Dag 13. Flores - Reisverslag uit Flores, Guatemala van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Dag 13. Flores - Reisverslag uit Flores, Guatemala van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Dag 13. Flores

Blijf op de hoogte en volg

15 Maart 2019 | Guatemala, Flores

Vrijdag 15 maart

Rustig dagje vandaag. Op balkon van hotel kopje thee met uitzicht op het meer. En we regelen voor vandaag en vannacht airco.
Ontbijt tipico in een piepklein zaakje.
Helaas morgenochtend niet. Dan worden we om 7 uur opgehaald.

We nemen een public klein bootje naar de overkant. Naar San Miguel. Daar is een uitzichtspunt waar je Flores goed kunt zien.
We wandelen daar wat rond en klimmen een stuk omhoog. Waar we inderdaad een uitzicht op Flores hebben.
Check. Terug naar beneden. Tijd om iets te drinken. Maar hier is niet veel. Dan maar een sinaasappel eten van een kraampje.
Ook hier gaan kruiden op en of ik er ook zout op wil.
Ikke niet Desiree wel.
Op een bootje terug. Daar maak ik een filmpje en valt mijn halve sinaasappel op de bodem. Jammerrrrr

In een restaurantje aan het water drinken we weer verse sinaasappelsap. Wij zijn de Chicas de la Naranja.
Dit is een prima plekje voor HAPPY HOUR en zonsondergang. Verder te duur.

Dan gaan we op zoek naar de pinautomaat. Waarvan er 2 zijn.
Het blijkt dat ik toch niet genoeg geld bij me heb tot en met Tikal.
1 is er in de supermarkt. Maar hier krijg ik geen geld. Wel halen we hier ontbijt voor morgen. Chocolade koekjes en Doritos.
2de automaat ook gevonden maar ook hier geen geld.
Dan de 3de bank indien nodig. Desiree.

Eindelijk kom ik ook weer koelkast magneetjes tegen. Meteen een aantal uitzoeken.

De plek waar ze kayaks verhuren hebben we ook gevonden. Mijn plan is om vanmiddag te gaan kayakken en zwemmen.

Eerst terug naar onze kamer. Waar de airco uitstaat en de bedjes weer zijn opgemaakt.
En stuk van mijn verslag schrijven.

Het is 37 graden. Dus het kayakken skip ik.
Maar ik ga zo wel zwemmen.

Hasta luego. Tot straks

Hola

We gaan zwemmen in het meer. Het water is warm, maar iets koeler dan de buitenlucht. Dus het koelt wel wat af.
Ik probeer meteen mijn full snorkelmasker uit.
Er komt geen water in, het beslaat nietz
, goed zicht rondom, ik kan goed door mond en neus ademen.
So far so good.
Ik ga een stukje borst crawlen. Dat gaat in het begin goed. Daarna kom ik adem tekort.
Niet geschikt voor snelheid.
Maar voor oppervlakkig snorkelen is deze meer dan goed.

Terug in de airco kamer gaan we de tassen voor de 3 daagse trekking. Kleine dagrugzak en waterdichte zak voor de extra spulletjes. Niet teveel.
De eerste 2 dagen dragen de paardjes de extra bagage, maar de derde dag moeten we dit zelf dragen.

De tocht gaat eerst naar de ruines van Zoltz. Waar ook een vleermuizen grot.
En de laatste dag lopen we naar Tikal.

Dus hierna 3 dagen lees stilte.

Nu HAPPY HOUR. Mojito's en sunset.

Hapje eten. Kippenbout voor mij. En Desiree kipfilet.
Zij eet wel vlees en vis, maar er moet niets herkenbaars aan zitten.
Helaas zijn haar frites nog half rauw en mijn ananas smoothie is bitter.
No tip.

We gaan lekker slapen.

Buenas noches
Groetjes Gerrie






Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 139340

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: