Dag 4 Chiang Mai vervolg - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Dag 4 Chiang Mai vervolg - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Dag 4 Chiang Mai vervolg

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg

11 Januari 2012 | Thailand, Chiang Mai

Hoi allemaal again

Wat leuk dat ik weer reacties terug krijg. Ben ik toch niet helemaal alleen en kan ik toch een beetje mijn avonturen delen. Keep on doing the good work.

Ik ben even de hoek om naar de kookworkshop. Echt nog geen 5 minuten lopen. Makkelijk om straks in het donker terug te vinden.
We zijn met een groep van 8 personen.
Een Spaans koppel, 2 mannen uit Seattle, 2 dames uit Californië (met roots uit India), 1 Canadees meisje met Koreaanse roots, en ik zei de avonturierster.

We worden verwelkomd door Ann, met een kopje Thaise thee. Ze legt uit wat we straks gaan doen. Het is een halve dag workshop, dus we gaan maar 4 gerechtjes maken ipv 6. Als groep moeten we eerst kiezen uit welke groep we wat gaan maken.
We kunnen 2 catogoriën kiezen uit Appetizer, stir fried (wokken), Soep, en dessert.
Iedereen wil stir fried, dat is makkelijk.
Ik wil graag dessert maken (sticky rice met mango), maar de rest wil soep.
Dus ben ik in de minderheid helaas!!!
Ga in Laos zeker sticky rice met lekkers eten.
Verder maken we nog zelf curry pasta en maken daarmee een curry gerecht.

Iedereen maakt uit die categorie weer zijn eigen persoonlijke keuze.
Motto van Ann: More spicier, more sexier. Nou dan ben ik niet zo sexy vanavond, want ik wil het mild spicy.

Na onze keuze gemaakt te hebben, gaan we naar de markt vlakbij. Dit is een hééél wat schonere markt dan waar ik vanochtend ben geweest
Hier legt een ander meisje ons alles over de ingrediënten uit. Dit is voor hun ook cursus/stage/oefenen Engels te praten. Ik vind dat ze het goed doen.
In de eigen tuin worden de verschillende kruiden die ze hier zelf organisch telen uitgelegd.

Are you hungry???? Ja, na al het praten over eten wel ja. Ik heb alleen maar fruit voor lunch gehad.
Vandaag geen vegetarisch voor mij.

We beginnen met een welkoms hapje. Zoals bij ons je de gasten een welkoms drankje serveert. Krijg je hier een welkoms hapje = Meang Kum
Je neemt een blaadje sla en legt er een aantal klein gesneden ingrediënten op. Waarbij alle 5 Thaise smaken verzameld zijn. Vouw dit op tot een klein pakketje en stop dit in 1 keer in je mond, langzaam kauwen.
Verbazend hoe zoiets eenvoudigs zo lekker is.

We gaan beginnen met wokken. Nog niet, eerst moeten we de ingrediënten snijden. En ik heb thuis echt geen goed mes dat merk ik nu wel. Ik heb stir fried noodles Thai style uitgekozen. = PAD THAI
Dit is met dunne rice noodles en Aikham jij weet wel wat dat is. Hééél lekker in ieder geval.
Ik hoop dat wanneer ik bij jouw familie ben ik kan zien hoe ze de rice noodles maken. Daar ben ik echt benieuwd naar.

Vervolgens moeten we ons kwaad gaan maken, want we gaan curry pasta maken. Dat wordt heel fijn snijden en stampen in een vijzel.
Ik maak PANANG CURRY PASTE mild. Dit is rode curry pasta met geroosterde pinda's.

En daar ga ik dan een PANANG CURRY mee maken. Ik krijg een 9,5 Want . hij is niet zo spicy. Voor mij is dat een 10.
We hebben een sexy lady (uit India) en een sexy man (USA) die maken het Thai spicy. 11 en 12 punten. Hot, Hotter, Hotst.

Verder met de soep. Hot and Sour Prawn Soup = TOM YUM KOONG voor mij.
Duurt even voor ik het op mijn smaak heb gebracht, maar dan is ie ook lekker.

De curry en soep eten we tegelijkertijd met een mix van witte en bruine rijst.
Ik vind mijn curry ook weer érg lekker.
Minder enthousiast over de soep.
Al met al heel gezellig en lekker gegeten.

Nog napraten met de groep, wat ze al gedaan hebben en waar ze nog naar toe gaan. En weer wordt er vol lof over de Laotiaanse mensen gesproken. Ik ben dus heel benieuwd de komende weken.
Ook word ik gerust gesteld wat betreft slaapplaatsen vinden. Eén van de Amerikanen heeft dit ook al vaker gedaan en het is goed te doen. We shall see!

Terug bij het guesthouse is de poort al op slot. En ik krijg deze niet open met mijn sleutel. Ook de andere sleutel geprobeerd maar het lukt me niet. Dus rammel ik aan de poort en komt de baas van het guesthouse in een handdoek gewikkeld de poort open maken.
Hij probeert het en hem lukt het wel!
Met naar ik dacht de kamersleutel, ik heb daar steeds mijn kamer mee geopend, ging hartstikke goed.
Sorry, sorry. Gelukkig was het nog niet zo laat, het was nog voor 9 uur en om 9 uur zou de poort op slot gaan.
Dus ook wel een beetje te vroeg op slot. Hij zal wel moe geweest zijn.

Ik ook wel. Lekker douchen en fijn dat ik mijn eigen laptopje heb met wifi verbinding op de kamer. Kan ik in alle rust onder de ventilator mijn verslag schrijven.

By the way er zijn foto's gemaakt door de kookschool deze komen op hun website. Dus als je benieuwd bent kun je me daar één dezer dagen op zien.
www.asiascenic.com. Kijken bij half day course. En de datum 11-1.

Waarom heb ik nog geen foto's op mijn blog gezet? Omdat ik daar nog niet echt de tijd voor heb. Ondertussen is het hier ook weer bedtijd, dus vandaag gaat ook niet lukken.

Morgen weer vroeg op voor een reisdag en spannend waar en of ik een slaapplaats vind.

Trusten
Groetjes Gerrie






  • 11 Januari 2012 - 18:22

    Thea:

    Ik heb net gegeten maar krijg nu weer honger van je beschrijvingen van het eten. Sleep well and a nice day.

  • 12 Januari 2012 - 04:56

    Ferry:

    Leuk verhaal Gerrie, ja het thaise eten is heerlijk dat weet ik alles van. Maar er valt me een ding op je maakt je over alles druk vooral over morgen. Er heeft nog nooit iemand op straat geslapen.
    Geniet en geniet en laat alles over je heen komen. En 20 bath is maar 50 euro cent. Ik schrik pas als ik in Nederland ben en 45 euro moet betalen voor een taxi. en Ja ons salaris is 10 keer meer dan hier. Dus maak je niet druk go with the flow.

  • 12 Januari 2012 - 09:16

    Sylvia:

    Hey Gerrie,

    Ik heb net je verslagen gelezen.....wat een gedoe allemaal maar goed, aan spanning geen gebrek!
    Niks voor mij om 6 weken rond te trekken en niet weten waar ik terecht kan/kom om te slapen.
    Erg stoer van je hoor!
    Ik ben het wel eens met Ferry, {die ik niet ken} maak je toch niet zo druk om die paar letterlijke rotcenten voor een taxi die daar sowieso al bijna niks kost.
    Je kunt je tijd en energie veel beter in leuke dingen steken en genieten van alles om je heen.
    Nou Gerrie, op naar het volgende avontuur.

    Groetjes Sylvia

  • 12 Januari 2012 - 14:55

    Wilma:

    hoi gerrie
    wat een leuke soap op mijn pc.
    de hoofdpersoon kan ik me helemaal in vinden. ze lijkt sprekend op mijn zus.
    hahahahah.

    ik heb gekeken op de site die je opgaf. heel veel mensen lekker aan het koken.
    maar helaas vandaag kon ik de 11de nog niet bekijken.
    ik rook spontaan een heerlijk asiatisch kook geurtje, toch geur pc?????

    blijf schrijven en wij houden het met spanning bij.


  • 13 Januari 2012 - 21:13

    Aikham:

    Hoi Gerrie,

    wat leuk van je om een kookcursus te gaan doen, dan weet je wat wij eten en hoe pikant wij ook eten. Toevalig hebben wij vandaag ook Padthai gegeten.
    Geniet van de verse smaak van eten van daar en ik wens je succes met je verdere reis.
    Groetjes,
    Aikham

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 139547

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: