Dag 5 Lüsens - Reisverslag uit Lüsens, Oostenrijk van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Dag 5 Lüsens - Reisverslag uit Lüsens, Oostenrijk van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Dag 5 Lüsens

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg

28 Februari 2018 | Oostenrijk, Lüsens

Woensdag 28 februari

Vandaag is de hele dag zon voorspeld. En ik kijk naar buiten. Het klopt! De zon schijnt volop.

We gaan vandaag naar Alpengasthof Lüsens. Dit ligt hoog in een dal omgeven door prachtige bergen. Waar de zon volop schijnt.
Het is min 17, maar het voelt niet zo ijzig koud als de afgelopen dagen. Dat komt omdat er geen wind staat en de zon voelt heerlijk warm aan.

Er is een blauwe route die een klein stukje rood heeft. En dat is heen en terug. Er is ook een rode route die rond loopt van 6 km, waar ook kleine hoogte verschillen in zitten. Maar geen pittige zoals gisteren. Dus ik kan deze makkelijk doen volgens Kees. Het is ook één route dus ik kan niet verdwalen als ik alleen loop.
De dames Petra en Anja gaan dit keer ook met de mannen mee en ik start met hun, maar houd mijn eigen tempo aan. Dat blijkt ook het tempo van de dames te zijn.
Johan zie ik er dit keer niet bij, maar die wandelt een stuk mee.
Niet op de ski's????? Hij is zijn langlauf schoenen vergeten!!!
Ik voel me over gisteren meteen niet zo dom meer. Fotocamera en theezakje vergeten. Peanuts. Langlauf schoenen vergeten is ECHT wel dommer.

We moeten eerst flink klimmen weer, maar niet zo'n steile hellingkjes zoals gisteren. Dus het gaat goed. De afdalingen gaan ook goed.
Ik luister wat Kees er over te zeggen heeft en bij veel kunnen de ski's in de loipe blijven. Soms met één ski uit de loipe om te remmen.
Maar geen ploeg remmen meer. Heb ik gisteren wel geoefend.

Het is zo'n prachtige omgeving dat ik na iedere klim een fotomomentje heb. Echt zo móóóói!!!!!!
Een stukje loipe is er niet meer. Hier is een lawine overheen gedonderd. Er is wel een pad gemaakt hier doorheen. Maar dat moet je wel lopen.
En het uitzicht en zon blijft WUNDERBAR!!!!!!!!

Het laatste stuk is uiteraard alleen maar dalen. Soms glooiend, soms met bochten. Voor de zekerheid zet ik mijn rembeen buiten de loipe. Maar in het begin is dat écht nog niet nodig. Jammer!!!!
Bij de 2 laatste afdalingen staat een bord PAS OP!!!!! Dus hier moet echt het rembeen uit de loipe. Dat blijkt ook want het gaat wat steiler en er zijn bochten. Ik kom beneden zonder te vallen!!!!!
En zo'n leuke afdalingen. Dit is echt mijn ding.
FIJNE VAKANTIE!!!!!

Tijd voor een kom soep buiten in het zonnetje. Bouillon met Käseknodel.
Dat is krek wat ik nu nodig heb. Zo lekkerrrrr.

Er is nog tijd over, dus ik wandel via de laatste loipe naar boven tot waar de afdalingen beginnen.
Voor de zekerheid zet ik mijn rembeen in. Dat is helemaal niet nodig in het begin. Dus ik wandel terug naar boven.
Lekker rutschen op volle snelheid naar beneden. JODELAHITTIE!!!!!!
Dat is zooooooo fijn.

Bij het PAS OP bordje gaat het rembeen uit de loipe. Maar ik besluit zo min mogelijk te remmen. En het gaat toch lekkerrrrrrr. Bij het vlakke stukje sta ik keurig stil. Even op adem komen en het been ontspannen.

Dan het laatste stuk. Ook daar rem ik pas op het laatst. Dit is echt genieten. I'M BACK!!!!!!!
Nu weet ik weer waarom ik langlaufen zo leuk vind.
FIJNE VAKANTIE

Dit is een SUPER DAG!!!! Ik geef het een 10 met een gouden randje!!!

Willem heeft de borrels buiten in de sneeuw al klaar staan. Doe mij maar weer een kruidenborrel. PROSIT!!!!
Er schenken nog mensen voor de tweede keer in. Ik ook dan. Een limoncello is erg lekker. PROSIT!!!!!

De route terug is met veel haarspeldbochten en prachtige uitzichten. De heenweg ook, maar toen had ik mijn ogen dicht.
Willem rijdt een andere route terug. En waarempel het is een ECHTE busreis. Onderweg stopt hij voor een fotostop.

Ook stopt hij bij een SPAR om de mensen die het willen de gelegenheid te geven te shoppen. Ik ga uiteraard ook shoppen. De rest brengt hij naar het hotel en komt dan terug om ons op te halen.
Ik ben gelukkig niet de enigste ouwe zuipschuit.
De andere 2 stellen halen 2 flessen kruidenlikeur. Ik ga voor 3 flessen.
Hoezo geen alcoholist??????
Er staat geen aanbieding bij de flessen, dus hier zullen ze wel niet in de aanbieding zijn. Jammer!!!!
Bij de kassa blijkt toch dat ik 3 flessen betaal voor de prijs van 2.
De anderen halen gauw een derde fles erbij, en ik krijg een schouderklopje.
Dag is een 10 + met een gouden randje geworden.
FIJNE VAKANTIE!!!

Als ik donderdag en vrijdag vergelijkbare loipes kan doen, ben ik een gelukkig mens.
Nu is het tijd voor het zwembad en sauna en bubbelbad.

Terug beneden aan de bar vraag ik der Johan aus Tirol of hij ook Jágertee heeft. Heeft ie nagtuurlijk. Doe mij er maar één!
Smaakt toch het lekkerst als je koud van de loipes af komt.

Ik heb nog wat vragen aan Johan. Wanneer wordt er vis geserveerd?
Dat is vrijdag. Goed.
Mag ik dan morgen ipv het gewone menu Wiener Schnitzel mit pommes frites. Dat mag. Maar vrijdag is er ook Wiener Schnitzel.
Ooooh. Dat wordt dan moeilijk kiezen vrijdag.
Johan doet niet moeilijk. Ik mag morgen op de menukaart. Wiener Schnitzel mit pommes frites erop zetten. Dan kan ik vrijdag vis eten.
Danke schön Johan aus Tirol.

Met mijn Jägertee ga ik achter de laptop zitten. Kan ik voor het eten vast een boel schrijven.
Ik heb vanochtend wat aantekeningen op het menu gezet.
Varkensfilet lapje zonder jus en geen gekookte aardappelen.
Het vlees drijft gewoon in de jus. Gisteren lekker gegrilde kippenpootje met frites. Drijft het kippenpootje en de helft van de frites in de jus.
Vanavond was het goed varkenslapje met sauerkraut.

Na het eten stelt Johan de tentoonstellings ruimte voor de Krippen tentoonstelling in de kelder open.
Ach leuk effe kijken. Een aantal kerststalletjes kijken.
Echt niet!. Het zijn hele miniatuur stadjes, met mensen, kamelen, schapen, de 3 Koningen, natuurlijk Maria en Jozef en het kiddeke Jezus
De achterwand is in dezelfde stijl geschilderd als het tableau.
Er is zelfs een Tiroler kerststal.
Een heel tableau van het laatste avondmaal tot de wederopstanding en naar de hemel gaande Jezus.
Er zijn prachtige kunstwerken bij. Er mochten geen foto's gemaakt worden. Helaas!!!!!

Terug boven zijn er al groepen mensen spelletjes aan het doen. Daar kan ik niet meer bij aansluiten. En ik ben nog steeds moe. Dus naar boven en verslag afmaken en dan naar bedje toe.

Komende dagen wordt het weer bewolkt en warmer. Zelfs boven nul!
Benieuwd hoe dan de sneeuwcondities zijn.

Grüssen Gerrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Lüsens

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 139544

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: