Dag 12 van Jasper naar Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Dag 12 van Jasper naar Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Dag 12 van Jasper naar Vancouver

Door: Gerrie

19 September 2017 | Canada, Vancouver

Maandag 18 september

Vanochtend om half 4 met de Aziaten opgestaan.
Gelukkig gisteren eraan gedacht om mijn bakken in de keuken leeg te halen. Want de keuken is nu nog gesloten.

In het donker naar het station lopen. Onderweg kwam ik een beer tegen. Gauw een foto gemaakt. Het is Jasper the bear.
Heel vriendelijk.

Veel te vroeg op het station natuurlijk. Maar liever veel te vroeg dan net te laat.
Er komt een goederentrein langs. Deze kunnen wel 2 km lang zijn en rijden erg langzaam. Ik heb uit tijdverdrijf de wagons geteld.
148 wagons en 2 locomotieven.

Dan komt onze bus. En ik het donker dut ik al gauw in. Bij elke stop ga ik er even uit. Benen strekken en naar de washroom.
Ik geloof dat we rond een uur of 10 in Kamloops aankomen waar we moeten overstappen op de volgende bus naar Vancouver om 12 uur.
Het wachten duurt alleen een uur langer dan ik had gedacht.
We zitten weer in een andere tijdzone. Het is hier een uur vroeger.

Ik mag 1 bagage stuk gratis onderin de bus dumpen en 1 bagage stuk mee in de bus nemen plus 1 persoonlijk item.
ik heb ondertussen 2 kleinere tassen. 1 laptoptas en 1 tasje met boodschappen en spullen voor de nacht.
Maar ik krijg nog meer spullen in mijn rugzak gepropt.

ECHT volgende reis moet ik veeeeel minder meenemen.
Hoe????? Een kleinere koffer meenemen. OF mijn lege rugtas in de koffer en dan de rest erbij.
Zoek ik de volgende keer uit.

Naast mij in de bus komt een Griekse dame zitten. Zij woont al 50 of 60 jaar in Canada. Maar haar Engels is nog moeilijk te verstaan. Zij is op bezoek bij haar zoon geweest.
En is weer op weg naar huis. Haar man is overleden en ze mocht van haar dochter niet alleen blijven.
Dus woont ze nu bij haar dochter en kleindochter. Kijk zo moet je voor je ouders zorgen.

Het landschap buiten is niet zo bijzonder dus ik ga verder met mijn boek lezen.
In Vancouver wordt me uitgelegd hoe bij de hostel te komen.
Skytrain en bus.
En ik vind al makkelijk het HI Vancouver Downtown Hostel.
Een 4 persoonskamer onderbed. Maar dit keer niet met eigen badkamer zoals in Banff en Jasper.

Eten kan ik goed in het Capital volgens hostel medewerkster.
Op naar food dan. Intussen is het al donker en vind ik eindelijk het Capital. Het is een eetcafé
Alle gerechten 5 dollar. Maar alles wat je extra erbij wil hebben kost weer meer. Alleen een hamburger vind ik niet genoeg dus zoete aardappel frites erbij. Wil ik er een mayodip bij en bacon bij de hamburger. Ja lekker.
Oeps ook apart betalen plus tip. 11,50 dollar lichter.
Volgende keer ga ik niet meer ergens zitten. Maar gewoon bij de afhaal. Weet ik precies waar ik aan toe ben.
Kom onderweg wel een geweldige groente/fruit winkel tegen. Onthouden voor de volgende keer
In de hostel navragen hoe ik morgen het beste weer op het station kom. Er gaat ook 1 bus direct naar het station. Hoef ik niet over te stappen.

Saaie dag eigenlijk.

Oh ja. Desiree heeft geappt zij is al in Whistler. En we hebben afgesproken om woensdag weer gezamenlijk erop uit te gaan.
Zij wil naar een aantal watervallen. Gezellig.
Zij gaat woensdag ook een zipline doen. Ik heb nog getwijfeld om die van mij te annuleren en met die van haar mee te gaan.
Maar dat weet ik nog niet.

Morgen meer

• 19 September 2017 - 07:35

Wilma:

Hoi Gerrie ik vermoed dat de huizen daar wat groter zijn. Wat het makkelijker maakt om je moeder in huis te nemen. Dat gaat niet in dit huis. Maar zou wel mooi zijn.
    Groetjes Wilma