Dag 7 - Reisverslag uit Hammamet, Tunesië van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Hammamet, Tunesië van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Dag 7

17 Juni 2018 | Tunesië, Hammamet

Maandag 11-6-2018
Dit keer ervoor gekozen om uit te slapen tot 8 uur en niet te gaan zwemmen.
We gaan vandaag met de Catamaran weg. Om half 10 komen ze ons ophalen. Is de bedoeling. Na een kwartier zijn ze er nog niet, na een half uur ook niet. John heeft ondertussen in het boek van TUI gekeken of de trip gecancelled is. Nope. Na bijna 3 kwartier willen Joyce en ik gaan bellen. Het nummer van de hostess wordt niet opgenomen, dus een ander nummer opzoeken in de map van TUI. Dan komt John eraan de bus is er. 3 kwartier later dan gepland.
In de haven kunnen we direct de Catamaran op en varen weg. Onderweg worden de zeilen gehesen voor de show, want de motor blijft ook aan. John en ik gaan voorop zitten en krijgen af en toe een koele plens zeewater over ons heen. Ik maak nog een praatje met een Duitser die met zijn zoontje ook op het net zit.
Onderweg gaat de boot voor anker en mogen we de zee in. John ligt als eerste in het water. Ik ga uiteraard ook het water in. En later komt Joyce ook in het water. Voor het eerst dat ik die 2 in het water zie. Op de boot krijgen we stukken watermeloen en stukken honingmeloen. Zaaaalig.
Als ik terug loop naar onze tassen krijg ik een klein handje in mijn hand. Een klein menneke loopt met moeder en mij aan de hand ook terug naar de tassen. Daar raak ik met hun aan de praat. Ze komen uit Canada. Hij spreekt Engels zij spreekt Frans. Ze wil ook met mij op de foto.
Het was een heerlijke boottocht, zon, water, wind en leuke gesprekjes/ontmoetingen. Dat maakt reizen ook zo leuk.
Om half 2 kunnen we nog aansluiten voor de lunch. En dan naar het strand. Dit keer gaan J&J ook mee, omdat er ligkussens zijn. Nog een paar uurtjes op het strand en in de zee. Ik probeer een boek te lezen. Maar ik lig op een bedje hé? En die zijn bedoeld om te……….???? SLAPEN inderdaad.
We eten vandaag niet in het hotel, maar gaan naar een Italiaans restaurant wat ook behoort tot dit hotel. Even iets anders, en ergens anders eten. We gaan uit eten, dus op chic.
Het is een 5 sterren hotel, dus ik verwacht een heerlijk diner. Het voorgerecht is prima. 2 soorten salade, tomaat en mozzarella. Jammer voor Joyce dat er mosselen tussen zitten, die lust zij écht niet. Geluk voor mij, heb ik wat extra.
Het volgende is een warm voorgerecht. Lasagna. En inderdaad warm, een heel klein beetje warm, voorgerecht. Dat valt dan wel tegen. Hoofdgerecht is een bolletje risotto en kipfilet in jus.
Het lijkt op risotto, maar is het niet, gewoon gekookte rijst met een smaakje. En de kipfilet is heel erg droog en wat de jus voor moet stellen weten we niet.
Als toetje krijgen we een tiramissu-achtig iets. Het lijkt meer tiramissu sprekkoek. Dunne laagjes cake met wit ertussen.
Als dit een 5 sterren hotel moet voorstellen, moeten ze zich schamen met wat ze nu op tafel zetten. Deze avond is alleen voor hotelgasten van deze hotelketen, die even iets anders willen.
Misschien is het als je hier a la carte komt eten wel goed.
Dan gaan we nog naar Joy’s, omdat ik toch een klein zwart leren tasje wil hebben. En J&J gaan kijken of er leuke tassen voor de meiden zijn. Er worden tig tassen op de foto gezet, zodat de meiden kunnen zien of er iets voor hun tussen zit. Ik slaag goed voor mijn tasje. En heb dan alleen nog wat muntgeld over, dat ik morgen in de kussensloop stop voor de schoonmaaksters.
Bij J&J drinken we nog koffie en thee met 43 erbij. En Joyce wil nog de Tunesische likeur proeven. Die is behoorlijk sterk maar wel lekkerrrrr.
Dan is het tijd voor mij om de koffer in te pakken. Helaas is het morgen weer vertrekdag. De week is omgevlogen. Als ik alleen was geweest dan is een week meer dan genoeg. Maar nu met goed gezelschap kan ik het nog wel langer volhouden. Maar helaas Back home tomorrow.
Bislemma (houdoe) Gerrie