Dag 11 Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Dag 11 Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Dag 11 Jasper

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg

18 September 2017 | Canada, Jasper Park Lodge

Zondag 17 september

Gisteravond was het nogal onrustig. 4 Aziaten komen vrij luidruchtig de kamer op. Gelukkig was ik nog bezig. Maar ik hoop dat ze zo rustiger gaan doen.
Dat doen ze wel. Maar er is een hevige snurker bij hun. Gelukkig ben ik moe en slaap door het meeste gesnurk heen.
Morgenochtend ga ik hun rust verstoren. Want ik moet om een uur of 5 bij de Greyhound bus zijn, dus heeeel vroeg op. Hahaha!!!

Vandaag ga ik raften. We zijn met 8 personen en rijden eerst een uur met de gele schoolbus naar de Fraser River. Dit is de laatste tocht van het seizoen.
We hebben 2 boten, dus 4 toeristen en een gids per boot. Ik mag "droog" oefenen ingeval iemand uit de boot valt, hoe deze weer in de boot te krijgen.

Daarna hop in de boten en varen. De rivier is niet meer zo wild als in het begin van het seizoen. Er valt hier in de vallei niet veel regen/sneeuw per jaar. Dus eind van het seizoen is de rivier een stuk lager en rustiger.
Tijdens het rijden en ook nu vanuit de boot hebben we een prachtig uitzicht op de Robson Mountain, de hoogste berg van de Rockys.

We spotten een Bald Headed Eagle die langs komt zweven. Mooi.
We hopen allemaal dat we een beer aan de waterkant gaan zien. Maar het blijft bij hopen.

We hebben een paar mooie rapids en aangezien ik vooraan zit, vang ik veel koud gletsjer water. Maar de anderen krijgen ook hun portie, want we wisselen onderweg van plaats.

Ook moeten we een stukje klunen de helling op, omdat de waterval die dan komt een klasse 5 is. Niet voor beginners dus.
We hoeven de boten niet naar beneden te dragen, die worden met een touw de helling af gelaten.

Dan is het weer instappen en de gids laat ons hard peddelen om zo dicht mogelijk onder de watervallen te komen en van de stroming te genieten.
Dan krijgen we nog een paar "grote" stroomversnellingen.
Ik zit weer vooraan, omdat het Engels echtpaar zich weer achter onze ruggen willen verbergen. Dus ik krijg weer de volle laag. Maar dat mag de pret niet drukken.

De Engelsman is wel de eerste die op rustig water de boot uitspringt het kkkkkkkoude water in. De rest volgt en ik wil ook, maar ik heb mijn vest onder de waterdichte jas aan.
Geen probleem, gewoon even uitdoen en Hopla ook het water in. Brrrrrr!
Dan kan de gids niet achterblijven, hij ook het water in. Bikkels zijn wij.
In de andere boot gaan alleen de 2 mannen het water in. De dames en de gids blijven droog op de boot. Watjes!!!!!

Het was een fun tocht. Alleen jammer dat ik een handdoek vergeten ben in te pakken.
We gaan in een comfortabeler en warmer busje terug.
Er zijn onderweg foto's genomen en ik bekijk ze op de televisie terug bij de winkel. 15 dollar voor 1 foto, 25 dollar voor 3 foto's en 35 dollar voor het hele stikje. Ze worden op internet gezet en dan kun je ze bestellen als je wilt.
Helaas heb ik er niet aan gedacht om met anderen af te spreken om 1x te bestellen en dan door te sturen en de kosten te delen. Dat heb ik in Nieuw-Zeeland wel gedaan. Dat wordt 1 mooie foto uitzoeken en bestellen.

Tijd voor warme chocomelk, en dan betere dan die ik vanochtend heb gehad. Die smaakte meer naar warme melk dan chocomelk.
Ik ga bij Tim Hortons. Is goed van prijs en deze smaakt inderdaad naar chocomelk, maar te zoet.
Nog shoppen voor mijn verzameling. En dan naar de hostel een boterhammetje eten.

Op de kamer zie ik de Aziaten weer. En zij hebben ook een leuke dag gehad. Ik vraag wat ze morgen gaan doen.
Ze kijken wat schuldig en bezorgd, want ze moeten morgen erg vroeg op om de bus te nemen naar Vancouver. Dezelfde bus dus als ik.
Dan storen we geen van allen de andere(n). Mooi!!!!
Zorgen dat ik morgen als eerste in de douche ben.

Zo meteen mijn avondeten weer koken. Ik heb nog pasta van gisteren en de rauwkost. Dus dat wordt pastasalade met 2 stukjes rundvlees.

Vroeg naar bed en op tijd weer op. Voor de 12 uur durende reis morgen naar Vancouver.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 139611

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: