Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Kathmandu

14 Maart 2023 | Nepal, Kathmandu

Dag 22vrijdag 10-3

De groep vertrekt naar huis. Ik ben ze gaan uitzwaaien. Moest toch wel een traantje laten.

Zal de groep missen. Was een leuke, gezellige groep.

Ook vind ik het best wel eng om nu in mijn uppie te zijn. Maar ben nog niet helemaal alleen.

Helaas voor G en J kunnen ze door operatie G nog niet naar huis. Als het goed is komt G vandaag wel uit het ziekenhuis.

Voor mij nog wel fijn, heb ik nog even aanspraak

Al ga ik het hotel wel verlaten. Te duur en ongezellig voor mij alleen.

Via booking.com heb ik een guesthouse in deze wijk Thamel gevonden met cijfer meer dan 9.

Ik heb voor 7 dagen geboekt voor circa 90 euro.

Wendy wil mij niet bang maken, maar voor zo'n lage prijs kan het weleens niet zoveel soeps zijn. Het is wel in dezelfde straat als het hotel.

Ik moet om 12 uur uitchecken en kan in GH om 12 uur inchecken. Tussen 11 en 12 uur moet ik ook nog naar de bank voor mijn creditcard.

Eerst maar eens het guesthouse opzoeken.

Misschien taxi regelen vanwege bagage.

Hup google maps aan en gaan. Eerst de ene kant op. Verkeerd. Dus de andere kant op. Opeens er al voorbij. Ik heb het GH nergens gezien. Huh?????

Bij het hotel maar eens navragen. Zij weten gelukkig waar het is en wijzen mij de weg. Mooi.

GEVONDEN!

Mag ik de kamer zien aub? JA, natuurlijk, maar is nog niet schoongemaakt. Klein kamertje met 2 bedden en een klein badkamertje. Voldoet.

Maar zegt de eigenaar, ik heb nog wel een mooiere kamer vrij. Hieveel kost deze meer? No, no eerst kijken. Oké, laat maar zien dan.

Mooie grote kamer met keurige badkamer. Hoeveel? € 19 per nacht. Doe mij maar de upgrade!!!!

Is al schoongemaakt kan er zo in. Mag ik de bagage al droppen? Ofcourse.

Zo gezegd, zo gedaan. Ik gort mijn grote rugzak op mijn rug en sjouw deze zelf helamaal naar het GH. Dit zijn de buren van het hotel. Praktisch toch? Heb ik goed uitgezocht.

2de keer lopen voor de kleine tassen. En klaar!

Ik logeer in Souvenirs Guesthouse bij Madan (eigenaar) en Samjhana (zijn vrouw).

Terug naar de buren en om half 12 belt mijn mannetje van het hotel het andere filiaal van de bank, om er zeker van te zijn dat de creditcard daar is. NIET dus. Zijn nog niet bij de automaat geweest, maar als deze aan de beurt is zullen ze de kaart meenemen.

Er wordt hun uitgelegd dat ik binnenkort naar huis terug vertrek, dus er is wel haast bij.

Wat ze voor mij kunnen doen is de kaart afgeven in het hotel. Maar daar blijf ik niet zitten wachten, ik ga wel uitstapjes doen.

Oke laat kopie paspoort met handtekening achter. Brengen ze het naar het hotel. Die nemen het aan en laten mij weten wanneer deze er is.

Oke. Heb niet zo'n vertrouwen in een snelle, goede afwerking.

Misschien vandaag toch maar laten blokkeren?

Genoeg trubbel praat. G is ondertussen terug uit het ziekenhuis. Gaat goed met haar, moet nog veel rusten. Fijn om te horen.

Ik ga naar het trekking bureau, Nepal Eco Adventure, om te kijken of ik voor mijn vooruitbetaling een alternatief kan vinden. Hup Google maps weer aan en gaan.

Door kleine en grotere straatjes, auto's, vrachtwagentjes, scooters, motors ontwijkend, over loze leidingen klimmend, gaten ontwijkend. Men is goed bezig voorbereidingen te treffen om elektriciteit en wat???? afwatering misschien?? Onder de grond te leggen.

Maar ik kom veilig en ongeschonden aan bij het bureautje. Waar ik de situatie uitleg en wat zijn de alternatieven?

We komen uit op een 2 daagse trekking naar Nagarkot. Heuvelstadje waar ik toch al heen wilde. Wel nog 55 dollar bijbetalen, beter dan €195 kwijt te raken.

Zit gids. Overnachting in Nagarkot, 2x lunch, 1x diner, 1x ontbijt bij.

Nagarkot was een oud fort strategisch gelegen om de activiteiten van andere koninkrijken te volgen. Later zomerverblijf voor de koninklijke familie.

Hoogte 2195 m. Bekend om uitzicht op zonsopgang van Himalaya.

Wil ik graag zien. Nu te veel wolken. Geen Himalaya te zien.

Nagarkot heeft 1 van de breedste/mooiste uitzichten op Himalaya in de Kathmandu vallei.

Wil ik dolgraag zien. Is komende dagen nog niet mogelijk teveel bewolking. Geen Himalaya te zien.

Zal de weersverwachting in de gaten moeten houden.

Terug langs fruitstalletje mijn gemengd fruitsapje met ginger halen.

En leuk praatje met gastvrouw GH gehad.

G en J hebben gevraagd of ik mee met hun kom eten. Super idee. We blijven in het hotel, uitgaan is nog te vermoeiend voor G.

J heeft nog niets van Kathmandu gezien en wil graag morgenmiddag erop uit.

Ik stel voor naar de Apen Tempel te gaan. Zijn wel 365 treden naar boven. Geen probleem voor J.

Leuk afgesproken.

Fijn om dat nog met J te gaan doen.

Groetjes Gerrie