Dag 27 Phnom Penh vervolg - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Dag 27 Phnom Penh vervolg - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Dag 27 Phnom Penh vervolg

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg

03 Februari 2012 | Cambodja, Phnom-Penh

Daar ben ik weer.

Saskia nog bedankt voor de foto van de bruid. Ze ziet er erg mooi uit!

Via het guesthouse kan ik een tour naar de Killing Fields regelen en naar S21 (de gevangenis waar mensen werden gefolterd)
Aangezien ik alleen ben zal ik de volle prijs voor de Tuk Tuk moeten betalen. Dus ik wacht af of er nog anderen gaan, dan kunnen we de kosten delen. En of het gezelliger is, daar is het de excursie niet voor. Maar wel prettiger met een groepje.

Bij het restaurant Friends heb ik een Nederlandse vrouw ontmoet die alles heeft verkocht en een jaar gaat reizen.
Dapper!!!! Ze blijft nu 4 weken in PP om vrijwilligerswerk te gaan doen. Engelse les geven aan kinderen.
We gaan vanavond samen nog ergens eten.

Voor nu wandel ik een beetje rond in de omgeving. En kom bij een park vlakbij het Nationaal museum.
Er wordt volop gevoetbald. En in een straat die afgezet is voor auto.s spelen verschillende mensen badminton.
En goed ook!!!
Er zijn 2 mannen die behoorlijk fanatiek zijn. Ik zit gewoon gezellig een tijdje daarnaar te kijken.
Dan over de boulevard langs de rivier de Tonlé Sap teruglopen.
Ook hier wordt er gesport. Er is een grote groep bezig met een workout op muziek. Die wordt geleid door een leraar???
Echt van jong tot oud doet hieraan mee.
Geen dure, fancy sportschool voor hun.
Maar veel gezelliger met z'n allen in de buitenlucht.

Ook bekijk ik hoe, wat, waar, en voor welke prijs de bussen naar Siem Reap gaan. Dat varieert van 5 tot 10 dollar.
Er gaat ook een nachtbus. En ik denk erover om deze misschien te nemen.
Dat betekend dat ik in Siem Reap een hele dag extra heb. Tempting

Om half 8 komt de Nederlandse en gaan we samen ergens wat drinken en kletsen.
Eten hebben we allebei nog geen zin in.
Laat gegeten vanmiddag.

Zij is gisteren naar de gevangenis en Killing Fields geweest en ze moest er wel van bijkomen. Het is erg indrukwekkend.

Het is wel gezellig en ook wel weer fijn om even makkelijk Nederlands te praten.
We besluiten om morgenavond weer bij elkaar te komen.

Nu is het tijd om terug naar de hostel te gaan.
Bij de hostel wordt mij door de Schotse medewerker gevraagd of ik nog steeds naar de Killing Fields wil.
Ja, natuurlijk! Er zijn nog 2 mensen die er morgen naartoe gaan.
Misschien kunnen we gezamenlijk gaan.
Het blijken 2 Nederlandse meiden te zijn en we gaan morgen met z'n drietjes.
Even later komt hij weer naar ons toe. Er is nog iemand die wil gaan of die ook mee kan? Natuurlijk!
Het is een meisje uit Chicago.

We vertrekken morgen om 11:00 uur. Kan ik weer een keertje uitslapen!!!
Ook wel fijn.

Tot morgen

Groetjes Gerrie

  • 03 Februari 2012 - 18:41

    Sylvia:

    hoi Gerrie,

    Ik ben net binnen na de stoep sneeuwvrij te hebben gemaakt en heb het ........ijskoud!
    De haard brand volop en de kat ligt op zijn rug te genieten , volgens mij gaat alle warmte in zijn vachtje zitten want ik heb het nog steeds koud.
    Zometeen een lekker bakje koffie om mijn binnenste en handen op te warmen.

    Je hebt nog 2 weken te gaan, geniet er van want voor je het weet ben je weer terug in het koude Brouwhuis.

    Groetjes , ook van Mario en een fijn warm weekend,
    Sylvia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 140001

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: