gevoel in Amsterdam en dan hier nog, dacht ik even dat ik al te oud en niet flexibel genoeg meer was om alleen te reizen.
Gelukkig. I can still do it!!!!!!!!!!

Er komt een omroep om vrijwillig je handbagage als ruimbagage in te checken. Omdat er niet genoeg plaats is voor de handbagage. Ik doe dat dus niet. Mijn medicatie/anti allergie zitten in deze tas.
Dat betekent wel dat ik op tijd in de rij moet gaan staan voor boarding. Zo gezegd zo gedaan.
Het vliegtuig vertrekt op tijd. En dit keer is het een nieuwer model. Met hopelijk beter geluid bij de film. Maar helaas bij binnenlandse vluchten geen oortjes. En ik weet niet meer wat ik met die vorige oortjes heb gedaan.
Dan maar geen film. En dat is maar goed ook. Ik had die toch niet af kunnen kijken. Mijn ogen vallen al dicht voordat het vliegtuig überhaupt in beweging komt.
Dus zodra we in de lucht zijn, stoel achterover en oogjes dicht. Als ik ze weer open zijn we 2 uur verder en halverwege de vlucht.
Heerlijk.

Aangekomen heb ik mijn bagage heel snel. Scheelt ook dat het een nationale vlucht is. Geen pas en bagage controle.
Gisteren heb ik een mail gehad van Banff Airport met de bevestiging van mij busrit naar Banff en waar ik me moet melden.
ik meld me daar om 12 uur (weer een uur tijdverschil). Ik heb de bus voor half 2 geregeld maar hoop dat ik om half 1 nog mee kan. Helaas de bus zit vol.
Ook niet erg dan haal ik bij Tim Hortons lunch. Broodje kalkoen en bacon met water. Ik stel mijn telefoon in op de tijd van Banff. En ga verder met mijn dagboek schrijven.
Dan kijk ik op de telefoon en zie :29. Ssssshit. Ik moest me om :20 melden. Ik ren naar de balie en met een beetje paniek in mijn ogen vraag ik of ik nog mee kan. Ik zie de bagagekar met mijn bagage nog staan, dus dat moet goed komen.
Joepie ik mag nog mee........... over een uur. Het is pas half 1. LOL.
Ik bestel me in een stoel precies voor de balie. En zeg: als ik in slaap val hier zit ik.

De rit naar Banff duurt 2 uur. Waarbij ik regelmatig wegdoezel.
De bergen komen steeds dichterbij. Mooi.
Ik word keurig bij mij hostel afgezet. Het YWCA Banff hotel.
Ik heb een onder bed in een 6 persoons dames slaapzaal. In mijn uppie. Bedje opmaken en de stad in. De zon schijnt nog steeds dus eindelijk mijn wandelschoenen uit en sandalen aan.

Banff is een echt toeristendorp maar het is wel gezellig.
Aan de balie heb ik een kaart gekregen en tips voor een voordelig (lees goedkoop) restaurant. Ik ga bij Earls voor het happy hour menu. Ik neem een vistaco een klein hapje maar ik ga nog naar de supermarkt voor ontbijt en iets voor vanavond.

Liefst wil ik ook wat fruit. Maar jeetje wat is dat duur. Ik eet thuis wel weer fruit. Ik haal wel een lekkere quinoa salade voor vanavond.

Terug op de kamer heb ik een Engelse roommate. Gezellig.
Ik heb al wifi ingesteld op mij telefoon. Nu nog op mijn laptop.
Dju . Het lukt niet. Bij de balie proberen lukt ook niet. Net nog geprobeerd. Lukt nog steeds niet.
Heb ik het hele verslag wat al op mijn laptop stond op mijn telefoon in moeten typen. Wat ik al niet voor jullie over heb omdat jullie zo nodig willen weten hoe het gaat. Hahahaha LOL
Heb er nu genoeg van. Bedtijd.

Trusten.


  • 11 September 2017 - 07:39

    Wilma:

    En zie je vakantie gevoel is terug. I told you zo.

    Wilma

  • 12 September 2017 - 12:22

    Helena Cymbaluk:

    Hahahahahahaha the fun of traveling Gerrie ! Post some pictures of your travels

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 139337

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: