The adventures of a Dutchie in Scotland - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu The adventures of a Dutchie in Scotland - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

The adventures of a Dutchie in Scotland

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg

28 Augustus 2010 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Zaterdag 28-8-2010

Vandaag een relaxte tocht naar Weeze vliegveld gehad. Want Thea heeft mij naar het vliegveld gebracht. Kei lief! Of ze me ook kan ophalen weet ze nog niet, maar dan kan ik de shuttle bus naar Venlo nemen en vandaar de trein.

Ik ben er uiteraard veeeeel te vroeg, om 13:00 uur al. Terwijl mijn vlucht om 15:35 uur vertrekt.
Genoeg tijd voor een hapje en een drankje + het fruit dat ik nog thuis had, kan ik ook nog mooi opeten.

De koffer mag 15 kg. wegen,en hij weegt maar 15,2 kg.
Lastiger is de handbagage. Je mag maar 1 tas meenemen, daar moet alles in. Handtas, fotocamera. Lastig als je een grote camera hebt. Maar ook dat past allemaal precies.

Ik zit bij het raampje en zodra we boven de wolken zijn en er niet veel meer te zien is dut ik in. Ik ben nog erg moe. Slecht geslapen door "reisstress". Daar zou ik zo onderhand overheen moeten zijn, na al mijn gereis. Maar nee hoor. Ik blijf een stresskip!

We zijn keurig op tijd, wat heet op tijd, we zijn 10 minuten eerder dan gepland geland. Daar kan de NS nog wat van leren!?
Ik loop op mijn gemak naar de bagageband, duurt altijd een tijdje. Maar nee hoor! In de verte zie ik mijn "gele gevaarte" al op de band liggen. Dat is snel!

Bij de tourist info gevraagd welke bus ik moet hebben. And on we go!
Vanaf de bushalte nog een stuk lopen door een park met leuke muziek uit de muziek tent.
En met mijn troleykoffer is dat no problem. Beste koop 2010!!!!!!

Argyle hostel is gelegen in een rustig straatje. Hostel zelf is ook een rustig hostel. Geen party hostel!
Helemaal goed.

Helaas heb ik de topbunk, het enigste min puntje.
Maar mijn onderbuurvrouw vertrekt morgen, dus wie weet?
Ze komt oorspronkelijk uit het prachtige (ik kan het weten!) Nieuw-Zeeland. Maar ze woont nu in Caledonie Spanje met haar vriend.
"We met through the internet, very modern" she said.

Ondertussen is het 19:00 uur en wil ik wat van het Fringe festival zien.
Nu nog naar het centrum heen door het park is goed te doen. Maar..... 's avonds in het donker alleen terug???? Dacht het niet.

Oplossing is dichtbij. Schuin tegenover de hostel is de Argyle pub, daar worden free fringe voorstellingen gegeven. Check it out!

Eerste voorstelling is een solo performance van een acteur. The 2 Bloody Queens.
Hij is gekleed als Queen en vertelt als Elisabeth en als de Schotse Queen Mary hun verhaal.
BOARING!!!!!
Alleen maar goed voor een stukje geschiedenis en de Engelse taal.
En ik zit als enigste vooraan op de 4de rij. Kan niet uitgebreid gapen en durf ook niet weg te lopen.

Hierna komt the adventures of a singing accupuncturist.
Laat ik haar ook maar een kans geven.
Ze is een Koreaans/Amerikaanse accupuncturist uit Las Vegas en ze vertelt en zingt over haar leven.
Minder boaring, maar beslist niet boeiend.

Tijd om te gaan slapen.
Het is 22:00 uur en al donker in de Dorm. In het spaarzame licht zie ik dat er al in 3 bedden mensen liggen te slapen.
Nu komt nog een cadeau heel goed van pas. Mijn hoofdlamp, Ook beste aankoop van het jaar 20?????.
Geen wekker gezet want ik ben nog moe en ik word toch wel wakker van gerommel op de kamer.

Sleep tide.
Groetjes Gerrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 139968

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: