Dag 21 Tofino - Reisverslag uit Tofino, Canada van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Dag 21 Tofino - Reisverslag uit Tofino, Canada van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Dag 21 Tofino

Blijf op de hoogte en volg

28 September 2017 | Canada, Tofino

Woensdag 27 september

Geen run op de muffins vanochtend. Lekker tot half 9 slapen.
Meteen buiten het weer checken. Zoals voorspeld is het een geweldige zonnige dag. Korte broek aan, heb ik die ook niet voor niets meegenomen.

Op het kantoor van de bear tour hijsen wij ons in een warme, zeer warme overall. Dat moet wel, want we gaan met de zodiac.
De kapitein maakt de indeling en vraagt aan ons of we het niet erg vinden om achter elkaar te zitten, ipv naast elkaar.
Helemaal niet erg, want nu zitten we beiden aan de buitenkant.
We varen de fjorden in op zoek naar zwarte beren die op het strand en het lage tij op zoek zijn naar seafood.

We spotten een White Boldhead Eagle boven in een boom. Deze kan 2 km ver kijken. En is erg territoriaal en verdedigt zijn gebied.

Op een strandje verderop ziet de kapitein een zwart stipje bewegen. Beer!!!. We naderen heel rustig met de zodiac het strandje om de beer niet te laten schrikken.
De beren kunnen geuren opsnuiven 2 tot 3 km. Ik kan het nog niet van 2 tot 3 cm.
De beer verdwijnt tussen de bomen en wij varen verder. De kapitein scant alle strandjes af. Maar helaas. Geen geluk vandaag.
Geen beren meer te zien.
Ik zie wel het binnenste van mijn oogleden. Die zijn zo zwaar en vallen steeds dicht.
Het is allemaal toch vermoeiender dan je denkt. Maar in mijn hoofdje is het een héééééél stuk rustiger. En dat is het belangrijkste.

Terug op de wal, pellen we ons uit onze pakken.
En gaan op weg naar Ucluelet. Dit keer rij ik.
Daar willen we een hike tour gaan doen langs de kustlijn. Deze is 8 km.
Maar Desiree zit vast aan een tijdschema, zij moet weer op tijd de watertaxi hebben.
Dus besluiten we de kleine loop bij de vuurtoren te doen.

Eerst in het warme zonnetje onze boterhammetjes eten en dan op weg.
Hier en daar hebben we prachtige doorkijkjes op de Pacific Ocean.
Hé die heb ik in Nieuw-Zeeland ook gezien. Nu vanaf de andere kant.

Op de terug weg nog naar de Choclate Factory. Ik heb van de hostel een bon voor 1 dollar korting.
Ze maken alles hier zelf. De chocolade producten en ijs.
Er is een ijs soort met een grijs/zwarte kleur. En ik vraag wat dat is.
Secret recipe. Ik mag proeven en met mijn limited smaakgevoel proef ik drop. En ik vraag liqueriche. Nee zegt ze.
Desiree ook even proeven en die proeft ook duidelijk trekdrop.

Maar we gaan voor een reep pure chocolade. Ik met mijn dollar korting.
Zegt ze dat die niet geldt!!!!!! Alleen voor ijs en minimaal 5 dollar.
Ja leuk is dat. Maar ze mag hem toch innen van de boss. Alleen moet er wel minimaal 5 dollar besteed worden.
No problem. We gooien de 2 repen op 1 rekening. Problem solved.
Ga ik met kleine beetjes heerlijk van genieten.

Ik zet Desiree bij haar auto af. Kan ze nog wat spulletjes pakken om mee te nemen naar de overkant.

In het zonnetje loop ik terug, het is niet laat, half 6. Dus plenty of time om een klein boodschapje te doen.
Wordt er ineens uit een auto geroepen. What are you doing here?
Het is het Duitse stel van de Grizzly tour. Ze zijn net aangekomen.
Ook hier ontmoet je steeds mensen die je al eerder bent tegen gekomen.
De meesten doen toch hetzelfde rondje.

Ik ben nog nooit zo vroeg geweest met mijn dagboek schrijven.
Wel relaxed.
Kan ik zo gaan koken en dan lekker naar bed, nog effe wat lezen en dan slapen.
Morgen wil ik ook op tijd naar bed, want overmorgen moet ik weer een dag rijden naar Victoria.

Maar dat is dan. Nu is nu. Etenstijd.

Jullie ook smakelijk eten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 139317

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: