Van Delhi naar Jaipur - Reisverslag uit Jaipur, India van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Van Delhi naar Jaipur - Reisverslag uit Jaipur, India van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Van Delhi naar Jaipur

24 Februari 2023 | India, Jaipur

Dag 5 Dinsdag 21 februari 2023.

Onderweg hebben we een heerlijke lunch,waarbij ze het eten Europees gekruid hebben.

Het begint al te schemeren als we in Jaipur aankomen.

Dit wordt de roze stad genoemd omdat de oude stad met het roze zandsteen gebouwd is.Het is nu ook verplicht om in de oude stad met deze steen soort te bouwen. Erg mooi.Het is donker als we bij ons paleis aankomen.Hotel Bissau Palace.

Er staat een menu klaar, maar Desiree en ik hebben geen tijd om te eten. Wij frissen ons op en worden met de Tuc Tuc naar de bioscoop gebracht door Ali.

Het is een grote bioscoop in Art Deco stijl. De Raj Mandir cinema We hebben een opdracht van Wendy gekregen. Find the powderroom .

We zijn met vijf personen en moeten in de emerald ingang zijn. Paul lijdt ons naar een ingang (Diamond) en daar zien we de powder room al. Nice work Paul. Alleen is deze gang niet onze ingang.

Terug naar af u ontvangt geen popcorn. Nu hebben we wel de juiste ingang en worden naar de juiste plaatsen gelijd. We zitten zowat achteraan in een hele grote zaal.

Wendy heeft ons verteld hoe de Indiërs en Bollywood film beleven. De held komt stoer lopend in slowmotion in beeld en de zaal reageert hierop met Oooohs en Aaahs. De slechterik wordt begroet met Boe’s en gefluit.

Het is drama, romantiek, zang, dans en actie. Waarbij de actie ook in slowmotion wordt getoond.

De titel van de film is Shezada. En de plot is niet jongen krijgt meisje. Maar baby van arme familie wordt verwisseld met baby van rijke familie. En op het einde wordt arme jongen in de armen van de rijke familie gesloten. Alleen zijn echte papa weet dan wie hij is, want zoals een echte held wil hij het gezin niet ontwrichten.

De andere 3 zijn tijdens de pauze naar het hotel terug gegaan.

Wij kopen zoute popcorn en drinken en kijken de hele film af. Helaas is de zaal nog lang niet half gevuld (niet zo”n goede recensie) en wij zitten ver van de lokale mensen af. Na de pauze gaan we daar wel bij zitten, maar het blijft tam.

Wel een leuke ervaring om mijn 1ste Bollywood film in India te zien.

Buiten wacht Ali netjes op ons en tegen half 1 zijn we terug.

Groetjes Gerrie