Dag 28 Jungle Hostel aan Rio Lampara - Reisverslag uit Lívingston, Guatemala van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Dag 28 Jungle Hostel aan Rio Lampara - Reisverslag uit Lívingston, Guatemala van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Dag 28 Jungle Hostel aan Rio Lampara

31 Maart 2019 | Guatemala, Lívingston

Zaterdag 30 maart

6 uur met de boot naar het manatee reservaat. Er worden 3 kayaks achter de boot mee gesleept. We wisten niet dat we ook gingen kayakken,:
We varen naar het Lago. Daar wordt de boot aangelegd en gaan we met de kayak verder.
Desiree en ik zijn ondertussen goed op elkaar ingespeeld.
De 2 Vlamingen hebben er nog moeite mee. Maar geen probleem, we gaan rustig de lagune in.
Rita praat veel, dus we vragen of ze stil wil zijn. En dan is het pas echt genieten
De gids wijst. Er zijn maar 2 manatees in de lagune. Wij zien ze uiteraard niet.
Verder gaan we.
We gaan ook een smal kanaal in. De bomen van beide oevers komen boven ons samen. Dit is een erg mooi stukje.
Langzaam terug naar de boot en het ontbijt.

Ik besluit daarna nog een kanotochtje te maken naar Agua Caliente. De warmwater bron
Desiree gaat in de hangstoel lezen. Zij wil vandaag haar boek uitlezen.

Ik ga op weg. Valt tegen een 2 persoons kayak alleen te varen. Zeker als mijn schouder wat pijn doet.
Ik steek schuin de brede rivier over. Af en toe effe van het uitzicht genieten.

Als ik aankom moet ik van de achterste stoel over de voorste stappen om de kayak vast te leggen. En dan nog uitstappen zonder te vallen. Daarbij krijg ik een helpend handje toe gestoken.

De man vraagt of ik de grot wil zien. Uiteraard. We dalen af. En deze grot heeft wel stalachtieten en -mieten. Sommigen raken elkaar ook aan.
Wat bijzonder is aan deze grot. Deze heeft geen constante temperatuur. Het wordt steeds warmer. Een natuurlijke sauna.

Op naar de warm water bron. Waar het helaas drukker is geworden. Een bootje met Guatemalesen heeft aangelegd. H
Er gaan gelukkig maar 2 mensen het water in. De rest blijft op de kade zitten met de voetjes in het water. Er wordt wat afgekletst.
Ik ga ook het water in. Ik ben voorbereid op heel heet water. Tot mijn verbazing is het koel. Maar als ik doorloop kom ik bij het hete water.
Dit water komt uit de rotsen vandaan. En, heel bizar, alleen de bovenste laag is heet. Hoe dichterbij de rotsen hoe heter het water. Als het te heet is meng ik het met het koelere water en heb dan een heerlijk warm bad.
Een poosje blijf ik daar drijven. En dan komt boot 2 met een volle lading aanleggen.
Wegwezen hier.

Een papayasmoothie voor ik ga is erg lekker.
Nu komt het moeilijkste deel weer. Terug in de kayak zonder te kiepen.
Ik kijk hulp zoekend om me heen. Maar niemand die mijn kant op kijkt.
Oké Gerrie je zult het zelf moeten doen.
Eerst de spullen erin. Dan ga ik voorzichtig in de punt zitten. Shit.....
Heb ik mijn shirt en zonnebril nog in de zak zitten.
Oké voorzichtig de kayak losmaken en dan moet ik weer over de voorste stoel klimmen. Amaai dat gaat mis.......Bijna.

Weer wil ik direct schuin oversteken. Maar dat is tegen de stroom in. Recht oversteken en langs de oever verder.
En ik ben weer veilig terug. 2 uurtjes weggeweest.
Te vroeg terug. Desiree heeft haar boek nog niet uit.

Lunchtijd. Kopje thee en broodje met ham/kaas van gisteren.
Helaas heeft de masseuse vandaag haar vrije dag. Kon ik wel gebruiken.
Ashka regelt een priverit naar de grens voor ons morgen. Eerst 2x met de boot.

De rest van de middag ga ik in de hangstoel lezen.
Desiree heeft haar boek vandaag uitgelezen en gaat op het dek nog zonnen.

We pakken onze tassen voordat we gaan eten. Nu het nog licht is.
Van dat niks doen worden we erg lui. En we gapen elkaar steeds toe.
Tijd om morgen weer op pad te gaan.

Gezellig met z'n allen weer aan tafel. De 2 nieuwe gasten zijn ook Nederlands. En morgen worden wij ook weer vervangen door Nederlanders.
Dit hostel is ook een aanrader. Goed en mooi en relaxed.

Groetjes Gerrie