dag 16 Vientiane vervolg - Reisverslag uit Vientiane, Laos van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu dag 16 Vientiane vervolg - Reisverslag uit Vientiane, Laos van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

dag 16 Vientiane vervolg

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg

24 Januari 2012 | Laos, Vientiane

Daar ben ik weer.

Het eten bij Douang Deuane was goed.
De specialiteit vis in tamarindsaus was lekker. Niet hemels.
De eerste paar happen wel, maar daarna is het wel veel zure Tamarindsaus.
Volgende keer weer een hartig visje.
Maar wel lekker tamarindsaus over paarse sticky rice. Geweldige combinatie.

Voor de massage ben ik naar Oasis in de Rus Francois Ngin (zelfde straat als restaurant) gegaan.
Dit keer ging ik voor de traditionele Lao massage.
Dit schijnt veel te lijken op de Thaise massage. Dat weet ik nog niet. Dit ga ik in Thailand nog uitproberen.
Deze massage vond ik in ieder geval hartstikke fijn.
Matras op de grond en dan krijg je een ruime katoenen broek en hemdje aan.
De masseuse werkt met haar handen, voeten en knieën. Met veel girl powerrrrr!!!!
Sommige plaatsen voelde ik behoorlijk.
Ook worden je ledematen her en der dubbel gevouwen. Ik wist niet dat ik zo lenig was!!
Veel duwen en kloppen. Maar wat voelt dat goed als ze klaar is.

Joke, ik heb een goed idee voor volgend jaar. Wij gaan een cursus Lao-massage doen in Laos, het liefst in Luang Prabang.
Dat is nieuw in onze regio, misschien wel in heel Nederland. Aikham doe je ook mee?
Klinkt als een grapje. Maar als één van jullie dit ook echt wil, dan gaan we ook echt!!!! Dat meen ik.

Verder hang ik een beetje in de lobby van het GH rond. Helaas doet de wifi het niet. Dus heb ik mijn foto's maar weer op een USB-stick gezet.
Kan ik die niet meer kwijtraken.
Hoe ik de filmpjes moet doen, weet ik nog niet. Maar dat ga ik ook nog uitzoeken.

Wat de foto's betreft. Ik heb geprobeerd foto's op deze site te zetten. En er staan er nu een paar op. Maar dit duurt een eeuwigheid per foto.
Dus dat kan nog wel even duren.

Voordat ze me komen ophalen zal ik eerst weer iets moeten eten. Vlakbij ga ik fried noodles eten. En wat krijg ik? Instant noodles met groenten. Valt dat effe tegen.
Ik heb wel een tafelgenoot. Een man uit Indonesië die hier nu 3 jaar woont.
Hij komt uit Yogjakarta. En hij prijst zijn land mooi aan. Ik zou ooit gegaan zijn, misschien ga ik ooit wel een keer?

Keurig op tijd komt de Tuk Tuk mij ophalen. Ik ben de eerste van een reeks toeristen die met de sleeper bus naar Paksé gaan.
Waaronder een Zwitserse 66 jarige vrouw, woonacbhtig in Engeland. Die al een aantal weken in Nepal is geweest.
Het valt me zo op dat er hier in Azië ook zoveel "oudere" mensen/vrouwen alleen rondreizen.

Op het busstation kom ik een Chinees gezin tegen, die ook in de andere sleeper bus zaten. Zij gaan ook weer met de sleeper bus door naar Paksé.
Zij hebben dezelfde bus als hiervoor. Ik heb een andere, oudere bus.
Deze heeft wel iets langere bunks, waardoor ik languit kan liggen.
Ook nu heb ik een lower bunk, dan heb je iets meer ruimte in de breedte.
De bunks zijn iets meer dan een meter breed?
Hopenlijk kan ik vannacht weer slapen in de bus.

Groetjes Gerrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 139992

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: