Oostenrijk zaterdag - Reisverslag uit Walchen, Oostenrijk van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Oostenrijk zaterdag - Reisverslag uit Walchen, Oostenrijk van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Oostenrijk zaterdag

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg

26 Augustus 2013 | Oostenrijk, Walchen

Zaterdag 24 augustus

De eerste week zit erop. De week met de groep.
Het was een leuke, gezellige, mooie, wandelweek. Met dank aan Bianca, Francois en Nienke voor de mooie wandelingen en Franz en Hanni voor de goede en leuke verzorging.
Zeker voor herhaling vatbaar.
Dogwalktrail heeft nog meer leuke weken in Oostenrijk, of weekenden in de Ardennen. Dus Paco en ik gaan vast nog wel een keertje mee.

Gisteravond heeft het weer flink geregend en geonweerd. En er waren een aantal mensen die heeeeel vroeg wilden vertrekken naar huis. Maar de weg is afgesloten vanwege een modderlawine in Fusch.
Dus kunnen ze wat langer blijven liggen en moeten de Hochalpenstrasse via Heiligenblut verlaten. Een stukje omrijden.
Later op de avond krijgen we te horen dat de weg morgen weer open is. De "vroege" ploeg ligt al in bed. Dus hangt Roy een briefje op de buitendeur dat de weg weer open is. Hoeven ze niet om te rijden.

De helft van ons zit deze ochtend op hun gemakje aan het ontbijt.
Angelien probeert om in 1 keer naar huis te rijden.
Frank en Caroline gaan nog overnachten in Duitsland.
Roy en Jeanine en ik gaan terug naar Waidachhof en maken deze week nog een aantal wandelingen. En Roy en Jeanine gaan hun puppy nog in Hongarije ophalen later deze week.

Dan komt mijn spannende moment er weer aan. De Hochalpenstrasse weer terug naar beneden. Ik heb al goede adviezen gekregen om niet te veel te hoeven remmen.
Het autootje doet het goed, maar is toch oud. Remmen waren wel goed, maar wil ik ook zo houden.
Dus rustig in z'n 2 naar beneden, en als hij te hard gaat, remmen. Het is gelukkig nog heel vroeg, 8:15 uur, als ik vertrek. En het zonnetje schijnt weer vrolijk. Nog niet druk op de weg.
Kan ik lekker rustig aan doen.

Het is niet alleen naar beneden. Na de afslag Heiligenblut gaat het weer omhoog. Dat kan die van mij niet harder dan 40/50 km/u. En later gaan we weer steil naar beneden.
Als er een snellere auto achter mij zit, ga ik het eerste het beste inhammetje in, zodat ze mij kunnen passeren.
En ik kom veilig en wel beneden aan. Tuurlijk!!!!!

Door naar Waidachhof. Daar vraagt de cheffin of ik hetzelfde kamertje als vorige week wil hebben. Ik zeg dat het matras daar wel erg hard was. Of ik dan een kamer met balkon wil hebben? Kost niets meer. Ja, GRAAG!!!!!!
Ik krijg een 2 persoonskamer met balkon. Luxe!!!!!
Ik ben wel vroeg, de kamer moet nog schoongemaakt worden. Buiten in het zonnetje wacht ik geduldig tot ik op de kamer kan.

En het zonnetje blijft maar schijnen. Maar ze hebben voor vanmiddag wel weer regen en onweer voorspeld. Dus geen moeilijke wandeling maken.
Ik vraag of ze een leuke makkelijke wandeling voor mij weten. Ik wil even niet mijn wandelschoenen aan, maar mijn sandalen.
Ze wijzen mij een route naar Niedernsill, langs een watertje.
Heeeel makkelijke route. Maar saai en warm. Over een grindpad in de brandende zon. 5 kwartier!!!! Nog naar het meertje gewandeld. Maar dit is afgesloten en is alleen entree voor zwemmers en er mogen geen honden komen. Zover de afkoeling.
Dan maar bij de bäckerei/cafe in de schaduw op een terrasje met een drankje en lekkers van de bakkerij.
En dan moeten we dat klere eind ook weer terug.

Terug gekomen even gekeken waar de supermarkt en bakkertje zit om morgen verse broodjes te kunnen halen.
Bij Bianca en Francois langsgegaan om te vragen hoe de weersverwachtingen zijn en wat voor wandelinen ik mee zou kunnen lopen.
Hoog op de berg wordt het koud en nat. Maar wat lager wordt er morgen wel veel regen verwacht en de rest van de week wisselvallig. We zullen zien.

Mijn plan is om donderdag weer naar huis te rijden. Weer in 2 dagen. En dan kan ik het weekend lekker op mijn gemakje opruimen, foto's sorteren enz.

Tot morgen
Groetjes Gerrie



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Walchen

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 517
Totaal aantal bezoekers 139603

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: