Dag 10 Luang Prabang dinsdag 17-1 - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Dag 10 Luang Prabang dinsdag 17-1 - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Dag 10 Luang Prabang dinsdag 17-1

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg

17 Januari 2012 | Laos, Luang Prabang

Nou 14 uur in de overvolle bus. Ik ben regelmatig in slaap gevallen, gelukkig.
En ik vind de vermoeidheid nog wel meevallen. Zal wel blij zijn als ik een douche kan nemen.
Met z'n allen nemen we tuk tuks naar het centrum. Ik word bij het postkantoor afgezet. En daar vraag ik naar Oudomphone Guest House. Blijkt het om de hoek te zitten. En ze hebben een kamer. Even kijken, deze wordt net schoongemaakt en ziet er goed uit. Doen. De eerste is al meteen goed raak!
Hij kost 10.000 kip = 10 euro en dat probeer ik ook als grens aan te houden.
Als je met 2 of meer bent is het goedkoper, want je betaalt per kamer.
Maar weer pinnen. I WANNA BE A MILLIONAIR. I AM, I AM A MILLIONAIR.
1 miljoen kip is 100 euro.

Douchen en de stad in. Bij het postkantoor vragen hoe duur een pakket naar Nederland versturen is, kunnen ze me geen duidelijk antwoord op geven. Ongeveer 50 euro per 3 kilo. Ik wil eigenlijk van wat bagage af. Alleen weet ik niet zo goed wat ik eruit moet gooien.
En hoe duur een posstuk naar Paksé versturen kost. Kunnen ze me ook geen direct antwoord op geven en al helemaal niet hoe lang dit gaat duren.
Dus zal ik het waarschijnlijk met de bus moeten versjouwen. En ik heb al (te) veel bagage.

Ik heb voor overmorgen een 2 daagse olifanten trektocht geboekt. Dan ga ik op de olifanten rijden en ze wassen in de rivier.

Ook ben ik bij Big Brother Mouse langs geweest. Dat wordt nog een heel pakket meenemen. Morgenochtend ga ik daar voorlezen.

Tijd voor lunch. Uiteraard echt Laos eten. Sticky rice en 5 bijlagen.

Dan ga ik een aantal tempels bekijken. Het Nationaal museum is vandaag gesloten, dus daar ga ik een andere dag kijken.
De prachtige Wat Xien Thong ziet er niet zo fraai uit. Het is een beetje een bouwplaats. Deze wordt op het moment gerestaureerd. Op het dak zijn ijverige monnikken aan het timmeren.

De ergste hitte is voorbij en ik besluit de Phu si (heuvel in het midden van de stad) te beklimmen. 228 tredes.
Van daaruit kun je een prachtige zonsondergang zien boven de bergen en de Mekong.
En ik ben niet de enige toerist die dit bedacht heeft. Het wordt allengs steeds drukker. Gelukkig was ik er redelijk op tijd en heb een mooi plekje.
Het worden prachtige plaatjes. Ook kan ik het niet laten om de horde fotograferende toeristen op de foto te zetten.

Echt zodra ik er tijd voor heb, zet ik foto's op de site.
Even geduld AUB!

Beneden is ondertussen de nightmarket opgebouwd. Hier is alles te koop wat een toeristen hartje begeert.
Janny, ik had al een olifantje voor Esther en een olifanten armbandje voor Sandra.
Ondertussen had ik bij een tempel eindelijk magneten en sleutelhangers ontdekt. Nu op de markt liggen ze ook voor het oprapen. Niet veel soorten, maar ze zijn er wel.
En ik MOET natuurlijk een heerlijke ruime Aziatische lange broek kopen. Dit zit lekker en is 's avonds heerlijk als het koel wordt. Koffer wordt nog voller.
Want ik wil in het zuiden ook nog een mooie sarong kopen. Aikham jouw familie weet vast wel waar ik deze kan kopen.

In een eetstraat staan verschillende kramen waar je voor 1 euro een bordje van het kraampjes buffet kunt opscheppen. Ik kies voor alles vegetarisch. En een kleine vers gegrilde vis.

En dan eindelijk naar het GH, waar ze wifi hebben. Kan ik eindelijk mijn verslagen weer schrijven.
Hebben jullie ook weer wat te lezen.

Tot morgen
Groetjes Gerrie

  • 17 Januari 2012 - 16:06

    Ferry:

    Leuk verhaal en stoer hoor die Gibbon Experience tocht heb van je verhaal genoten. En nog ff er gaat ook een VIP bus naar Koh-tao vanuit Bkk s-avond om 21.00 uur overal te boeken en ja zelf trein boeken hoop dat lukt. Geniet er van en zo zie je maar plan niet te veel vooruit.

    ferry en Noy

  • 17 Januari 2012 - 16:53

    Joke:

    Gerry ik heb al 3 x gereageerd maar ik zie er niets van bij staan.
    ik volg je iedere dag het zijn leuke reis verslagen het geeft ons een goed beeld1
    Ik kijk even of dit wel aan komt groetjes Joke

  • 17 Januari 2012 - 17:00

    Joke:

    Ja hoor nu wel ik vergat boven in mijn naam te zetten ....komt goed ik kan nog genoeg reageren!!!
    Ik vindt het erg spannend hoor wat jij in je uppi doet tjonge je wordt aardig op jezelf geworpen ha ha
    Ik ben benieuwd hoe je reageerd als je naast zo,n reus van een olifant staat om hem te badderen laat staan erboven op zit ik heb al eens een rit op een kameel gemaakt maar die zijn volgens mij nog een maatje kleiner.......spannend allemaal ik lees het wel, die stoeltjes in het gangpad van de bus ha ha dat zou hier nooit gebeuren.. groetjes Joke

  • 17 Januari 2012 - 17:38

    Wilma:

    heb mama belooft dat ik jou verhalen zou uitprinten, kan ze ook mee genieten.
    met haar gaat het prima. ze is benieuwd naar je verhalen.

  • 17 Januari 2012 - 18:13

    Thea:

    Ik heb even gekeken wat zippen is. Je hebt dan wel een extra "broek"aan. Hier wordt het dan aan vast gemaakt. Je zult wel genoten hebben hiervan, maar dus niets voor mij (jeweet wel Hoogtevrees)
    Ik hoor in ieder geval dat je lekker geniet. Nog veel plezier daar.

    groetjes Thea

  • 17 Januari 2012 - 19:02

    Janny:

    Ooooh wat geniet ik weer van je avonturen, Gerrie. En weer heb ik een bevestiging voor mij
    dat ik de beschaving niet kan missen!!!! Bah, ratten, zoooo echt niets voor mij.
    En heb nu eens wat meer vertrouwen in het vinden van een slaapplaats, dat lukt toch elke keer weer. Inmiddels weet ik dat je LP hebt gehaald ondanks die enge busrit!!! Maar schrok me vanmorgen, hééééél vroeg, wel kapot toen mobiel opeens herrie ging maken, wat nu weer?;...
    ooh Gerrie is veilig aangekomen. Fijn om te weten maar dat mocht ook wel iets later, hoor. hahaha.
    Gerrie, geniet van je reis, ik zal wel voor twee werken hierzo, wordt hier notabene afgebeuld.
    Maar ja, het is voor een goed doel en ik ga met kleine stapjes vooruit!!!! xxx

  • 17 Januari 2012 - 21:12

    Tante Giny:

    Hallo Gerrie
    wat een pracht reis ben jij aan het maken geweldig
    We leven met je mee.
    Wij gaan 2 febr. naar Peter in de zandbak en komen
    27 febr. weer terug dus ook een mooie reis
    om naar uit te kijken
    groetjes uit hoogeveen

  • 18 Januari 2012 - 09:51

    Caroline:

    We hebben net je verslag gelezen en dien je de hartelijke groeten,
    Wendy, Marijke en Caroline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 139952

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: