Lima - Reisverslag uit Lima Pampa, Peru van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Lima - Reisverslag uit Lima Pampa, Peru van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Lima

Blijf op de hoogte en volg

13 Juli 2014 | Peru, Lima Pampa

zaterdag 12 juli 2014

Hola Joyce en John.
Muchos gracias. Voor het brengen naar het station, de droger uitzetten, groenten opeten. En vooral voor het opnemen van mi perro Paco

Buenos dias todos

Felicidades Wilma. Hier in Lima ben ik nog op tijd om je te feliciteren. Jij ligt op het moment al "heerlijk" te slapen of niet. Met de scouting weet je het nooit zeker.

Ik heb heerlijk geslapen . Om 7:30 uur ging de wekker. Kon nog makkelijk doorslapen.
Na het ontbijt ben ik met Cecilia op pad gegaan. Zij moet eerst nog naar de dentiste. In haar Jeep daar naar toe. Veel verkeer op de weg.
In de wachtkamer ben ik nog in slaap gevallen, ik ben ook nog zo moe.
Ik ben gisteren ongeveer 22 uur op geweest, met een kort slaapje in het vliegtuig tussen door.

Daarna nog wat kleine boodschapjes gedaan. Geld pinnen voor mij.
Kon maar 400 sol opnemen (ca 100 euro). Maar ik moet zeker 1200 sol hebben om de school nog te betalen. EN bij iedere transactie moet ik commissie betalen.
Bij een andere bank nog geprobeerd. Daar kon ik 700 sol zonder commissie opnemen.

Met de auto naar el barrio (de wijk) San Miguel om de originele ceviche te eten. Uit de kuststreek in het noorden, daar komt de familie van Cecilia vandaan.
Op het kruispunt staat een mannetje en wijst waar er nog plaats is om te parkeren. Cecilia vraagt hem op te letten. Dit is niet een zo goede buurt.
O jé!!! Volgende week moet ik hier naartoe voor ons hostel met de groep.
Gerund door een Nederlander met een Peruaanse vrouw dacht ik.
Zal wel loslopen. Ik heb geen nieuwe auto bij me.

Ceviche is een visgerecht waarbij de vis is ingelegd in een marinade van citroen. Een beetje vergelijkbaar met onze zure haring.
En dat moet je eten met bier uit cuzco, volgens Cecilia
Dus ik zat weer aan een pot bier.
Daarna nog een visschotel gegeten.
Muy rico. (heel lekker)

De televisie stond aan, dus het begin van de wedstrijd Nederland Brazilie gezien. Nou als ze het nu niet kunnen winnen, met in de eerste minuut al het eerste doelpunt.
Cecilia en ik waren de enigen die juichten de rest keek een beetje zuur. Of kwam dat door de ceviche???

In een warenhuis nog een simpele rugzak gekocht, nu liep ik met een onhandig plastic tasje met mijn allergie medicijnen en flesje water.

Vervolgens ging Cecilia naar de schoonheidssalon voor oa een manicure, pedicure. Doe mij dan ook maar een manicure, daar hoort ook een kleurtje bij.
Toen Cecilia zag welke kleur ik op mijn nagels had, zei ze loco!!!!
Ach voor een keertje, het past goed bij mijn bril, auto en fiets.
Rara wat voor kleur is dat???

Janny en Wilma ik kan het hartstikke goed. Snel shoppen.
Cecilia vertelde daar nog dat ik binnen 5 minuten een mochila (rugzak) had gekocht.
Als zij iets moest hebben ging ze eerst naar 5 winkels om te kijken en vervolgens wist ze het nog niet.
Klinkt bekend????

Ik heb daarna nog even wat iin de omgeving rondgekeken en een Peruviaans handcraft winkeltje gevonden.
De eerste souvenirtjes zijn binnen!!!!
Que pena, dat ik die mooie vaas niet overal mee naartoe kan sjouwen. Ik ga toch maar voor het kleine spul.

Zometeen ga ik met Cecilia en vriendinnen mee naar de film. Geen Spaanse film. Maar een Engelstalige film met Spaanse ondertiteling.
Moet lukken.

Hasta luego (Tot later)


  • 13 Juli 2014 - 03:27

    Anka Vlieger:

    Zie dat de Vliegers weer uitzwaaien over de werelddelen, een hele mooie, zonnige vakantie gewenst vanuit Assen. :)

  • 13 Juli 2014 - 17:39

    Janny:

    Hey Gerrie,
    Tis hier nu zondag 18.20 uur en kan nu eindelijk op deze site en vond eindelijk je reisverslagen, (lukte eerder niet) hè hè kan weer gaan genieten van je avonturen.
    Anka, deze Vlieger blijft heerlijk Rundumhausen in Eindhoven, heeeerlijk!
    Gerrie, wat fijn dat de grote reis is begonnen met natuurlijk een drukke eerste dag thuis, dat is altijd bij jou, een heel druk begin van de reis, dat hoort bij jou anders klopt het niet!! Maar goed, je bent er das het belangrijkste.
    Klinkt als een goed gastadres, Gerrie, met dezelfde interesse. En dat snel beslissen moet je maar gauw doorvoeren hier in Nederland, geeft je zussen een rustig middagje winkelen als ze meegaan met jou (hahaha). Ben benieuwd hoe het gaat met de film, veel plezier!!
    Groetjes Janny

  • 16 Juli 2014 - 21:18

    Wilma:

    Hoi Gerrie
    nog bedankt voor je felicitaties. Ik sliep inderdaad al. Ook al is het scouting.
    zie je wel je kan het, de volgende keer in Nederland net zo snel toch?
    Het lijkt erop dat het weer een fijne vakantie wordt. Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 139653

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: