Dag 10 Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Dag 10 Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Dag 10 Jasper

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg

17 September 2017 | Canada, Jasper Park Lodge

Zaterdag 16 september

Ik heb lekker uitgeslapen tot 10:15 uur.
Voor vandaag heb ik geen tour reserveringen. Dus ik ga eerst boodschappen doen voor de komende 3 dagen. Inclusief voor het eten koken. Want ergens gaan eten is duurder dan zelf koken. Ondanks de hoge prijzen voor boodschappen.

Ik smeer mijn boterhammen en dan huur ik een fiets hier bij de hostel. Want ik wil gaan kayakken op Pyramid Lake.
De man van het hostel verteld mij dat de route alleen maar stijgen is. En dat de meertjes aan de andere kant van de rivier ook erg mooi zijn en de route makkelijker te fietsen is.
Er is ook een berg te beklimmen met een prachtig uitzicht.
Hoe zit het met beren? Je rijdt over de weg en er is genoeg verkeer en daar zijn geen beren gezien. Dat ga ik dan maar doen.

Ik kan de afslag richting de meertjes niet vinden en sta met de kaart in de hand rond te kijken. Vraagt een meneer of hij me kan helpen? Hij weet de weg hij is een local. We praten wat en dan zegt hij. Ik moet mijn auto parkeren en dan ga ik ook fietsen. Je kunt wel meefietsen.
Good idea!!!! Ik ga alvast naar het uitzichtspunt op de berg.
Old Fort Point en zie hem dan later daar.
Vol goede moed fiets ik naar de trail. Dit gaat een stukje door het bos. Vind ik toch niet zo leuk. Al zingend I don't want to see a bear or elk. Stay away lalalala, fiets ik door het bos.
Gelukkig is het niet zo lang en kom ik weer uit op de weg.

Dan kan de beklimming van de berg beginnen. Er is ook een stel met een jonge Labrador die niet zo goed de trappen op durft. Ik knuffel hem even en loop voor hem uit de trappen op en zowaar hij volgt!!!!!!
Boven aangekomen denk ik dat ik er ben. Ben je mal.......
Dan moet ik nog verder de berg omhoog en telkens als ik denk. Ik ben er! Moet ik nog verder omhoog.
Uiteindelijk bereik ik de top. Het was de moeite waard. Ik heb weer een prachtig uitzicht op deze zonnige dag.
Op een rotsblok zitten een paar jonge mannen en ik vraag of ik er ook kan zitten. Om mijn lunch te eten. (boterhammen met pindakaas en kaas).
We kletsen wat en 1 van hen is van Nederlandse afkomst. Wierstra of zo heet hij. Zijn grootouders komen uit Friesland. Hij praat en verstaat geen Nederlands.

Terug beneden staat Doug al te wachten met zijn Mountain bike. Ik heb geen mountain bike maar een fiets met 7 versnellingen. Het kost me in het begin nog moeite met het schakelen en ik moet erg wennen aan de fiets.
Doug neemt de trail paadjes en deze zitten vol keien, dat gaat mij niet zo goed af. Dan neemt hij meer de weg en de makkelijkere paden.
Het is een prachtige omgeving. Er is een berg die Old Man's Face heet. Het lijkt inderdaad op een gezicht.

Doug is een echte buitenmens. Hij kijkt geen TV. Is veel buiten. Hiken, mountainbiken, kanoën, motorrijden, fotograferen. Wat doe je dan voor werk? Hij is al gepensioneerd. Lekker vroeg.
In de wintermaanden gaat hij 6 maanden reizen naar warmere streken.
Wat een heerlijk leventje.

Onderweg stoppen we om een zelfgebakken, gezonde muffin te eten.
Hij kookt altijd zelf en eet geen kant en klaar eten. Maar gezond en zo min mogelijk suiker. Klinkt me bekend in de oren. Hè Joyce????
Er komt een Chipmunk kijken of er nog wat kruimels te halen zijn.
Deze is kleiner dan de grondeekhoorns die ik op de andere lunchplekjes heb gezien.

Onderweg horen we gekraak in het bos. Het is een Elandmannetje dat zijn geur op de bomen aan het aanbrengen is. Het is bronstsezoen dus we moeten wel op gepaste afstand blijven.
Maar dat weet de eland niet? Hij komt majesteitelijk uit het bos gelopen. Blijft even op de weg staan en kijkt ons minachtend aan. Om vervolgens aan de overkant in het bos weer te verdwijnen.
Wauw!!!! Wat mooi. Het is een 6 punter. Een 7 punter is het hoogste.

Dan scheiden onze wegen zich. Doug rijdt terug naar de stad en ik ga naar de kayak verhuur.
Lekker een uurtje op het meer varen. Heerlijk rustig. Ik voel de temperatuur van het water. Maar dat is echt te koud om nog te gaan zwemmen.
Dus lees ik nog even in het zonnetje mijn boek en fiets dan weer terug.
Dit keer niet door het bos, maar over de weg. Toch wel lalalala als er niemand is. Het blijft toch berengebied.

Ik ben best wel moe. Maar helaas ik moet nog eten koken.
Jawel!!!!! Vakantie en toch nog zelf eten koken.
Ik bak een kippenpoot. Heb vers gesneden groenten voor salade en kook er pasta bij. Prima maaltje, alleen ik ga in deze vakantie geen kippenpoot meer braden, dat duurt veel te lang.

Nu eindelijk slapen.

  • 17 September 2017 - 12:07

    Wilma:

    Hé Gerrie.
    Heb net een triller uit over twee vriendinnen die samen op vakantie gaan. En ondertussen lees ik jou avonturen.
    Keep IT safe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 139373

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: