Van Munchen naar Tokyo - Reisverslag uit Tokio, Japan van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Van Munchen naar Tokyo - Reisverslag uit Tokio, Japan van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Van Munchen naar Tokyo

Door: Gerrie

05 September 2024 | Japan, Tokio

Dag 3 donderdag 5 september

Vlucht zoals gewoonlijk. Eten, filmpje kijken en slapen. Ik heb gelukkig veel geslapen.

Rond 8 uur geland in Tokio. We hebben een Vlaamse reisleidster. Gezellig.

Met bus naar hotel. Deze reis gaan we alles met openbaar vervoer doen.

We verblijven in Hotel iLFiori, vlakbij de metro.

Kamers komen pas vrij om 3 uur, dus alle grote bagage in de garage.

En dan gaan we meteen op stap. We krijgen allemaal een Japanse OV kaart. Deze is voor elk openbaar vervoer, behalve de hoge snelheid trein, in heel Japan.

Er staat al een bedrag op. We moeten zorgen dat we in Osaka, laatste stad van de reis, nog 2000 yen erop hebben staan, voor gepland vervoer daar.

Tokio bestaat uit 26 stadjes aan elkaar geplakt.

Het heeft 23 wijken. Elk met hun eigen regels.

Met de metro naar stadsdeel Shinjuku.

Het is in Japan nog volop zomer. 30 graden. En ik loop nog in mijn reiskleding, lange broek en wandelschoenen.

We gaan eerst lunchen. We krijgen een variatie van verscillende Japanse gerechtjes met Japanse thee. Heerlijk

Dan wandelen we door dit stadsdeel naar het

Metropolitan Government Building.

Deze heeft een observatie etage op de 45ste verdieping. (bij ons is dat de 44ste verdieping)

Mooi uitzicht over onwijs groot Tokio.

Met de vele skyscrapers. Met hier en daar een stukje groen. Ook op dakterrassen. Ook zwembaden op de daken.

In Tokio stad wonen 14 miljoen mensen.

In heel Tokio wonen 140 miljoen mensen. Op dit hele kleine stukje aarde.

We gaan door het plas steegje verder. Vroeger gingen de mensen naar buiten om even te plassen. Vandaar de naam

Tegenwoordig zitten er mini restaurantjes voor max 6 of minder mensen.

Ook is er een straatje met mini cafés. Ook voor max 6 of minder.

Ziet er echt kneuterig uit. Alle ruimte wordt benut in Japan.

Dit is nu de rosse buurt

We komen bij een crossing waar een 3d reclame bord hangt. Echt leuk.

Indexe straat is ook een grote bioscoop met een grote Godzilla op het gebouw.

We lopen nog verder door deze rosse buurt.

En komen uit bij een Shinto tempel. Naam???

De 2 voornaamste religies in Japan zijn: Shinto en Boedhisme. Jong en oud zijn nog steeds devoot.

Tijd om naar het hotel te gaan en inchecken, eten en dan douchen.

Ik ga met een groepje van 4 mee op zoek naar eten. Dat is uiteraard in Japan vreselijk moeilijk.

Ik wil graag Japans eten, maar de jongelingen spotten een MC Donalds. Oooh NEE. Dan liever alleen eten in Japans restaurent.

Verderop ontdekken we een geschikt restaurent.

Het is geen Aziatisch, maar Italiaans. Altijd beter dan de Mac.

Ik heb een heel aparte pizza met baby visjes. Smaakt uitstekend.

Terug naar het hotel, waar het elke dag gratis Happy hour is. Je mag elke avond 1 uur gratis drinken. Er is wijn, bier. Sake, whisky, fris, water, koffie, thee, chocolade melk

Ondertussen kei moe en wil.op mijn kamer nog verslag schrijven.

Apparaten aan de stroom.

OOOOH NEEEEE, heb stekker Amerika, zoals beschreven, meegenomen, maar deze is 3 polig en mijn kamer heeft alleen 2-polige stopcontacten.

Ginne stress Gerrie het is vakaneeeeeeee.

Ik hou het niet meer en begin een.partij te brullen.

Geen telefoon, geen wekker, geen camera's, geen e-reader.

Verslagen zit ik.op mijn bed te huilen.

Dan een idee! Hulproep op gezamenlijke site, wie heeft er een extra stekker, en kan ik die lenen?

Pas laat lees ik het berichtje van een

medereizigster. Zij heeft er 1 over, mag ik.lenen. maar is alleen voor smalle stekker.

Mijn 3 weg stekker is een ronde. Past dus niet.

Ondertussen ben ik over mijn slaap heen. Dus ik lees nog een stukje. Boek uit. Geen andere boeken gedownload. Morgen hotel wifi installeren.

Uiteindelijk val ik toch in slaap. Ik moet morgen erg vroeg op, want ik heb een sumo worstelaars training. Half 8 bij Pick-up, metrostation, staan.

Van 4 tot 5 uur gaat de wekker elk kwartier.

Maar 's nachts schrik ik wakker. Kan Japanse stekker met USB ingangen kopen.

Nou ga nu maar gauw verder slapen Gerrie het is zo 4 uur.

Het is tenslotte vakantie

Groetjes Gerrie

• 08 September 2024 - 17:09

Wilma :

Gerrie ademin adem uit. Er zijn ergere dingen. Japan is het land van technologie