Dag 23 van Tofino naar Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Dag 23 van Tofino naar Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Dag 23 van Tofino naar Victoria

Blijf op de hoogte en volg

30 September 2017 | Canada, Victoria

Vrijdag 29 september

Voordat ik naar buiten kijk hoor ik het al. Het regent pijpenstelen. Gelukkig is het een reisdag. Ik haal hier alvast brood en eten voor vanavond, hoef ik in Victoria niet meer te zoeken naar een supermarkt.

Ik ga eerst naar het Kwisitis Visitor Centre. Hier is een tentoonstelling over de geschiedenis en het leven van de indianen die hier leven. Ik ben een kwartiertje te vroeg en schuil onder een afdakje tegen de regen, met zicht op de oceaan. Het is een interessante tentoonstelling. In het winkeltje scoor ik nog 2 magneten en een mooie, handige drinkbeker voor warme dranken. Helaas is het restaurant niet open, zodat ik deze niet meteen kan uitproberen met een lekker kopje warme chocomelk.

Ondertussen regent het niet meer en laat het zonnetje zich voorzichtig zien. En onderweg steeds meer. Rijdt wel relaxter dan met regen. En wel zo relaxt dat mijn ogen steeds willen dichtvallen. Auto aan de kant bij een strandje en winkeltje, waar ze godzijdank een toilet hebben en héérlijke warme chocomelk. Dan een uurtje slapen. Zodat ik weer uitgerust verder kan rijden.

Onderweg naar Victoria kom ik bij het plaatsje Duncan. Waar, zo heeft mijn privé gids Desiree mij verteld, ze een totempaal route hebben. Aangezien de zon schijnt en het weer tijd wordt voor een wandelingetje volg ik de voetstapjes langs alle totempalen.

Dan is het nog ongeveer een uur rijden naar mijn hostel. Dat midden in downtown Victoria staat. Het heet niet voor niets HI Victoria Downtown hostel. Dankzij de GPS heb ik het zo gevonden en zelfs een parkeerplaats direct om de hoek. Al denk ik niet dat ik daar mag blijven staan. Even vragen bij de receptie. En inderdaad, daar mag ik niet blijven staan. Around the block is een parkeergarage. Dus een rondje rond het blok rijden en daar zijn nog 5 plaatsen vrij. Gauw naar binnen dan. Op de 7de etage vind ik eindelijk een plekje. Ik mag hier gratis staan tot morgenochtend 8 uur. Daarna kost een dagkaart 16 dollar. Aangezien het morgen zaterdag???? Is, zal het wel druk zijn. Dus ik blijf mooi staan.

Desiree zit in een hostel 11 minuten lopen hier vandaan. Zij heeft in Tofino een vrouw ontmoet die vlakbij haar hostel woont, en waar ze haar auto op de oprit mag parkeren. Lucky her!!!!
Morgenochtend ga ik bij Desiree thee drinken. En dan gaan we een sightseeing tour maken naar een paar mooie parken in de directe omgeving van Victoria.

Ben zo blij dat ik al eten heb, want ik ben moe en heb echt geen zin meer om hier iets te moeten zoeken. Ik heb een zak salade en een blikje zalm, nog een boterhammetje erbij en klaar ben ik.

Ik slaap op een vrouwen slaapzaal met 20 bedden. “Gelukkig” heb ik bed 19, helemaal aan het uiteinde naast het raam naast de drukke straat. Ach ja, als ik moe ben val ik toch wel in slaap, dat kennen jullie allemaal wel van mij.
Dit Doornroosje gaat nu lekker slapen. Trusten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 139653

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: