Dag 32 Siem Reap vervolg - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Dag 32 Siem Reap vervolg - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Dag 32 Siem Reap vervolg

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg

08 Februari 2012 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hi allemaal

Daar ben ik weer.
We hebben Wont onze chauffeur weer gevonden en verlaten Angkor Thom.
Op weg naar Ta Prohm.
Onderweg komen we nog kleine tempels tegen. Maar er bestaat ook zoiets als tempelmoe zijn na 3 dagen tempels kijken.
Dus we gaan hier niet naar binnen.
Waar we wel voor uitstappen is een oude brug die vernield is en waar 2 prachtige bomen doorheen groeien.

Ta Prohm moet ook een highlight worden. Dit is de tempel uit de film Lara Croft. En deze tempel laten ze zoveel mogelijk ongemoeid en aan de jungle.
Dat moet erg mooi zijn.

Ta Prohm. Gebouwd midden 12de-begin 13de eeuw door Koning Jayavarman VII.
Boeddhistische tempel. Stijl Bayon
Deze tempel is gewijd aan de moeder van de koning.
Deze tempel is gedeeltelijk vrij gemaakt van vegetatie.
Massieve fig and silk-cotton trees houden hun greep op de tempel vast.
Deze bomen zijn al eeuwen oud.

Allison en ik zijn toch wel een beetje teleurgesteld. Er zijn een aantal prachtige bomen die over en in de tempel groeien. Maar over het algemeen is dit een zeer opgeruimde tempel.
Echt de eerste tempel, Beng Mealea, is vele malen mooier en één met de jungle.

De laatste kleine tempel doen we weer op z'n Japans. Vanuit de Tuk Tuk een foto maken en weer door.
We zijn toch wel een beetje tempel-moe.
En willen heel, heel graag wat verkoeling.
Jullie willen graag meer warmte. Als we die 2 nou konden samenvoegen en daar het gemidelde van, hadden jullie en wij hier perfect weer.
Ik hoop voor jullie dat de elfsteden tocht doorgaat. Dat is toch wel weer heel bijzonder.

Terug in de stad wil ik nog een foto maken van onze Tuk Tuk chauffeur, is mijn kaart vol!!!!
Pech gehad.

Ik ga nu even lunchen bij een klein restaurantje bij de morning market.
Met een heerlijke verse mangoshake erbij. Vitamientjesssss.
Naast mij zitten 2 heren die blijken ook uit Nederland te komen. Dus kan ik weer effe kletsen zonder naar woorden te hoeven zoeken.

Voor vanmiddag heb ik huiswerk. Foto's op mijn webalbum zetten, zodat ik het kaartje van mijn fototoestel leger kan maken.
En die foto's overzetten kost veel tijd.
Ik kan maar een klein stukje naar een webalbum plaatsen, maar genoeg om morgen weer foto's te kunnen maken.
Morgen geen tempels. Maar dan gaan Allison en ik naar de silk farm.
Eventjes iets heel anders.

Zoals jullie weten ben ik er even tussen uit geweest om te eten.
Dit keer mooi niet lopen, maar op de fiets van het guesthouse, zonder licht. Maar ik heb een hoofdlamp bij me dus dat wordt letterlijk de koplamp.

Ik ben net als gisteren weer naar de openlucht restaurantjes gegaan.
Goed en gezellig eten. Want alleen in een restaurant zitten is niet leuk.
En hier zitten meer mensen alleen en is het veel gezelliger.
Bij ieder terrasje komen meiden of jongens met hun menu naar je toegelopen.
Vanaf een afstandje staat een meisje vrolijk met haar menu naar mij te wapperen. Daar ga ik zitten.
Morgen weer bij iemand anders.
Dan ga ik voor Khmer BBQ. Dat is ongeveer hetzelfde als Laos BBQ.

Naast mij zitten ze heerlijk aan de BBQ. Voor mij zit een meneer ook lekker daarvan te smikkelen.
Ik ga echt niet tot morgen wachten.
Ik wil Khmer BBQ, en ik wil het NU!!!!
Met weer vitamientjes in de vorm van verse ananasshake.

De serveerster bereidt voor mij aan tafel het begin van de BBQ. Ze doet een assortiment groenten in de bouillon en doopt de stukjes vlees in geklopt ei en legt deze op de grillbol.
Dat is anders dan Lao BBQ. Daar deden ze het ei in de bouillon met groenten.
In Laos had je rijstnoodles.
Hier hebben ze gele noodles.
Maakt allemaal niet uit. Het is weer zaaaalig!!!

Voor 5 dollar heb ik heerlijk, gezellig gegeten en gedronken.
Tijd voor een toetje.
Bij een bromfietskraampje bestel ik een chocoladecrepe. Behendig wordt die voor mij gemaakt en zo'n Westers toetje smaakt heerlijk na een Aziatische maaltijd.

Koplamp aan en op weg naar huis.
De politie die ik onderweg tegen kom kijkt wel vreemd, maar houdt mij gelukkig niet aan.
Schone was ophalen en op tijd naar bed. En morgen kan ik uitslapen tot 8 uur.
Dan weer meer

Groetjes Gerrie

  • 08 Februari 2012 - 20:39

    Thea:

    Hallo Gerrie
    De eflfstedentocht komt er niet het ijs is op de meeste plaatsen nog te dun en de temeratuur is waat aan het stijgen zondag zou het boven 0 uitkomen.
    groetjes Thea

  • 09 Februari 2012 - 17:11

    Thea:

    Hallo Gerrie

    Even een vraagje, wanneer kom je precies terug en hoe kom je van Schiphol weer thuis?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 139997

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: