Dag 6 - Reisverslag uit Hammamet, Tunesië van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Hammamet, Tunesië van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Dag 6

Blijf op de hoogte en volg

10 Juni 2018 | Tunesië, Hammamet

Zondag 10-9-2018
Vandaag een rust dag. Ik heb mijn wekker pas op half 9 gezet. Eerst ontbijten en dan zwemmen is de planning. Maar als ik ’s nachts wakker word, bedenk ik me dat er dan al mensen in het zwembad zijn en baantjes trekken niet zo makkeljk zal zijn. Dus zet ik mijn wekker toch op half 8.
Ik zou nu graag 60 baantjes zwemmen, circa 1,5 km. Maar tijdens het zwemmen bedenkt ik me dat ik dan misschien niet op tijd bij het ontbijt ben. Dus toch maar 40 baantjes. En iedere dag probeer ik onderwater de overkant te halen. De laatste keer kwam ik een metertje te kort, dus nu maar weer pboberen. En………… YEAH!!!!! Ik haal de overkant, 28 meter, totaal buiten adem. Maar ik heb het gehaald.
Tijd om met Joyce te gaan ontbijten, John is nog niet wakker, dus we gaan we z’n tweetjes ontbijten. Ik heb na het zwemmen al 3 ligbedjes geclaimed voor ons. Zie je wel!! Ik word langzaam zo’n all inclusive MONSTER, die zijn bedje al vroeg “reserveer”. vHet moet niet erger worden
Nu nog aan het verslag van gisgteren werken. Maar ik kan door de zon het scherm niet aflezen zelfs niet in de schaduw. Dan heeft Joyce het fantastische idee om mijn omslagdoek over computer en hoofd te gooien. En ja , waarempel zo kan ik het wel zien. 2 uur zit ik onder mijn doek, af en toe moet ik hem van me af halen, om een luchtje te scheppen en een slokje water drinken. Ook wordt de muziek van goede achtergrond muziek veranderd in boenke, boenke muziek en een aantal streepjes harder. Jammer. Dorothé en Andy komen langs voor een praatje. Die zouden naar het pretpark gaan, maar Andy moet eerst sandwiches scoren voor vanavond, want hij kan dan niet meeeten hij moet Max Verstappen dan zien.
Ook heeft zijn moeder afgesproken met de barbier om hem te scheren, eerder deze week is hij al bij de kapper geweest. Maar vanmiddag gaan ze naar het pretpark. Dat kost voor gasten 1 keer niets.
Ik besluit om met ze mee te gaan, zodat Andy ook met mij in de achtbaan kan gaan. Maar dan vertelt Dorothe dat wegens de Ramadan ze minder mensen hebben en niet alle attacties tegelijker tijd open zijn. Daar heb ik dan weer geen zin in, dus ik pas.
Lunchen en dan ga ik naar het strand. J&J blijven bij het zwembad. Bij het strandhuis vraag ik weer om de oefenmatjes en de jongen wijst me erop dat er nieuwe houten ligbedden staan mét kussens. Mooi zo, alleen staan de houten bedjes volop in de zon. Dus ik neem een kussen mee naar een blauwe ligstoel onder de parasol.
Er wordt me gevraagd waar de andere zijn. Ja, haha, die wilden niet mee vanwege de k.. ligbedden. Zonder kussen.
Héérlijk, geen herrie een comfortabel ligbed, een zalig zeewindje én het geluid van de branding. Wie kan daar nu niet bij lezen. Ik dus! Mijn oogjes vallen steeds maar weer toe.
Tussendoor lekker afkoelen en spelen in de zee. En dan wandel ik weer terug naar het hotel. Het hotel ligt niet direct aan het strand, maar is ongeveer zo een 500 meter lopen.
J&J zitten ondertussen bij het kleine zwembad waar het een stuk rustiger is. Ze zijn zelfs in het zwembad geweest om af te koelen.
Cocktail time!!!! Dit keer een punch. Rum, citroen water en ijs. Smaakt prima.
Diner time. Dit keer leen ik een zwart witte jurk van Joyce. En gaan we beiden in het zwart/wit.
Dorothe zit alleen te eten, dus we vragen of ze bij ons komt zitten. Veel gezelliger. Andy heeft voor 7 uur al in een sneltrein vaart zijn eten naar binnen geschoven en is nu Max Verstrappen aan het kijken.
Dorothé vertelt dat het pretpark leuk was. Een half uur deel A open, en daarna een half uur deel B. enz. Ook zijn ze naar de 2 kleine museums geweest die op Andy zijn lijstje stonden. Andy heeft al heel veel foto’s gemaakt, waarvan Dorothe later een digitaal fotoalbum van zal maken.
Buiten op het terras afsluiten met koffie/thee en 43. En dan is het genoeg geweest voor vandaag. Morgen weer de wekker zetten, dan gaan we een tochtje maken op de Catamaran.
Groetjes Gerrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 947
Totaal aantal bezoekers 139345

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: