Dag 20 van Campbell River naar Tofino - Reisverslag uit Tofino, Canada van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu Dag 20 van Campbell River naar Tofino - Reisverslag uit Tofino, Canada van GroetjesGerrie - WaarBenJij.nu

Dag 20 van Campbell River naar Tofino

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg

27 September 2017 | Canada, Tofino

Dinsdag 26 september

Weer heerlijk geslapen in mijn kamer met me, myself and I.
Vandaag op weg naar Tofino. Desiree vertekt vandaag ook naar Tofino.
En we hebben afgesproken elkaar te zien bij Cathedral Grove.

Dit is in Macmillan Provincial Park, onderweg op de route.
Hier is een stuk bos met zeer oude bomen, sommigen zelfs 800 jaar oud.
Het zijn Douglas sparren en Red Cedar bomen.
Sommige bomen zijn prachtig bekleedt met mos dat als baarden aan de takken hangt.
Wat ik ook mooi vind nu op Vancouver Island, dat er weer een gemengd bos is. Met loof-, en naaldbomen, grote varens.
Helaas nog geen herstkleuren, dan is het nog mooier.
Er staan een paar grote joekels in dit bos. Ik moet effe boom knuffelen.
De sparren hebben een hele sterke kern. Terwijl de Red Cedars een holle binnenkant hebben.

De Red Cedar werd door de indianen ook wel the Tree of Life, Levensboom, genoemd.
Deze bomen waren tegen rotting bestand, en werden gebruikt voor kano's, palen voor de huizen, totempalen, maskers. Alles van de boom werd gebruikt.
Van de binnenbast werden, matten, manden en waterdichte kleding geweven.
Er werd touw van gemaakt. En van de wortels werden waterdichte manden geweven.
Met respect werd de boom Long Life Maker en Live Giver genoemd.

Dit was een leuke en mooie onderbreking van de autorit.
We spreken af elkaar weer bij het Tofino Tourist info te zien.

Onderweg stop ik nog bij een mini canyon, om mijn boterhammetjes te eten.
Hier heeft een riviertje al ruimte tussen de rotsen door uitgesleten. Over een paar honderd jaar is dit uitgesleten tot een diepe canyon. Nog efkes wachten dus.

Op een gegeven moment loopt de weg slingerend en stijgend en dalend door het landschap door. Het lijkt wel een beetje op Luxemburg.
Erg mooi, en relaxed rijden met een automaat. Zaaaalig.

Tegen de tijd da tik bij het infocentrum aankom is Desiree alweer weg. Zij was er een stuk sneller dan ik.
Door naar mijn hostel dan. Whalers on the Point.
Ik vind een stukje verderop een parkeerplaats, maar hoor dat ik daar niet mag blijven staan. Ik moet mijn auto bij de hostel zetten. Maar daar is de parkeerplaats helemaal vol. De auto's staan achter elkaar en de voorste auto's kunnen er nooit uit.
Hoe moet dat dan?
Heel simpel, iedereen moet zijn autosleutels inleveren. Op een lint wordt het Kamernummer en naam opgezet. Ook een briefje in de auto met je naam en kamernummer. Zodat als er iemand niet uit kan. De mensen van de hostel ruimte voor ze maakt.
Voelt niet helemaal lekker, maar ik kan nergens anders parkeren. Dus het moet maar.

Ik krijg de sleutel voor mijn kamer, die ligt helemaaaaal way way back in het hostel. Tot nu toe ben ik de enige in de kamer. Ik vind het niet erg als dat zo blijft.
Desiree zit al ergens thee te drinken, dus ik ga naar haar toe.
Morgen gaan we dezelfde Zwarte beren tour maken. En 's middags gaan we een wandeling langs de kust doen in een ander plaatsje.
Daarna gaat zij naar Victoria, ik blijf nog een dagje en ga dan naar Victoria.
Misschien zien we elkaar daar wel weer.

Ik ga nog een paar kleine boodschapjes halen voor het eten.
Ik heb nog gesneden koolsalade. Daarbij haal ik worstjes en ik moet de boter niet vergeten.
In de hostel kom ik Daniel weer tegen. Een Duitse man die ook in Whistler in mijn hostel zat.
We delen ons eten. Want backpackers motto is: sharing is caring.
Goede maaltijd met pasta, salade en worstjes. We kletsen gezellig een tijdje. En doen dan samen de afwas.

Dan ga ik nu kijken of ik nog roommates heb. En morgenochtend om 8 uur géén run op de ligbedjes bij het zwembad, maar een run op de gratis muffins. Limited amount.


  • 29 September 2017 - 08:24

    Thea:

    Ik dacht dat je een 2 persoons kamer had maar je ligt er met z'n driën. Is dat niet wat krap.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 13 Jan. 2010
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 139378

Voorgaande reizen:

17 Februari 2023 - 25 Maart 2023

Namaste vanuit Noord-India en Nepal

09 December 2022 - 16 December 2022

Escape room

04 Maart 2019 - 04 April 2019

Midden-Amerika

05 Juni 2018 - 12 Juni 2018

De 3 musketiers in Tunesië

24 Februari 2018 - 03 Maart 2018

Langlaufen in Oostenrijk 2018

07 September 2017 - 07 Oktober 2017

Canada: The last frontier

15 April 2015 - 19 April 2015

Escuela espagnol (Spaanse school)

10 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Vacaciones en Peru 2014

15 Juli 2013 - 19 Juli 2013

4-daagse Nijmegen

16 Februari 2013 - 23 Februari 2013

Langlauftrektocht Peer Guint route: Noorwegen 2013

08 Januari 2012 - 18 Februari 2012

Backpacken (met reistrolley) door Zuid-oost Azië

28 Augustus 2010 - 05 September 2010

Schotland 2010

24 Januari 2010 - 08 Maart 2010

Nieuw-Zeeland via Singapore en Sydney

15 Augustus 2013 - 30 November -0001

Met Paco naar Oostenrijk

30 November -0001 - 30 November -0001

webalbums

13 Februari 2015 - 30 November -0001

sandlaufen in de Sahara

Landen bezocht: