Dag 28 van Vancouver naar Montreal - Reisverslag uit Montréal, Canada van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Dag 28 van Vancouver naar Montreal - Reisverslag uit Montréal, Canada van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Dag 28 van Vancouver naar Montreal

05 Oktober 2017 | Canada, Montréal

Woensdag 4 oktober

Viel niet mee om om 5 uur op te staan. Een verfrissende douche doet wonderen. Om mijn roommates niet te storen pak ik mijn koffer op de gang in.
Ik heb nog tijd om rustig te ontbijten.

Dan moet ik de metro/trein halen naar het vliegveld. Dit is nog ongeveer 15/20 minuten lopen.
Onderweg staat een Japans echtpaar bij een bushalte en vraagt mij of deze bus naar het vliegveld gaat. Ik weet het niet, en ook niet of ze zo vroeg wel rijden. Maar ik ga naar de metro en die gaat wel. Dus ze lopen met mij mee.
Bij het station sjouw ik mijn koffer al de trappen af en beneden staan de Japanners al. Die hebben de lift ontdekt en genomen. Handige jongens die Japanners.

Kaartje kopen uit de automaat. Hier kun je tenminste nog gewoon losse kaartjes kopen voor openbaar vervoer. Ook voor de bus, moet je wel contant hebben.
Ben circa half 8 op het vliegveld en om 9:45 uur vertrekt mijn vliegtuig. Genoeg tijd om nog een magneet van Vancouver te kopen. Ben ik gisteravond nog vergeten. Ik heb niet veel keus. Maar goed ik heb er één.
En de rest van mijn ontbijt op te eten.

Het zal circa 5 uur zijn als we in Montreal aankomen. Is 3 uur tijd verschil met Vancouver. Naar het Oosten reizen is minder fijn. Het is dan ineens een stuk later.
Ik verwacht wel een hapje voor de lunch in het vliegtuig. Kreeg ik ook van Toronto naar Calgary (3 uur vlucht). Maar op deze 4 uur durende vlucht krijgen we niets te eten.
Gelukkig heb ik nog druiven bij me.

Op het vliegveld is het uitzoeken hoe ik bij mijn hostel moet komen.
Met de shuttle naar downtown. Halte 9 moet ik eruit en dan is het nog 10/15 minuten lopen.
De haltes in de shuttle en op het papier verschillen qua naam nog wel. Maar ik kom toch bij de goede halte uit. Altijd toch?
En het is meer dan 15 minuten lopen heb ik het idee. Kan ook komen omdat het donker is en ik een aantal de richting moet vragen.
En dan begint het ook nog eens heel hard te regenen.
Moe, nat en hongerig kom ik tegen 7 uur bij mijn hostel, Auberge Saint Paul, aan.
Zoals internet al aangaf ligt het direct tegenover de oude stad. Lekker wandelen morgen.

Via de buitenkant moet ik naar een ander gebouw voor de ingang van de slaapzalen. Voor het eerst heb ik een gemengde kamer, maar met meest dames. Ik heb een 8 of 10 persoons kamer.

Eten doe ik vanavond ook niet moeilijk over. 2 Tortillas met houmous en kaas in de magnetron laten smelten en een kopje thee.
Morgenochtend is ontbijt inbegrepen, dus dat is weer fijn.

Meer avonturen morgen