Dag 14 Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Dag 14 Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Dag 14 Whistler

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg

21 September 2017 | Canada, Whistler

Woensdag 20 september

Vanochtend opgehaald door Desiree.
We gaan eerst naar de Rainbow waterfall. Een korte hike. Maar wel mooi. Een leuke waterval. En het geluid van het stromend water. I still love it.
Hier in de buurt is ook de brug van de bungee jump.
BUNGEE JUMP????? Jazeker. Daar kwam ik ook pas gisteravond achter. Best duur. En ik ben aan het budgetteren. Je kunt niet alles doen. He is dat Gerrie die daar praat? Bungee jumpen en dan niet doen? Yeah Crazy isn''t it?

Onze volgende stop is. De trein wrakken in het bos.
We kunnen het begin van de trail niet vinden. Niets bijzonders hier in Canada. De bewegwijzering is niet geweldig.
Maar na vragen zitten we op het goede pad. We komen over een leuke hangbrug. En vlak daarna zien we de treinstellen. Vol met graffiti.
Kleurrijke objecten in het bos. Heel apart en ook leuk.

De treinstellen liggen verspreid door het bos. Maar geen gecrashte bomen. Hoe kan dat?
Hoger in het bos loopt de spoorlijn. In de jaren 50 of 60 reed de trein met goederenwagons 2x de maximale snelheid omdat ze vertraging hadden. De trein ontspoorde. En er kwam een andere trein aan. Ze konden de ontspoorde trein niet snel en goedkoop opruimen.
Dus hebben ze een lokaal bedrijf ingehuurd om de treinen van het spoor te verwijderen. Beneden de berg af in het bos.
Snel en goedkoop.
Het werd bekend als een goedkope slaapplek.
Uiteindelijk werden ze gebruikt als art object voor graffiti.

Er hangt aan een boom ook een ander kleurrijk object. Een geel bord met de waarschuwing watch out bears in this area.
En ik heb de bear spray in de auto laten liggen.
Gelukkig ben ik niet alleen en ook niet met z'n tweeën. Er komen veel mensen hier.

De derde stop is weer een waterval. Het begin van de trail hebben we snel gevonden. Maar bij de eerste kruising was het al. Uh! Waar nu naartoe? Ik ga een stukje het bergpad op als verkenner. Al lalalala to scare the bears away.
Maar ik vind geen bordje. Beneden staan Desiree en een Japanees stel met een man op de GPS te kijken hoe ze lopen moeten. Volg het brede lelijke grindpad.
Van het bospad komen 2 Mountain bikers naar beneden. Ik vraag of dat pad naar de waterval gaat. Ja dus.
Wij dus het bospad op. De Japanners volgen ons dan ook.

En wauw bij een kruising komen we een bordje waterval tegen.
Het pad loopt naar beneden naar de onderkant van de waterval.
Blijft mooi waterval stromend water. Maar het pad gaat niet verder.
Terug dus. Volgens de beschrijving moeten we een lus kunnen maken. Terug bij het bordje nemen we het andere pad naar boven. Daar vinden we weer bordjes voor de waterval ronde route.
En komen ook bij het bruggetje wat in de route stond. Nu wordt de route verder goed aangegeven.
Was weer een leuke hike.

Hebben we nog tijd voor de volgende stop? Want Desiree moet op tijd terug zijn in de stad voor de ziplines.
Volgende stop is de ancient ceder forest. Waar bomen staan die een ongelooflijke omvang hebben.
Waar we moeten parkeren is ook de flying ziplines. We beginnen te lopen maar we hebben een tijdschema om weer in de stad te zijn.
Dan zeg ik tegen Desiree. Waarom vraag je niet of je hier kan blijven. Dit is jouw organisatie. Dan hoef je niet terug naar de stad.
Ja maar dan kun jij niet terug naar de stad. Zegt ze.
Geen probleem ik blijf hier wel wachten en kijken. Hebben we wel meer tijd voor de hike.
Zo gezegd zo gedaan. Tuurlijk kan het.
Dan ga ik kijken of ik morgen kan gaan Bungee jumpen. Het staat verdorie op mijn bucket list.

Bellen dus met mijn lang leve de Canadese sim kaart.
Zonder eigen vervoer kan ik alleen met de 2 uur tour mee. Dan hebben ze vervoer. Maar om half 2 is mijn zipline tour.
Dus hun bellen of ik om half 10 kan. Helaas die zit vol.
Half 12 kan wel. Ben ik niet op tijd terug voor de jump.
Dus helaas. Pech gehad. Ik vraag nog als ik morgen om 9 uur bij jullie ben en er is iemand uitgevallen kan ik dan vroeger mee.
Zo kort voor de tour valt er niet zo makkelijk iemand af. Want dan krijg je geen refund. Maar ik mag het altijd proberen uiteraard.
Dat ga ik morgen dus doen.
Duimen voor me.

Op naar de grote ceders. Over een breed grindpad en het blijft maar gaan. Desiree kijkt op de GPS. Het is nog een heel eind grindpad en dan komen we pas op de route. Dat halen we niet meer. Jammer dan terug.

Kopje warm drinken bij de ziplines. Wat kletsen en kijken. Desiree heeft er zin in. Zij heeft om 4 uur de tour.
Dan komen ze vragen of ze met de half 4 tour mee wil gaan?
Tuurlijk. Zijn ze maar met 3 personen. En de 4 uur tour met 7 of 8 personen.
Desiree had fun. Ik morgen ook!

Terug naar whistler het stadje nog in. In het Noorden gedeelte waar ik nog niet ben geweest. Met de Olympische ringen. Foto momentje.
Ze laat me zien waar het snoepwinkeltje is waar ze dropjes hebben. Morgen checken.
Waar een goed bakkertje zit. Thee winkel met heerlijke thee. Morgen checken.
Chocolate factory. Morgen checken.
En ik zie de bungee jump "winkel". Toch maar effe nu checken. Kijken of er echt niets te regelen valt.
Zonder auto blijft het bij 2 uur.

Naar het restaurant waar alles op de kaart 5 dollar kost. En alle extra''s zijn bijkomende kosten. Er zitten wel goede dingen tussen.
Dus samen eten. Eerst 15 tot 20 minuten in de wachtrij tot er een plaatsje vrij is.
Ik kies een Zwitsere hamburger met champignons en Zwitserse kaas. En erbij frietjes.
En we nemen een alcoholvrije cocktail. Proost.
Het smaakt goed.

Desiree zet me bij het hostel af en zij vertrekt morgen weer.
Maar we zijn 1 dag tegelijk in Tofino. Dus misschien zien we elkaar daar weer.
Het was een reuze gezellige dag.

  • 21 September 2017 - 12:27

    Wilma:

    Hebben ze op andere plaatsen waar je komt geen bungeejump.
    en ik dacht dat je dat allemaal al gedaan hebt.
    je hebt het volgens mij reuze naar je zin
    mis de foto's
    groetjes wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 139653

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: