Dag 2 in Edinburgh - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Dag 2 in Edinburgh - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Dag 2 in Edinburgh

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg

29 Augustus 2010 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Zondag 29-8-2010

Heerlijk geslapen en om half 9 werd ik uitgerust wakker. Heeeerlijk!!

Mijn onder buurvrouw heeft nog brood in de keuken liggen op het free schap, in de koelkast vind ik nog kaas en stroop in het free vak, dus mijn ontbijtje is ook geregeld.
EN ik verhuis naar de bottom bunk.
Mijn dag begint goed.

Op naar het citycentre en kijken wat daar allemaal te beleven is.

Om 11 uur is er een gratis wandel-tour door de stad. Daar ga ik gebruik van maken.
De gids Andra vertelt leuk over Edinburgh.

Het kasteel is gebouwd op een dode vulkaan. Vulkaan???? in Schotland????
Jawel. Miljarden jaren geleden lag het land in antarctica, het is losgeraakt en op drift naar het noorden gedreven.
Het heeft een "tijdje" rond de evenaar gelegen, alwaar er vulkanen zijn ontstaan.
En is daarna verder noordwaarts gedreven. Noordelijker nog dan het nu ligt.
Een reislustig eiland.
Ook nu nog drijft Schotland richting het noorden. Maar...... Engeland drijft richting het westen.
Dus nog "even" wachten en de Schotten zijn letterlijk los van de bloody English!!!! Yeah!!!

Aan het einde van de tour blijven we met 7 over om ergens te gaan lunchen in een pub.
Het is een internationaal gezelschap.
2 jongens uit Taiwan die in Engeland studeren. 2 Amerikaanse vriendinnen, waarvan er 1 studeert in Italie.
1 Canadeze die rondtoert door Europa.
En een Koreaans/Nieuw-Zeelandse die in Londen werkt.
En ik. Gerrie Vlieger of the clan Vlieger.

Met z'n vijfen waren we ons aan een traditioneel Schots gerecht: HAGGIS!
Dit is een mengsel van gemalen diverse soorten orgaanvlees, verpakt in een schapenblaas en gekruid met verschillende specerijen. Behalve de schapenblaas is er niet veel verschil qua ingredienten met een hotdog of dergelijke.
Het smaakt prima, naar gekruid gehakt, niets mis mee.

Terug in het centrum weer even warm worden. Het is droog ondertussen schijnt de zon, maar het is KOUD!!!
In het centrum is het gezellig druk.
Heeeel, veeeel mensen. En er worden van allerlei voorstellingen flyers uitgedeeld. Dat wordt nog moeilijk kiezen.
Onderweg is er een prachtige voorstelling gaande. Alleen voor mannen!!!!
Zij vergapen zich aan 2 prachtige, wel gevormde, rode........
WAUW Ferrari's
Er vormt zich hier een prachtig stukje straattoneel. Je hebt geen artiest nodig die wat mensen naar voren haalt om te helpen.
Zo goed als elke man die voorbij komt. Kijkt, kijkt nog een keer, stopt, draait om HAAR heen. Watertand en kan niet geloven wat hij ziet. En moet HAAR op de foto hebben en als kers op de taart! Met HAAR op de foto!!
Zet er een hoed naast en hij zal gevuld worden met offergaven.

Een stukje verderop staat er een Indier met Fuitton sjaaltje dit kalm en sereen te bekijken, met een minzaam glimlachje om zijn mond.
Hij hoeft niet te kokketeren met HAAR. Tenslotte is ZIJ al van hem.

Verder zijn er nog veel meer straatartiesten die hun show laten zien. De een wat beter dan de ander.
Mijn favoriet is een Portugese clown.
Die met een paar "vrijwilligers". Die grof uit hun easy toeschouwers rol zijn gerukt, en nu de hoofdrol vertolken in een comedy/drama, compleet met ballonfiguren atributen.
Dit is echt fun, fun, fun.

Nu maar eens kijken bij de Fringe ticket box of ik nog een andere leuke voorstelling kan scoren.
Zoveel voorstellingen, zo moeilijk te kiezen. Ook omdat ik een hoop Engelse artiesten niet ken.
Maar de dansgroep Flawless, winnaar van Brittain got talent 2009, ken ik wel. Daar wil ik naartoe.
Helaas uitverkocht, ook voor morgen.

Voor sommige voorstellingen ben ik al te laat. Ik was een beetje afgeleid door het mensen en straatartiesten kijken.

Bij de ticketoffice ontmoet ik het Nieuw-Zeelandse meisje weer, zij gaat naar een muziek rock voorstelling. En ze vind het gezellig als we met z'n tweeen kunnen gaan. De voorstelling begint pas om 22:10 uur en tegen de tijd dat deze klaar is gaat er geen bus meer richting mijn hostel. Dan moet ik alleen 's avonds laat naar de hostel lopen. Dat durf ik niet, dus helaas.
Om deze reden vallen er meerdere leuke shows af.
Mocht ik ooit nog eens naar het Fringe festival gaan, dan of met meerderen of een hostel in het centrum. Je bent nooit te oud om te leren.

Ik kies een kleine musical uit in een theatertje in New Town.
Er zijn meer spelers dan toeschouwers, maar ze zijn wel enthousiast en hebben plezier in wat ze doen. Maar het blijft, voor mij, matig.
Ondertussen is het donker als ik buiten kom en rijden er al geen bussen meer richting mijn hostel.
Gelukkig is het nog niet zo laat en lopen er overal nog mensen van en naar voorstellingen of whatever.

Om 10 uur ben ik terug bij de hostel en kom erachter dat ik nog niet gegeten heb. Geen nood tegenover de hostel zit een chinees, dus even wat take away halen en enjoy my meal.

Goodnight everybodey.
Groetjes Gerrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 624
Totaal aantal bezoekers 139576

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: