Van Chivay naar Puno - Reisverslag uit Chivay, Peru van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Van Chivay naar Puno - Reisverslag uit Chivay, Peru van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Van Chivay naar Puno

Door: Gerrie

30 Juli 2014 | Peru, Chivay

Dinsdag 29-7-2014

Hola juntos

Vandaag is weer een reisdag.
We gaan weer terug over de hoge pas en dit keer zullen we daar wel stoppen en van het uitzicht kunnen genieten. De vulkanen zijn prachtig. Ook staan er bordjes met de namen van de vulkanen, dat is handig.

Onderweg weer uitkijken naar dieren. En ja hoor! Er wordt een Vizcacha (Andes konijn) gespot. Later zien we er nog meer. Zij leven in groepen bij elkaar.
We stoppen ook op een plaats waar veel Azorella (een mossoort) zit. In deze groene mossoort zit ook hars. Daarom wordt deze mos door de plaatselijke bevolking veel gebruikt als aanmaakblokjes en om op te koken. Lager in de Andes komt deze mossoort daarom niet meer veel voor.

We gaan over een andere hoge pas en daar krijgen we last van natte sneeuw. En bij de fotostop om flamingo's te spotten is het niet veel beter. Ff kijken en weer terug.
Hier hebben ze wel hele mooie geweven kleden. Ik zie een prachtig kleed in terra kleuren om op te hangen. Maar die is en te groot om mee te nemen. En ik heb niet zo’n grote wand waar ik deze kan ophangen.
Dus ga ik voor een klein kleedje met de Inca kalender. En de rand is afgezet met de vorm van de Chakana = Andes kruis. Deze hang ik denk ik in de serre op.

Toch lunch buiten bij een meertje, dik ingepakt gaan we daarnaar toe. Maar geleidelijk breekt het zonnetje door.
Hier zijn ook meer vogels en in de verte is een lama/alpaca kudde. De herdershond komt eens nieuwsgierig naar de nieuwelingen kijken. Maar hij is niet nieuwsgierig genoeg om dichterbij te komen.
Wij zijn klaar met de lunch en gaan weer naar de bus. En op dat moment verdwijnt de zon ook.

We komen op tijd in Puno aan waar we in Casona Plaza Hotel verblijven. 4 sterren en verwarming op de kamer!!!!! Dit blijkt ook een klein electrisch radiatortje te zijn. Maar de kamer is sowieso niet echt koud.
We zitten midden in het centrum en op de 5de verdieping dus ook niet midden in de koude wind. En ik denk dat de kamers ook beter geïsoleerd zijn. Dus dat wordt makkelijk slapen vannacht.

Ik ben nog even het centrum in geweest. Moest weer geld pinnen en winkeltjes/mensen kijken.
Eten was ook lekker. Een forel en een sapje.
En dan vannacht nog luxe slapen.
Morgen slapen we bij de locale bevolking op een eilandje in het Titicaca meer.

Buenos noches Gerrie