Dag 13 van Vancouver naar Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Dag 13 van Vancouver naar Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Dag 13 van Vancouver naar Whistler

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg

20 September 2017 | Canada, Whistler

Dinsdag 19 september

Vanochtend ontbijt inbegrepen. Dus daar maak ik natuurlijk gebruik van. Wel allemaal zoet beleg. Maar ''t is gratis dus ge moogt niet klagen. Ik neem nog een muffin voor onderweg mee.
Ik neem bus 23 direct naar het station. Hoef ik niet over te stappen. Ben keurig te vroeg.
Blijkt de bus een half uur vertraging te hebben. Er moeten een paar kapotte stoelen vervangen worden. Kan ik mooi verder lezen want ik heb mijn boek bijna uit.

Whistler heeft meerdere uitstap plaatsen en ik vraag waar ik het beste uit kan stappen. In Creek Side. Dat is het dichtst bij mijn hostel.
The Southside Lodge. Eerst moet ik bij de Southside diner bellen naar de eigenaar. Want ze hebben geen vaste receptie en de buitendeur is daarom altijd op slot.

En Jawel het wordt toch zo'n dag. Ik krijg de VoiceMail. Terwijl ik bij de boeking heb aangegeven dat ik tussen 12:00 en 13:00 uur zou aankomen. Het is nu 12:50 uur.
Ik bel nog een keer en leave a message. Een kwartier later weer.
En een sms. Ondertussen maar een kopje thee drinken. Ik zit per slot in een eetcafe.
Later weer bellen. Nog niks.
Tegen tweeën krijg ik van de kroegbaas te horen dat ze er over 10 minuten is.
Ondertussen heb ik contact gehad met Desiree en morgen gaan we samen weer een dagje op pad. Misschien zie ik haar vanmiddag nog.

Eindelijk komt er iemand van de hostel. Zij vervangt vandaag de baas Max. Excuses hier excuses daar. Laat me nou maar naar mijn kamer gaan. Ik wil nog naar het centrum. Nu schijnt de zon nog.
Jawel zo'n dag. Ik moet nog betalen volgens haar. Echt niet! Ik heb in Nederland booking.com al betaald en wel voor 4 nachten. Terwijl ik 5 september het veranderd heb naar 3 nachten. Dus graag een redund voor 1 nacht wil hebben.

Zij zal nu dan geen geld incasseren maar het Max laten uitzoeken. Gaat goed komen. Hoop ik.

Ik kan voor 2,50 dollar met de bus naar het centrum. Of 45 minuten lopen over een mooie trail. Geen beren???? Gewoon roepen Ga weg beer en met je armen zwaaien. Heeft ze al zo vaak gedaan en ze is er nog.
UH?! Ik neem de bus wel. Naar het visitor centre.

Weer zo'n dagen. De bergen op is afgesloten doordeweeks. Alleen het weekend open. DUH! Ik kom voor de bergen.
Er zijn ook mooie trails in de valleien. Gelukkig ga ik morgen met Desiree op stap.
En overmorgen kom ik toch hoog in de bergen. Omhoog en weer omlaaaaaaaag met de ziplines.

In de bus vertelde iemand mij dat de upper city prachtig is. Dus ik wandel omhoog naar de upper city. Wat meer een Ghost city is.
Het is nu tussen 2 seizoenen in. Zomerseizoen is afgelopen en winterseizoen moet nog beginnen.
Vandaar dat de Gondola waar ik voor kwam gesloten is. Evenals alle andere liften om op de bergen te komen.
Straks voor het skiseizoen loopt alles weer op rolletjes.

Ondertussen begint het te regenen. En dat is niet erg. Ware het niet dat het zo'n dag is. Ik ben zo snel mogelijk uit het hostel vertrokken en heb mijn regenjas niet meegenomen. Stupid girl.

Dan maar bij het culturele centrum van de natives naar binnen. Scoor ik wel een mooie magneet voor mijn verzameling.
Gauw door de regen terug naar het centrum. Waar ik de supermarkt tegen kom. Maar meteen de boodschappen doen en dan de bushalte zoeken terug naar de hostel.

Zo'n dag. De chauffeur is een man uit India. Ik vraag waar ik het dichtsbij de hostel kan uitstappen. Ik heb namelijk geen idee. Hij ook niet. Gelukkig zit er een local naast mij en zij zal mij zeggen waar ik uit moet stappen. Gelukkig.

Roommate is er ook. Ilse uit Friesland.
Boodschappen gedaan dus ik ga weer koken. Joepie!
Deze keuken is niet te vergelijken met Jasper. Klein en vervallen. Maar goed ik kan er mijn kostje klaarmaken. Met een Duitser en 2 Britten.
Wat eet ik vandaag? Wrap met een soort sla, wortel, witte bonen, ei en een runder hamburger. Gezond bezig toch? Morgen hetzelfde.

Ik heb in de keuken nog een leuke Engelse fantasie roman gevonden. Daar ga ik nu maar eens in lezen.

Good night

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 139406

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: