Dag 25 Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Dag 25 Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Dag 25 Victoria

Blijf op de hoogte en volg

02 Oktober 2017 | Canada, Victoria

Zondag 1 oktober

Ondanks party aan de overkant, toch goed geslapen. Vandaag ga ik de whale whatching tour doen. En ik hoop zo dat ik orka’s te zien krijg. Gisteren heeft Tanya haar foto’s van haar tour laten zien. Van orka’s natuurlijk. Cross your fingers.

Ik ga de tour bij BC Whale doen. Het duurt eventjes, maar na aanwijzing van de tourist info heb ik ze gevonden. Het is een mooie dag en de zon schijnt weer. Boffen. Zal het geluk me bijblijven vandaag?
Nee, ik ben mijn zonnebril vergeten en heb geen tijd om die nog te gaan halen. Maar, GELUK, zij hebben wel een zonnebril voor mij. Ik maak een praatje met een stelletje uit Spanje. In het Engels uiteraard. Hij is nog onzeker in het Engels spreken, dus daar hou ik rekening mee. Lief hè? Zijn, GELUK, Engels is ook beter dan mijn Spaans, na 2 jaar en niet bijhouden weet ik niet zoveel meer.
Ik hijs me weer in mijn Michellin pak. I love the Zodiac! Als het niet regent tenminste. GELUK, het is droog en zonnig.
We gaan op weg. In de verte hangt een mistbank waar we recht in varen. Hier ergens zijn Orka’s gespot door een visser. HELAAS, we vinden ze niet. Of zij willen ons niet vinden.

Als we verder varen zien we, GELUK, 2 bultrugwalvissen. Na een paar keer oppervlakkig adem gehaald te hebben, duiken ze dieper het water in, waarbij hun staartvin mooi uit het water komt. Later vinden we ze weer. En het blijft een mooi gezicht.
Nu gaan we meer naar de kust om orka’s te spotten. Onderweg komen we nog een bultrug tegen.

Ondertussen zijn we uit de mistbank en varen we langs rotsen waar, GELUK, zeeleeuwen hun plaatsje op de rotsen claimen met veel kabaal. Het zijn allemaal mannetjes en jonge zeeleeuwen. Tussen het kelp dat op het water drijft, GELUK, een zeeotter die op zijn rug in het water drijft. Hij is de enige hier, de zeeotters waren in het begin van de 20ste eeuw bijna uitgestorven hier, omdat hun bont erg geliefd was. Zij hebben de grootste haardichtheid van alle dieren. En hun vacht is waterdicht.
Men probeert de regering? ervan te overtuigen om een vrouwtjes otter hier te herplaatsen. Het zou een GELUK zijn als dit lukt en de 2 diertjes een match vormen.

Op weg nu naar de Orka’s!!!! GELUK?????? Nee, helaas niet. Geen orka’s te zien in de wijde omgeving. Ik ben toch wel teleurgesteld, ik had zo gehoopt de orka’s te zien. Maar ik heb wel bultruggen van dichterbij gezien.

Hongerig ga ik op zoek naar fish and chips. De kapitein wijst me een huisje op de kade waar de mensen in de rij staan voor hun fish and chips. Moet dus goed zijn. In de rij voor mij staat een Amerikaans paar die hier gisteren ook hebben gegeten. Ze hadden de halibot = heilbot en het was heerlijk. Nou dat mag ook wel gezien de prijzen. 16 dollar voor dit maaltje. Nou kan ik weleens, soms, hééél soms een beetje eigenwijs zijn. Zo ook nu. En ik kies voor gegrilde zalm met frietjes. Omdat ik zalm zo heerlijk vind. De zalm is ook heerlijk, maar de frietjes zijn in mijn bakje denk ik de laatste restjes uit de bak. Voor dit bedrag valt het me zeker tegen. Maar goed, ik heb gegeten en hoef vanavond niet te koken.

Dan wandel ik naar fisherman’s wharf. Een mini drijvend huisjes dorpje. Met de nodige eet-, en drink huisjes. Maar ook erg leuke privé huisjes. Die niet allemaal blij zijn met al die toeristen die rondlopen en proberen binnen te kijken. Eén van de huisjes heeft een plakkaat op het raam. GET LOST!!!! Privat property, do not ENTER!!! Kan ik me helemaal voorstellen.

Tijd om via de souvenirs winkeltjes terug te lopen, om mijn verzameling te vergroten. Ik weet nu ook waar de bushalte voor morgen is, als ik met de bus weer naar de overkant naar Vancouver moet. Ook kom ik erachter dat vanavond na 9 uur de airport shuttle geen 25, maar 15 dollar kost. Dus ik ga de auto vanavond terug brengen. Kan ik morgenochtend een beetje uitslapen en dan naar de bushalte wandelen. Anders moet ik morgen eerst een dik half uur naar het vliegveld rijden, op de shuttle wachten, een dik half uur terug rijden. En dat met al mijn bagage.
Ik haal dus de grote koffer en mijn sneakers uit de auto en breng dit alvast naar de hostel. Eet een boterhammetje met kaas en een kopje thee erbij.
En dan ga ik nu de auto wegbrengen. GELUK, ik stop de parkeerkaart in de betaalmachine, maar hoef NIETS te betalen.
Het is maar een half uur rijden. Ook moet ik bijna aan het eind nog effe de tank volgooien, want deze zit nog voor meer dan ¾ vol. En ik heb prepaid een volle tank meegekregen, en een volle tank inleveren kost me die 1ste volle tank dan niets.
Het is snel geregeld. En, GELUK, buiten staat de airportshuttle al klaar. Ik vraag de chauffeur of ik bij hem of binnen bij de balie een ticket moet kopen. Binnen dus. Zodra ik in de bus zit vertrekken we. Ik vraag waar hij me zo dicht mogelijk bij HI hostel kan afzetten. En, GELUK, hij wil me voor de deur afzetten. Hoef ik me geen zorgen meer te maken om in het donker nog een stuk terug te moeten lopen.

Ga ik nu lekker slapen en kan ik uitslapen tot 10 uur. 11 uur uitchecken en om 12:55 uur de Greyhound bus naar Vancouver, dat wel 5 uur gaat duren. Andere route. Is morgen dus een rustdag. Goed boek bij me om in de bus te lezen. Komt allemaal goed.






Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 139470

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: