Dag 1 - Reisverslag uit Hammamet, Tunesië van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Hammamet, Tunesië van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Dag 1

Blijf op de hoogte en volg

07 Juni 2018 | Tunesië, Hammamet

Dinsdag 5 juni 2018
Om half 2 in de nacht opstaan , nadat ik om 11 uur naar bed ging. En om half 12 bedacht dat de kattenbak nog verschoond moest worden. Dus hup, hup, hup eruit en aan de slag. Om half 3 begint de VAKANTIE met een kopje thee bij Joyce en John en onze chauffeur Theo. Die heel lief een vrije dag heeft genomen en ons nu midden in de nacht naar Schiphol brengt. Super Theo!!!!!
Normaal val ik direct in de auto in slaap als ik zo moe ben, maar dit keer duurt dat wat langer en word ik vlakbij Schiphol wakker. Mijn koffer blijkt “maar” 18,3 kg te wegen. Terwijl ik maar een weekje wegga naar een warm land inclusive resort. En ja, ik neem meestal te veel mee, maar dit is toch wel te gek hoor ik jullie denken. Dat komt omdat ik met Joyce meedoe. Voor ’s avonds nette jurkjes, waaronder 2 cocktail jurkjes met bijpassende schoenen uiteraard. En voor overdag verschillende zomerjurkjes en korte broekrokjes met genoeg schone T-shirts. Dus uiteindelijk toch een volle koffer. Maar hé, ik hoef niet van hot naar her te sjouwen met dat kreng, dus wat geeft het. Let’s have a great VACATION!!!!!
Bij de tassen controle wordt mijn rugzakje eruit gepikt voor controle en gaan ze er met een drugs detectiestokje? Of bomdetectie stokje? Doorheen. Zal die tas misschien nog ruiken na mijn bezoek van de dag ervoor bij Mark? Oeps stom geweest, ik heb mijn waterflesje niet leeggegooid voor de controle. Foutje. Alles is verder uiteraard in orde. Wist ik wel natuurlijk.
De 3 musketiers zitten niet met z’n drietjes bijelkaar, want het lukte gisteren John niet om in te loggen. Mij wel maar ik moest extra geld betalen voor een stoel te reserveren, en dat gaat deze gierige Hollandse niet doen natuurlijk. Niet voor een vlucht van 2,5 uur. Bij een lange vlucht zeker wel en ook wel iets extra’s voor extra beenruimte. De vlucht is voorspoedig verlopen ik heb geslapen op het moment dat ze met drinken langs zijn geweest, dat is nou weer jammer, maar helaas.
Ik heb Mark beloofd dat ik een slof zware shag zou kopen in de duty free shop. Daar zijn ook de flessen 43 een stuk goedkoper, dus Joyce en ik kopen elk een fles. En dan nog een lekker geurtje voor mijzelf en ik ben klaar met shoppen.
Wij zijn om 10:00 uur, 9:00 uur lokale tijd aangekomen in Tunesië. Hier lijkt het wel Nederland, volop zon en een heerlijke temperatuur. Met de bus naar het hotel, onderweg zien we verschijdene Ooievaarsnesten. Verder is er niet veel te zien. De entree van het hotel Diar Lemdina in Hammamet zuid/ Hammamet Jasmyne heeft een praal entree met 2 paarden ervoor. Deze entree is ook van de Mendina(markt) dat ook bij het hotel hoort. Maar Joyce weet waar de zijingang is, zodat we daar niet doorheen hoeven te sjouwen.
En dan is het wachten op het inchecken, en wachten, en wachten. Om half 11 zijn we in het hotel aangekomen en om 12 uur hebben we nog geen sleutel. Eindelijk hebben we een sleutel en John gaat kijken of onze kamers een beetje dicht bij elkaar liggen. Dus niet. Dan ga ik maar naar de balie om te vragen of het anders kan. John en Joyce krijgen een andere kamer. Zij hebben een kamer op de begane grond aan de kleine zwembad binnenplaats. Ik zit op de 1ste verdieping met de galerij uitkijkend op het kleine zwembad. Is dichtbij genoeg. We zitten of bij het grote zwembad, het strand of in de eetzaal.
Ik heb geen kamer, maar een appartement. 1 slaapkamer met een 2 persoonsbed met aansluitend een badkamer met bad, WC en wastafel, een huiskamer met 2 slaapbanken met aansluitend een badkamer met WC, wastafel en douche, en een keukentje. En Oh ja mijn eigen privé balkonnetje. De handdoeken zijn kunstig als zwanen gevouwen en er liggen gedroogde rozenblaadjes op het bed. Heerlijk luxe, even wat anders dan een hostel. John en Joyce hebben een gezins appartement. Begane grond met huiskamer, keuken en WC. Boven 2 slaapkamers en 2 badkamers. John kan er ’s nachts lustig op los snurken, zonder dat Joyce daar last van hoeft te hebben. Als het heel luid wordt kan één van hen nog beneden slapen.
Na al dat wachten is het tijd om te lunchen. Het is al 1 uur en om half 1 begint de lunch. Het is nu al zo druk dat we geen leeg tafeltje kunnen vinden. Uiteindelijk zit het trio aan de lunch. Met heerlijke gegrilde sardientjes. En van alles warms in buffet vorm. Salades en een toetjes buffet. Waar ik me van voorgenomen heb niets te pakken. Nou de eerste de beste maaltijd ga ik al door de knieën. Ik neem een klein stukje chocolade taart en nog een ander stukje taart. Maar ik doe ook gezond en neem een portie fruit met meloen en kersen enz.
Tijd om naar het strand te gaan. We lopen als trio hand in hand met John in het midden daarnaar toe. Onderweg krijgen we opmerkingen van uiteraard de mannen, die zijn gewoon stinkend jaloers. Zijn we nou de 3 musketiers of de 3 stooges?? Nee we zijn de Helmondrietjes.
Heerlijk die zeewind en lucht en een zalig geluid van de golven ik word daar meteen blij van. De zee is ook niet te koud dus dobberen is lekker om te doen. Ik krijg de andere musketiers niet mee het water in. Ik vraag me af of we de 3 musketiers zijn of de 3 stooges, daar gaan we de komende dagen wel achterkomen.
We moeten op tijd weer terug naar het hotel voor de salsa les. Ik loop sneller vooruit en steek het zebrapad over en daar komt een auto hard aangereden en ik moet rennen om deze te ontwijken. Boem, boem boem gaat mijn hartje snel. Snelle reactie Gerrie, toch een musketier?
Ik duik snel onder de douche doe een jurkje aan en saldaaltjes met een klein hakje. Ik ben er klaar voor. De salsa les is bij het grote zwembad en kan gewoon in badpak. Ik voel me zwaar overdressed en een beetje dom. Toch een stooge? Ik en 3 Russische vrouwen met een dochtertje doen mee en het duurt een kort half uurtje. Nou daar hoef ik volgende keer niet perse meer naartoe.
Ondertussen zijn de Russen klaar met hun waterpolo wedstrijdje. En kan ik mijn baantjes gaan zwemmen. Het grote zwembad is 28 meter lang, dus ik ga voor 40 baantjes iets meer dan een kilometer. Heerlijke meditatie in beweging is dit.
Tijd voor een cocktail, er zijn 8 cocktails all inclusive, waarvan ik er eentje niet mag hebben, daar zit banaan in. Ik ga meteen Hoppa grof van start, het is ook al zo lang geleden. Seks in the pool!!!!! Met citroenwater? , vodka en Blue Curacao. Hoppa dat glijdt lekker naar binnen. Bijna net zo lekker als……..
Joyce en ik stemmen onze jurk op elkaar af voor het diner. We trekken allebei onze filosophie jurkje aan. Want die van Joyce heb ik nog niet gezien. Dit is ook een kei leuk jurkje. Volgend jaar weer een jurkje bestellen, word ik vrolijk van. Het diner is weer in buffetvorm en ik proef natuurlijk het liefst de dingen die ik niet ken. Jammer dat de gerechten in de warmhoud bakken niet echt warm meer zijn. Er zitten wel lekkere gerechtjes tussen. Heerlijk glaasjes wijn erbij. Buiten bij de koffie en thee nemen we het Tunesische drankje, Bouchka. Vies joh!!!!! Lijkt op Jenever of dergelijke en dat lusten Joyce en ik niet. Morgen ander uitproberen of onze eigen fles 43 opentrekken. Zeker weten dat dat lekker is.
Door kort slapen en alcohol hebben de Helmondrietjes het ondertussen wel gehad. Dus bedtijd. Het is al half 9. Ik ga op mijn bank nog even aan dit verslag werken. Dacht ik. Ik val gewoon voor de computer in slaap. Hop, hop, hop bedje opzoeken en lekker slapen.
Tot morgen
Groetjes Gerrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 848
Totaal aantal bezoekers 139315

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: