Dag 1 van Helmond naar Wildermieming in Tirol - Reisverslag uit Wildermieming, Oostenrijk van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Dag 1 van Helmond naar Wildermieming in Tirol - Reisverslag uit Wildermieming, Oostenrijk van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Dag 1 van Helmond naar Wildermieming in Tirol

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg

24 Februari 2018 | Oostenrijk, Wildermieming

Zaterdag 24-2

VAKANTIE!!!!!
Ik begin natuurlijk met uitslapen, héérlijk! Tot maar liefst half 5. Gelukkig gaat mijn wekker om 4:45 uur weer.
Hop, hop, hop beentjes uit bed dan volgt de rest vanzelf.
Ik ben nog erger dan een festivalganger. Het eerste wat ik doe is een pilletje slikken. Lang leve de lol!!!!
Danke schön voor de cafeïne pilletjes. Val ik onderweg in de auto niet in slaap.

Ja, ja. Ik ga met de auto!!! Helemaal naar.......... Den Bosch.
Naar het transferium Pettelaarpark. € 4 per dag parkeerkosten.
Daar stap ik op de shuttle bus naar het verzamel/vertrekpunt van de OAD bus in Zeddam.

SNP langlaufreis voor gevorderden waren te weinig aanmeldingen. Dus alternatief is OAD geworden.
Ben heel benieuwd hoe dat gaat worden.
We worden in Oostenrijk met de bus bij verschillende langlauf routes/loipes los gelaten en dan maar gaan.
Hopelijk zijn er ook mensen bij die de wat gevorderden/uitdagendere routes gaan lopen. En mag ik me bij hen aansluiten.
Ik hóóp het. Maar ik ga er niet vanuit.
Het is al heerlijk om buiten in de sneeuw lekker bezig te zijn.

6 uur vertrek ik van huis en om 6:35 uur ben ik op de plaats van bestemming.
7:20 uur zal de bus hier vertrekken. Om 7 uur is de bus er al.
FIJNE VAKANTIE!!!!

Ik ben de 8ste en laatste passagier. We zijn net aan het rijden of ik vraag al om te stoppen. Effe checken of ik de auto wel op slot heb gedaan. Tuurlijk wel.
JETZT GEHTS LOS!!!!!!
Na 10 minuten rijden stoppen we weer voor mij bij een tankstation. Ik moet zó nodig plassen.
JAAAAA, WIEDER GEHTS LOS!!!!

In de bus zitten allemaal mensen die dezelfde reis als ik gaan maken. De meesten hebben al vaker met de OAD langlauf reizen gemaakt. Ook naar dit hotel. Dus het kan niet slecht zijn.

In Zeddam claim ik in de bus meteen een plaats vooraan door er mijn handdoekje, sorry tas, op de stoel te leggen.
Dan warm kopje thee in het hotel drinken en wachten tot we kunnen vertrekken. Ik heb me bij Petra en Kees gezelschap aangesloten en zij vertellen over het hotel. Goed hotel, mooie omgeving, gratis gebruik zwembad en wellness.
FIJNE VAKANTIE!!!!
Petra vertelt dat de dames het meestal rustig aan doen, maar dat de heren de uitdagendere routes lopen. Aansluiten dus.
FIJNE VAKANTIE!!!!!

Een echtpaar uit Veldhoven en uit Asten zijn direkt naar Zeddam gereden, ongeveer 1 1/2 uur.
Als er een volgende keer komt, doe ik dat ook. Kan ik later vertrekken. Maar nog belangrijker kan ik op tijd naar huis na het afscheidsmaal in Zeddam. Ik hoef dan niet op andere mensen te wachten die ook met de shuttle bus mee moeten.
En de auto staat voor mijn gevoel veiliger achter het hotel voor € 15.
1e les deze vakantie. Er zullen er vast nog wel meer volgen.

Ongeveer om half 10 gaan we op weg.
Wim is onze chauffeur voor deze reis.
Op de andere plaatsen vooraan zitten 2 "jongere dames" die ook alleen reizen. Jelleke uit Groningen en Alex uit Den Haag. Zij passen meer bij mijn leeftijd. Zijn iets jonger en nog niet gepensioneerd.
Voor hun is het ook de 1e keer met OAD. En op de stopplaatsen trekken we ook met elkaar op. Gezellige dames.
Ik heb een goed gevoel over deze vakantie.
FIJNE VAKANTIE!!!

We rijden de opgaande zon tegemoet. En onderweg blijft de zon volop schijnen.
In de bus krijgen we een formuliertje waarop we kunnen invullen met welke extra activiteiten we deze vakantie mee willen doen.
De arrenslee tocht hoeft voor mij niet. Ook het sneeuwwandelen niet. Heb ik al volop in Scandinavië gedaan.
Maar een dagje hoog de alp op is zeker leuk.
En de dagelijkse borrel sla ik ook niet over. Hoezo zeg ik steeds: Ik zal zo gauw geen alcoholist worden??????
Na de 2de tussenstop staat Wim al klaar bij de bus met de eerste borrel. Het is Gurktaler. Een soort kruidendrank. Errrrg lekkerrrr!!!
FIJNE VAKANTIE!!!!

Onderweg zien we al wel een beetje sneeuw. Na Ulm is er al wat meer sneeuw te zien. Maar in Oostenrijk onderweg naar het hotel valt het me toch nog wel tegen.
Maar goed!! Wim rijdt ons naar de sneeuwgebieden, dus dat zal wel goed komen.

Om iets voor achten zijn we bij Hotel Traube, ons verblijf voor de komende week.
Ook wordt van ons verwacht dat we de hele week dezelfde tafelindeling aanhouden. Geheel tot ergernis van Jelleke.
Zaak dus dat ik gezellige tafelgenoten uitzoek. Maar de 3 musketiers: Jelleke, Alex en Gerrie hebben onderweg alvast besloten dat we bij elkaar gaan zitten.
Eerst gaan we naar binnen voor het eten. Vandaag is er 1 menu. Maar vanaf morgen kunnen we kiezen uit 2 hoofdgerechten.
Het is eenvoudig maar lekker. Rood wijntje erbij.
EIN PROSIT!!!!
Alleen wordt alles wel snel achter elkaar opgediend. Zelfs voor mij gaat het snel.

Ik laat geen rekening op kamernummer zetten, want dan heb ik totaal geen overzicht meer van de uitgaves.
Na het eten bagage ophalen, sleutel. En een badjas huren voor de hele week.

Ik krijg een ruime 1 persoonskamer, nr. 109, met eigen badkamertje.
In vergelijking met hostels, heerlijk luxe.
Gratis wifi werkt ook op de kamer.
Er is een kleine safe op de kamer. Meteen instellen, maar eerst even zonder er iets in te doen. En ja hoor!!!! Ik krijg deze NIET meer open!
Heb ik wéér. Hup naar Johan, de eigenaar.
Die kommt mit en opent de safe met een speciale sleutel. Waarna ik de safe opnieuw kan instellen.
Alleen zegt Johan dat ik na de code knop A moet indrukken om te bevestigen. En knop B als ik de safe weer open moet maken.
Op de instructie in de kast staat bij allebei de handelingen knop B indrukken. FOUTJE!!! Maar niet van MIJ.
Toch een slimme meid. Gelukkig.

Chauffeur Wim wil iedere dag 1 1/2 uur voor het eten terug in het hotel zijn, zodat de mensen die dat willen voor het eten gebruik van de sauna kunnen maken. Helemaal GOED Wim!!!
Het zwembad is open van 6:00 - 21:00 uur. Zou voor het ontbijt nog kunnen zwemmen. Hmmmm, misschien, kleine misschien.
De sauna van 16:00 - 18:00 uur.

En nu is het bedtijd. Schlaf gut!!! Bis morgen!!!
SCHÖNE URLAUB!!!!!!!

Grüssen von Gerrie

  • 25 Februari 2018 - 10:53

    Joan:

    Hai Gerrie,

    Hele fijne vakantie. Trek maar een extra thermoshirt aan het wordt koud. Veel plezier

    Groetjes
    Joan

  • 25 Februari 2018 - 13:51

    Wilma:

    Ulm dat geeft herinneringen. Met de trein met Janny en Mam en jij en Papa en ome Jan met de auto. jullie stonden daar met mijn verjaardag op het station. Ik zag jullie per toeval omdat het nog zo vroeg in de ochtend was en ik toevallig gordijn open deed en naar buiten keek.
    Ja Oostenrijk geeft heel veel herinneringen. Ik wil weer Alleen in de zomer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Wildermieming

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 139653

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: