Kook Workshop - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Kook Workshop - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Kook Workshop

Blijf op de hoogte en volg

21 Maart 2023 | Nepal, Kathmandu

Dag 33Dinsdag 21 maart 2023

Ik heb weer geen tijd voor ontbijt.

Voor half 10 neem ik een taxi. Madan vertelt waarheen.

Onderweg bij een grote straat stopt deze. De chauffeur moet de weg vragen. De andere persoon weet het ook niet.De chauffeur wil me laten uitstappen en dan moet ik verder maar gaan lopen. Mooi niet. Ik weet de weg ook niet (wel dus). Volgens Google maps is het nog een stuk lopen.

Google maps aanzetten en rijden met die taxi.

Chauffeur was er niet blij mee.

Bij karmaCOFFEE@ HUB.Buddha ontbijt ik met de aller lekkerste masala thee die ik tot nu toe heb gehad. Deze is kruidiger. En een warme chocolade brownie. Hmmmmm lekker.

Ik ben de enigste voor kookcursus. Er wordt me gevraagd of ik buiten of binnen wil koken. Het is lekker weer, dus graag buiten.

Ik maak een praatje met Amerikaan Ryan. Hij was van plan vanmiddag te googelen waar hij mo mo cursus kan doen. Hij gaat nu meedoen.

We gaan eerst shoppen voor de verseingrediënten.

Wij zijn sous chefs en snijden/raspen alles erg fijn..

Erwordt goede uitleg gegeven. Ik schrijf alles op. En krijg ook nog de link met recepten.

Sausje not to spicy gemaakt op mijn verzoek. Ik vind het deeg nog niet helemaal gaar/soft genoeg. Maar verder het smaakt heerlijk , kip smaakt het beste.

De deal is van social tours. Cook like a local

Het eetcafe is in handen van een moeder en dochter. Dit gaat uit van een organisatie die vrouwen de kans bieden om zelfstandig geld te verdienen.

Je betaald wat je het waard vindt. Richtlijn. 2000 - 3000 roepies.

Vanochtend vergeten portemonnee aan te vullen.

Wilde 3000 geven, maar had nog maar 2600 in portemonnee.

Nu een Taxi vinden voor de terug weg. Ik begin de route terug te lopen. En kom langs nog een Boedha park. Even fotootje maken en door.

Taxi gevonden. Ik vertel hem dat het wel in Thamel is

Komen net als heenweg 600 roepies overeen.

Hij weet niet precies waar het is. Garden of Dreams kent hij wel.

Google maps aan. Wat een uitkomst. Dan naar mijn kamer om gauw geld te halen voor de taxi.

13:50 uur. Madan belt voor mijnaar Seeing Hands.

Seeing Handsis een sociale onderneming die training en werkgelegenheid biedt in massagetherapie voor mensen met een visuele beperking.

Een deel van de vergoedingen die ze verdienen, wordt gebruikt om de opleiding en tewerkstelling van meer blinde masseurs te financieren, zodat de organisatie kan groeien en zich kan ontwikkelen.

Seeing Hands werd in 2005 opgericht als een liefdadigheidsinstelling.

De training, volgens Britse normen, was streng en werd gedurende 18 maanden gegeven door een team van ervaren vrijwillige massagedocenten.

Het doel;het creëren van een zelfvoorzienende sociale onderneming die door blinden voor blinden kan worden geleid, is nu bereikt.

Ik wil 60 minuten massage, om 15:00 uur.

Kan ik nog lekker douchen EN heel belangrijk voeten weken in sopje. Want met blote voeten in tempels lopen, bospaden op sandalen, regenplassen in de straten, en veel eelt waar het vuil zich ophoopt is niet zo prettig voor masseurs. Ook al zijn ze blind.

Meneer gaat stevig te werk, maar was ook wel nodig. Rand van schouderbladen heel vast.

Het was heeeerlijk.

Richting de kruidenwinkel kom ik een klein supermarktje tegen. Daar hebben ze de masala kruidenmix voormo mo’s.

En het is nog steeds prachtig weer (zou hele dag gaan regenen)Dat is weer mazzel hebben.

Tony heeft vandaag een klein stukje van een besneeuwde berg gezien.

Laat het vanavond en vannacht, volgens voorspelling, dan nog maar flink regenen. Klaart het verder op.

Heb ik kans dat ik donderdagochtend de bergen zie met zonsopgang.

Duimen voor mij.

Morgen ga ik de 2 daagse, makkelijke trekking/wandeling doen naar Nagarkot.

Diner hoef ik niet na al die mo mo’s. Ik heb nog druiven liggen.

Morgenvroeg in guesthouse ontbijten. Tassen inpakken en zo lang wegzetten. En alleen kleine rugzak en voldoende water mee.

Groetjes Gerrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 43
Totaal aantal bezoekers 139580

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: