Dag 19 Caye Caulker - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Dag 19 Caye Caulker - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Dag 19 Caye Caulker

22 Maart 2019 | Belize, Caye Caulker

Donderdag 21 maart

Van alle 3 de ramen gisteravond de luiken open gedaan. Windje door de kamer. Vannacht wakker en het goot en veel wind. Verder heerlijk geslapen en ik zou uitslapen tot 8 uur.
Helaas waren er andere gasten met kids die op het balkon zaten te kletsen en zingen. VOOR 7 uur al.
Ons raam grenst aan het balkon. Desiree is er naartoe gegaan. Dus hopelijk morgenochtend rust.

Ontbijt thee en geroostetd brood van het guesthouse. Desiree weer mazzel, dir kan er nog een banaan bij pakken.
EN hoeft op het eiland niet steeds met een tas te lopen. Maar ik heb mijn rugzakje hier vervangen voor mijb kleurrijke Guatemalese tas. Veel hipper.

Planning voor vandaag. Vanochtend fietsen huren en rond het eiland fietsen. Vanmiddag hangmat.
We lopen over de "boulevard", hoofd zandstraat, en komen bij The Split uit.
Dit is het einde van dit eiland. Aan de overkant is nog een klein eiland. Deze 2 eilanden waren voorheen 1.
The Split heeft diep helder water zonder veel zeewier. Ideaal om te zwemmen. Er staan stoelen en ligstoelen op de kade. Er is een bar/restaurant. En het is nog niet zo heet. We besluiten om hier effe te gaan liggen. En daarna ga ik effe zwemmen.
Het is een komen en gaan van toeristen boten die hier een hang out plaats hebben.
We willen via de west kust terug lopen maar dat gaat niet. Hier is veel begroeiing. Ik wil een keer in de ochtend een kayak huren en langs deze kant varen. Dit wordt een solo tocht, want Desiree heeft haar sport quotum al bijna verbruikt.
De rest bewaart ze voor het duiken.

OOk informeren we naar halve dag snorkeltrips. Die gaan we ook nog doen.
Behoorlijk actief toch voor onze rust week.

Tijd voor lunch.
We gaan de bakker zoeken. Gevonden. Deze heeft nu juist zijn siesta. Dan gaan we weer naar Chef Juan's waar we gisteren ook gegeten hebben.
Desiree kiest, ONGELOFELIJK maar waar, bonen. Chili met patat. Ik ga voor iets locaals. Kip stoof met bruine rijst en aardappelsalade. Het smaakt weer goed Juan. Thanks.
We kopen weer een fles sap bij ons saptentje. Good to go naar.....
De hangmat met een goed boek.
Ons guesthouse heeft een eigen stukje strand met een paar ligstoelen en een aantal palmbomen. We halen de hangmatten en badlakens bij de receptie.
Ik wil weer dezelfde als gisteren. Dit is een hele brede en kan ik er dwars in liggen. Ligt lekker. En bovendien dwars liggen past wel bij mij.

Er staat veel wind en het is bewolkt. Ik ben een paar keer het water in geweest, dus nat. Voordat het donker wordt liggen we te rillen in onze matjes.
Inpakken en wegwezen.

Op naar de bakker voor ontbijt broodjes. Ze hebben niet veel meer. Ik neem een vers wit broodje. Proberen.
We komen nog een leuk winkeltje tegen met 2 T-shirts in de aanbieding. Precies onze maat. Met opdruk. Go Slow. Past precies bij onze mood nu.

HAPPY HOUR. Desiree gaat een gin tonic proberen. Niet lekker. Ik, no man RUM, rum punch. Lekkerrrrrr

Op naar het eten. Ander restaurant uitproberen. Gisteren uitgekozen. Met gratis 2 x rumpunch. We krijgen meteen een glas voor gezet. Daar is de rum fles overheen gevlogen. Maar goed we hoeven geen ander drankje te bestellen.
Desiree gaat voor veilig kipspies. En ik ga gegrilde barracuda proberen.
Valt in het begin tegen. Is een taaie vis die meer weg heeft van vlees. Maar dan kom ik bij de malse stukken en is het toch lekker.
We krijgen zelfs het desert er nog bij. Een stukje zoete, droge cake.
Maar we zitten allebei al vol.

Terug wandelen naar ons huisje. Ik begin aan het lopen in eiland tempo te wennen. Laangzaam!
Morgen een actieve dag. We gaan een halve dag duiken. We beginnen deze dag met makkelijke duiken. Weer effe wennen. Hebben er zin in.

Groetjes Gerrie